Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، چهار نماینده کنگره آمریکا، با ابراز خشم از نقش جنبش مقاومت اسلامی النجبا، از گروه‌های وابسته به «حشدالشعبی» عراق، از تحریم این گروه حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویتر، «جو ویلسون»، «برد شرمن»، «استیو چابوت» و «تام سوزی» اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند، از هر اقدامی برای ملزم کردن کاخ سفید به تحریم  نُجَبا و سایر گروه‌های مقاومت مردمی عراق حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لایحه خصمانه، تنبیه اقتصادی علیه جنبش‌های مقاومت اسلامی عراق از جمله نُجَباء پیش‌بینی شده است.

کنگره آمریکا سال گذشته نیز (2018) در حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در عراق و سوریه، جنبش ضد تروریستی النجباء عراق را که در کنار سایر نیروهای الحشد الشعبی نقش کلیدی در شکست داعش در عراق و سوریه داشته است، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

جنبش نُجَباء عراق از سال 2013 با هدف حفاظت از حرم‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و جلوگیری از قتل‌عام مردم بی‌گناه وارد میدان مبارزه با تروریست‌ها شده است. 

با توجه به موفقیت‌های دولت، ارتش و نیروهای مردمی در عراق و پیروزی آنها در برابر گروه‌های تروریستی، اقدامات تخریبی کاخ سفید علیه مردم این کشور ادامه دارد. 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ن ج باء الحشد الشعبی تحریم کاخ سفید کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «زاهر جبارین» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در کرانه باختری در گفت و گو با الجزیره اخبار مرتبط با فشار بر حماس برای انتقال دفاتر این جنبش از قطر به ترکیه را تکذیب کرد و گفت: حماس هیچ طرحی برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر ندارد.

وی با اشاره به تلاش برخی طرف‌ها برای ایجاد جنگ روانی علیه مقاومت فلسطین، تاکید کرد: طرح شایعات این چنینی در راستای تشدید فشارها بر گروه های مقاومت است.

جبارین همچنین از پایبندی کامل مقاومت فلسطین به شروط خود در مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا اشاره کرد و گفت: حماس از هیچ یک از شروط خود در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه، یک منبع فلسطینی نزدیک به حماس در گفتگو با المیادین تاکید کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی و عربی پیرامون فشار بر رهبران این جنبش جهت ترک قطر صحت ندارد.

منبع مذکور اشاره کرد که رهبران سیاسی حماس به دنبال مکانی دیگر بجای قطر نیستند و شایعات مطرح شده در این زمینه، جنگ رسانه‌ای به منظور اعمال فشار بر این جنبش در سایه پایبندی آن به خواسته توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه به عنوان پیش زمینه توافق مبادله اسرا است.

پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود که حماس در حال بررسی انتقال دفاتر خود از قطر است و با دو کشور خارجی نیز در این زمینه ارتباط برقرار کرده است.

این روزنامه مدعی شده بود مقامات قطری و مصری فشارهایی را بر حماس جهت پذیرش توافق آتش بس و تبادل اسرا وارد کرده و تاکید کرده اند در صورت عدم پذیرش آن، دفاتر و رهبران حماس باید از قطر خارج شوند.

کد خبر 6085095 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل