Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و ۱۶ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش قدس آنلاین ، مسعود مهدی‌زاده‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری که در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضویگفت: در سال ۴۳ سازمان نواحی صنعتی در کشور شکل گرفت که خیلی با موفقیت، رشد و توسعه همراه بود و پس از پیروزی انقلاب و در سال ۶۲ شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاسیس شد و دو سال بعد در سال ۶۴ در خراسان بزرگ شکل گرفت و پس از ۲۰ سال و در سال ۸۴ شهرک‌های کوچک فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: امروز ۴۸ شهرک مصوب در استان داریم و در سال ۶۷ تنها ۳ شهرک فعال داشتیم و به یمن فجر چهلم چهلمین شهرک فعال خراسان رضوی را در داورزن دایر کردیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی صنوف مختلف را در شهرک‌های خراسان رضوی داشته‌ایم، ادامه داد: هم‌اکنون ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی دراختیارمان است و ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار هم فاز عملیاتی در زمینی ۳ هزار و ۶۰۰ هکتاری بوده و در مجموع ۴ هزار و ۱۰۰ واحد فعال داریم که ۲ هزار و ۵۷۰ مورد آن واحد به بهره‌برداری رسیده بوده است.

مهدی‌زاده‌مقدم تصریح کرد: ۴۳ درصد اشتغال‌ها، ۲۳ درصد سرمایه‌گذاری‌ها و ۴۰ درصد اشتغال صنعتی خراسان رضوی در شرکت شهرک‌های صنعتی این استان بوده و شهرک‌ها نقش سازنده‌ای در تامین، فعالیت و استقرار واحدهای صنعتی داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: در بحث تمهید و تسهیل صنایع کوچک طرح‌های حمایتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و یکی راه‌های موفق در این خصوص مدل توسعه‌ای کوچک بوده، ایجاد مراکز کسب و کار در استان و نیز شکل‌گیری ۵ شرکت مدیریت صادرات از جمله دیگر اقدامات شاخص بوده و همه صادرات انجام شده با نام شرکت تولیدی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع آب مصرفی خراسان رضوی ۱۴ صدم درصد سهم ما است، خاطرنشان کرد: به ازای هر هکتار زمین ۵۴ اشتغال، به ازای هر لیتر آب ۸۳ اشتغال و به‌ازای هر مگاوات برق ۱۱۶ اشتغال در استان ایجاد شده که معادل کشوری آن که به ترتیب ۴۰، ۵۵ و ۹۵ مورد بوده بیشتر بوده و بیش از ۲۶ پروژه شاخص در چند سال اخیر به بهره‌برداری در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است.

مهدی‌زاده‌مقدم اضافه کرد: مشهد واحد متمرکز و تخصصی تولیدی ندارد که یا باید به فریمان یا چناران برویم، با همکاری استانداران سابق و فعلی جدید مصوبات توسعه شهرک‌ها را داشتیم که یکی از آن‌ها شهرک تخصصی ۲۰۰ هکتاری منطقه غرب مشهد بود، همچنین در خصوص بودجه و مالیات شهرک‌ها درخواست‌هایمان را در بحث اصلاح قانون و اخذ تصمیمی مناسب در مسیر بهبود، رشد و توسعه شهرک‌ها داده‌ایم که امیدواریم با تصویب مجلس شورای اسلامی همراه باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افرود: درراستای توجه به‌ بخش خصوصی ۱۶ شهرک استان به این بخش واگذار شده و این تعداد به مرور زمان بیشتر می‌شود، همچنین از ظرفیت دستگاه قضایی هم استفاده شده و کارگروه حمایت از صنایع در استان و درراستای حمایت از حوزه تولید و واحدهای تولیدی و نیز حل مشکلات آن‌ها شکل گرفته و هم‌اکنون این کمیسیون در ۱۱ شهرک استان فعال است.

وی در رابطه با تصفیه‌خانه‌های شهرک‌ها، بیان کرد: هم‌اکنون ۸ تصفیه‌خانه متمرکز در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی داریم که فاضلاب ۷۵ درصد شهرک‌های استان را پوشش می‌دهد، همچنین پایش‌های مستمر را در بحث ایمنی داریم و در ۸ شهرک استان ایستگاه‌های آتش‌نشانی فعال است.

مهدی‌زاده‌مقدم تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی عمومی، تخصصی و فناوری در استان فعال است و شهرک‌های خراسان رضوی که بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌ها را با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا دارد در بسیاری از حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌های فناورانه نیاز ۱۷ استان کشور را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی این استان در بحث بازاریابی فروش در دو بخش بازارایابی داخلی و خارجی فعال است و بازاریابان با آشنایی در بحث بازار هدف محصول موردنیاز را صادر می‌کنند، ۳۴.۳ میلیارد دلار هم سودآوری و درآمدزایی برای استان داشته و عملکرد ریالی شهرک‌ها ۵۳۶۶ یورو بوده و در بحث ضمانت‌نامه‌ها هم ۱۵ درصد ضمانت‌نامه‌های کشور در خراسان رضوی بوده است.

وی با بیان در بحث فنی و شهرک‌های صنفی ورود پیدا کرده‌ایم، گفت: هم‌اکنون ۷ شهرک خراسان رضوی به‌صورت تخصصی در یک صنف خاص فعالیت می‌کنند و یک نمونه موفق آن در کلات بوده، برای شهرک‌های غیردولتی هم خدمات ویژه با نظارت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی لحاظ شده است.

مهدی‌زاده‌مقدم در خصوص طرح‌هایی که در چهلمین فجر انقلاب در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: در ایام الله دهه مبارک فجر ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و ۱۶ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در مشهد، فریمان، نیشابور، سبزوار، داورزن و بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، تربت جام و قوچان با حضور مدیران کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد، با افتتاح این طرح‌ها ۵۸۱ اشتغال جدید در استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در خصوص واحدهای راکد و نیمه راکد این استان اضافه کرد: ۲۵ درصد از مجموع واحدهای سطح استان که به شرکت شهرک‌های صنعتی مربوط می‌شود نیمه راکد بوده که زیر ۵۰ درصد از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و حدود ۱۳.۶ درصد دیگر نیز راکد هستند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شرکت شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: این شرکت به منظور ارائه خدمات پایدار به مشترکین و تامین برق اضطراری برای تاسیسات مهم اقدام به تامین ۱۶ دستگاه مولد برق اضطراری با ظرفیت ۴۳۰۰ کیلو وات نموده است.
 نعیمی افزود: این ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور ثابت و در تاسیسات مهم شرکت در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 
وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش مصرف در ساختمان‌های اداری خود دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵ کیلو وات احداث نموده است؛ این دو نیروگاه از سال ۹۴ در مدار بهره برداری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی