Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@19:56:10 GMT

بنزین یورو۴ و گازوئیل استاندارد در تهران توزیع شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۹۸۱

بنزین یورو۴ و گازوئیل استاندارد در تهران توزیع شود

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث کلانتری ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در ملارد طی سخنانی محیط زیست را از مهم ترین موارد دنیای امروز دانست و گفت: کشور ما نیز از لحاظ اقلیمی و اکوسیستمی آسیب پذیر است و از نظر منابع آبی و جنگل فقیر هستیم، که می بایست، منابع را صحیح مصرف کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نسبت به غفلت در زمینه محیط زیست هشدار داد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در کنار توسعه است و هرگز در مقابل آن ها قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نصب کنیستر و کاتالیست در خودروها از تکالیف قانونی است و سازمان حفاظت از محیط زیست به طور دقیق پیگیری اجرای این قانون است، تا این قطعات در خودروها نصب شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که سخت‌گیری در استانداردهای معاینه فنی، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی از نفت کوره به گاز، مسائل مربوط به مدیریت هوا و طرح کاهش و برخورد پلیس با خودروهای آلاینده از اقدامات سازمان حفاظت از محیط زیست است، گفت: اقدامات خوبی در مقابله با آلودگی هوا از سال گذشته آغاز شده و برای متخلفان در این حوزه مجازات تعیین شده است.

کلانتری افزود: باید در تهران بنزین یورو ۴ و گازوئیل استاندارد توزیع شود و وزارت نفت باید به سوی استانداردسازی سوخت گام بردارد.

کد خبر 4518660

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان تهران بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین

سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با تلاش بی دریغ در سال گذشته موفق شدند ۸۷ متخلف زیست محیطی را با ۷۷ عنوان پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قانونی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده‌های تشکیل شده، ۵۵ پرونده منجر به صدور حکم شده که چهار رای به پنج ماه حبس تعلیقی به مدت یک سال، سه مورد به یک سال حبس بدون تعلیق و یک مورد نیز به ۶ ماه حبس بدون تعلیق محکوم شدند.

خضیر اضافه کرد: شکار و زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان با ۸۰ قطعه از انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، بیشترین تخلف در سال گذشته بود که ۲۷ فقره پرونده را به خود اختصاص داد.

این مسئول بیان کرد: تشکیل ۲۰ فقره پرونده تخلف محیط زیست با شکار ۲۷ راس پستاندار از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره کل در سال گذشته بود.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در منطقه رودبار الموت، باشگل تاکستان و طارم سفلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین