Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۸ مرکز تحقیقاتی از سال ۸۲ تا۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد بدوی امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همانگونه که جامعه روز به روز درحال تغییر و تحول است دانشگاه‌ها نیز باید تغییرات را رصد کند و هم گام با نیازها جلو برود و این نیازها نیز با پژوهش و تحقیق برطرف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشرفت حوزه پژوهش پس از انقلاب اسلامی افزود: کل مقالات علمی در نمایه‌های معتبر دانشگاه علوم پزشکی اهواز 8هزار و 574 مقاله و کل مقالات ارائه شده در همایش‌ها نیز8 هزار و 693 تعداد است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تعداد همایش‌های برگزار شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه شهید چمران اهواز51 همایش است و همچنین162 جلد کتاب توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز تالیف و ترجمه شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات زیر ساختی برای انجام این فعالیت‌های پژوهشی تشکیل22 مرکز از سال82 تا92 است و از92 تا97 نیز4 مرکز تحقیقاتی تشکیل شد.

بدوی درباره جذب هیئت علمی برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 21 نفر هیئت علمی از سال87 تا 97  و13  نفر هیئت علمی پژوهشی نیز از همان تاریخ برای انجام کار پژوهشی نیز جذب شدند.

افزایش 330 درصدی دریافتی پزشکان با اجرای طرح تحول سلامتپای حرف مردم| ساعت‌های تلخ انتظار برای بیماران دیالیزی کهگیلویه و بویراحمدکمپین‌های «مرضیه هاشمی» تناقض‌های آمریکا در شعار دفاع از حقوق بشر را آشکار می‌کند

 وی به تاسیس پژوهشکده سلامت در سال90 اشاره و عنوان کرد: پژوهشکده علوم پایه نیز اکنون درحال تکمیل است و از جمله اقدامات موثر در بخش توسعه زیرساخت‌های پژوهشی محسوب می‌شود.

همچنین در این نشست حسینی‌نژاد بیان کرد: در سال57 تعداد بیمارستان‌های خوزستان تنها23 بیمارستان بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این تعداد به59 بیمارستان رسید..

وی با اشاره به مراکز پرتو نگاری افزود: تا سال65 تنها42 مرکز وجود داشت اما پس از پیروزی انقلاب تا سال87 این مراکز به 130 مرکز رسید همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مرکز توانبخشی وجود نداشت اما اکنون در استان خوزستان تعداد این مراکز به4 مرکز رسید.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تنها88 پزشک متخصص در سال57 داشته‌ایم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد پزشکان متخصص استان به هزار و121 پزشک رسید همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مطب دندان پزشکی در استان وجود نداشت اما تا سال97 مطب‌های دندان پزشکی به430 مطب رسیده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز افزود: تعداد آزمایشگاه‌های کنترل سلامت در سال57 تنها یک آزمایشگاه بود اما تا سال96 تعداد ای آزمایشگاه‌ها به16 آزمایشگاه رسید.

وی درباره تعداد داروخانه‌ها در مقایسه با قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها93 داوخانه در استان وجود داشت اما تعداد داروخانه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به634 داروخانه رسید.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

جلسه برکناری شهردار اهواز بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضاء در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که به اصرار عجیب برخی از اعضای شورای شهر بنا بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع‌زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

12 جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضاء تشکیل نشد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد