Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:03:20 GMT

دهباشی: نمی‌دانستم این‌قدر بی‌جنبه هستند!

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۹۰۱۸

دهباشی: نمی‌دانستم این‌قدر بی‌جنبه هستند!

سازنده مستند روحانی در سال ۹۲ از حکم ۴ ماه حبس قطعی خود به‌خاطر شکایت دولت خبر داد و گفت: اگر می‌دانستم که دولت فعلی تا این حد بی‌جنبه است، نطق روحانی را نمی‌نوشتم و از این بابت پشیمانم.

به گزارش مشرق، حسین دهباشی تاریخ‌پژوه و سازنده مستند انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در سال ۹۲ درباره حکم حبس ۴ ماهه‌ای که برای وی صادر شده است، گفت: شکایت وزیر بهداشت بابت یادداشتی بود که ازمن در برخی سایت‌ها منتشر شده بود و من پیشنهاد می‌کنم آن متن بار دیگر منتشر شود تا مخاطب ببیند در این ماجرا مجرمیتی احساس می‌کند؟

وی افزود: خلاصه آن یادداشت این است که وزیر بهداشت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ در یک سخنرانی اعلام کرد که ترور شهید مطهری توسط گروه فرقان، بخاطر ثروتش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در یادداشتی توضیح دادم که ایشان اشتباه گفته است و من به‌عنوان یک تاریخ‌پژوه که پرونده گروهک فرقان را مطالعه کردم و با فرزندان مرحوم مطهری هم صحبت کردم، مطابق اوراق پرونده فرقان و گواهی فرزندان شهید مطهری انگیزه فرقانی‌ها ثروت شهید مطهری نبود و من اعلام کردم که این صحبت توهین به شهید مطهری است.

دهباشی با بیان اینکه آقای قاضی‌زاده هاشمی از من شکایت کرده که من به شهید مطهری تهمت نزدم و دهباشی به وی بهتان بسته است و این تشویش اذهان عمومی است، اظهار داشت: من امروز در توئیتی از آقای محمود صادقی که خودش را موظف می‌داند در بسیاری از امور کشور اظهار نظر کند یک سوال کردم که به‌عنوان نماینده مجلس و حقوقدان، نظرشان درباره یادداشت من چیست و این یادداشت چه ارتباطی به وزارت بهداشت داشت که با امکانات دولتی از من شکایت کرده است.

توئیت دهباشی که از حکم تجدیدنظر دادگاه خبر داده بود

سازنده مستند روحانی در سال ۹۲ تاکید کرد: آقای قاضی‌زاده هاشمی به‌عنوان شخص حقیقی می‌توانست شکایت کند اما در دو مرحله‌ی ماجرا وزارت بهداشت شاکی من بود و حتی در مرحله تجدیدنظر آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر نبوده است! من نمی‌خواهم رأی دادگاه عوض شود بلکه می‌خواهم این رویه تغییر کند و آیا می‌شود از امکانات دولتی برای کار شخصی استفاده کرد؟

وی افزود: در قانون مجازات اسلامی آمده اگر یک کارمند دولت در حین انجام کارش مشکل حقوقی برایش پیش آمد، دستگاه اداری از وی حمایت کند. در این ماجرا حین انجام کار وزیر نبوده و موضوع هم ربطی به درمان و بهداشت و… ندارد که یک دستگاه دولتی بخواهد از من شکایت کند. آقای قاضی‌زاده مگر انسان نیازمندی است که از امکانات بیت‌المال استفاده می‌کند؟ ایشان که همواره از ثروتش صحبت می‌کند چه توجیهی دارد؟

سازنده مستند انتخاباتی روحانی در سال ۹۲ با بیان اینکه تصور می‌کنم که این شکایت بهانه‌ای برای انتقام‌گیری دوستان سابق من در دولت فعلی بوده است، اظهار داشت: من ادعایی ندارم که در پیروزی روحانی انتخابات ۹۲ نقش جدی داشتم اما این ادعا را دارم که من متن سخنرانی وی در مراسم تنفیذ سال ۹۲ را نوشتم و فراز طلایی آن درباره برخورد نکردن با منتقدان بود که بعدهم کلیپی از آن ساخته شد. اصلاً تصور نمی‌کردم که آقای روحانی متنی را بخواند که بعدها به ذره‌ای از آن پایبند نباشد و اگر می‌دانستم که دولت فعلی تا این حد بی‌جنبه است حتماً آن نطق را نمی‌نوشتم و از این بابت پشیمانم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی بیت المال ثروت ثروتمندان حسین دهباشی روحانی شکایت قاضی زاده هاشمی قانون مجازات مستند روحانی وزارت بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه عملکرد مجموعه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در بخش فضاهای ورزشی گفت: با آغاز دولت سیزدهم نهضت ساخت فضاهای ورزشی آغاز و این مهم به طور جدی در استان آذربایجان غربی پیگیری شده است.

وی افزود: در طی دولت مردمی سیزدهم بیش از ١٠٧ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی استان آذربایجان غربی اضافه شده است.

مطهری در این رابطه ادامه داد: تعداد ٧ باب سالن ورزشی در طی دو سال اخیر به فضاهای ورزش دانش آموزی استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالن‌های ورزشی مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به ١٢٠ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور یک تحول بزرگ در موضوع فضاهای ورزشی اتفاق افتاده که استان آذربایجان غربی یکی از پیشروان این موضوع در سطح کشور است.

مطهری گفت: ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

کد خبر 6081344

دیگر خبرها

  • وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد
  • ایران در عملیات صادق دنبال انتقام گیری نبود
  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه 
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • حمید مطهری، تماشاگر ویژه بازی هوادار و پیکان
  • وضعیت عجیب ارسلان مطهری در تراکتور
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت