Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@07:49:01 GMT

​سومین دوره‌ کتاب سال عاشورا فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۸۷۲

​سومین دوره‌ کتاب سال عاشورا فراخوان داد

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، دبیرخانه کتاب‌سال عاشورا اعلام کرد با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در موضوعات «امام‌حسین(ع)، خانواده و یاران آن حضرت»، «‌تاریخ و تحلیل واقعه‌ی عاشورا»، «ادبیات و هنر عاشورایی» و «فرهنگ و آیین‌های عزاداری» سومین دوره‌ انتخاب «کتاب سال عاشورا؛ جایزه‌ دعبل خزاعی» را از بین آثار منتشرشده در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در ۱۹ رشته برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از کلیه‌ ناشران و پدیدآورندگان آثار در موضوعات ذکر شده دعوت می‌شود یک نسخه از اثر خود را حداکثر تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۸ به نشانی دبیرخانه ارسال کنند. 

این جایزه در رشته های مقتل (تألیفی)، تصحیح، پژوهش تاریخی، پژوهش اجتماعی، پژوهش فرهنگی‌، پژوهش هنری، پژوهش ادبی، شعر، نوحه، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، خوشنویسی، عکس، تجسمی، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان، گرافیک و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان، ترجمه به فارسی و ترجمه از فارسی اثر می پذیرد. 

ناشران و پدیدآورندگان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جایزه به نشانی تهران ـ بلوار کشاورز ـ خیابان فلسطین ـ خیابان حجت‌دوست ـ پلاک ۴۷ (روبه‌روی دانشکده علوم تغذیه) ـ طبقه ۴ کد پستی: ۱۴۱۶۶۳۵۳۹۱ ارسال کرده و با از طریق وب‌سایت ashoorabook.ir و یا ایمیل info@ashoorabook.ir اقدام به کسب اطلاعات یا ارسال اثر کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری سعدی در ورای مرزهای ایران زمین

سفیر سابق ترکیه در تهران، استاد ادبیات فارسی و عضو افتخاری فرهنگستان ادب فارسی با اشاره به تاثیر سعدی در ادبیات ترکیه گفت: قدر و منزلت سعدی در غزل‌سرایی و تالیف نظم و نثر غیرقابل انکار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پروفسور دریا اُرس شامگاه جمعه در آیین یادروز سعدی در شیراز گفت: به جرات می‌توان گفت پس از هشت قرن از درگذشت سعدی شیرازی، اما شیخ اجل هنوز هم در میان مردم زنده است.

وی با اشاره به اینکه در قرن هفتم و هشتم 2 ستاره بزرگ در آسمان شیراز درخشیدند و در جهان شناخته شدند، افزود: با اینکه حافظ از جایگاه مهمی برخوردار است، اما قدر و منزلت سعدی در غزل‌سرایی و تالیف نظم و نثر غیرقابل انکار است.

سفیر سابق ترکیه در تهران تصریح کرد: گلستان و بوستان شاهکار ادب فارسی و یکی از ارزنده‌ترین کتاب‌های ادبیات فارسی محسوب می‌شود و امروزه داستان‌های این دو اثر، در اجتماعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریا اُرس درخصوص تاثیر سعدی در ادبیات ترکیه هم گفت: در زمان عثمانی و جمهوریت یکی از مهمترین و تاثیرگذار‌ترین آثار ادب فارسی، همین کتاب گلستان بوده که توسط ادیبان ترک ترجمه شده است. 

معرفی مشاهیر امروز هم ضروری است

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم عنوان کرد: سعدی شجاع مردی در عرصه شعر و شاعری است که به کمک مفاهیم مندرج در اندیشه‌های تابناک خویش و آنچه را فهم می‌کرده بر ملا کرده است، در حالی‌که میان سایر اندیشمندان این موضوع مسبوق به سابقه نیست.

محمود شالویی افزود: زبان بلاغت سعدی آنچنان بلیغ است که در بیان مطالب اغراق‌آمیز هم بسیار نیکو عنوان می‌کند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: سعدی پیام آور صلح و دوستی، ارتباط، دوری از جنگ و نزاع است و می‌خواهد همه اقوام را با هم پیوند دهد و میان انسان‌ها صلح برقرار کند.

شالویی با تاکید بر اینکه هفته نکوداشت سعدی فرصتی برای معرفی آرا و اندیشه‌های اوست، تاکید کرد: مفاخر و مشاهیر گذشته و امروز باید مورد توجه قرار گیرند و در همین راستا انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نباید همه وقت را برای معرفی گذشتگان مصروف بداند و باید به معرفی مشاهیر امروز هم بپردازد.

برنامه‌های متنوع برای همه سنین

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: در ستاد برگزاری هفته گرامیداشت سعدی تلاش شد تا با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوع فرهنگی با در برگیری تمام اقشار اعم از کودک و نوجوان و بزرگسالان اجرایی شود تا بیش از پیش با اندیشه‌های سعدی آشنا شویم و این اندیشه‌ها اشاعه یابد.

وی تاکید کرد: اجرای رویداد‌هایی که در حوزه فرهنگی رقم می‌خورد باید با هدف شناسایی بیشتر این شاعر پارسی‌گوی شیرازی به مردم در سطح بین‌المللی، ملی و استانی باشد.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • سالار عقیلی: سعدی شیرازی افتخار ادبیات کهن سرزمین ماست/ما باید جوانان را با این ادبیات آشنا کنیم+فیلم
  • تاثیرگذاری سعدی در ورای مرزهای ایران زمین
  • روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز
  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد