Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیرکو خندانی روز یکشنبه در جلسه کمیته سوخت و گاز شهرستان با اشاره به نظارت ضعیف شهرداری بر ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه شهر اظهار داشت: برنامه گاز رسانی به حاشیه شهر در دستور کار قرار گرفت اما بسیاری از واحدها مشکل استعلام از منابع طبیعی دارند چون در اراضی ملی و طبیعی احداث شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گار رسانی به محله بنی رزان این شهر در حال انجام است و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، تا اواخر اسفند گاز به این محله می رسد تا 200 خانوار ساکن به شبکه گاز متصل شوند.
خندانی با اشاره به ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر یادآور شد: به واحدهای که جواز ساخت ندارند اشتراک گاز داده نمی شود و اشتراک موقت نیز برای واحدهای است که قبل از سال 96 احداث شده باشند.
وی با بیان اینکه سوخت مایع به واحدهایی که در مناطق دارای گاز از سال آینده توزیع نمی شود، اضافه کرد: موضوع گازرسانی به واحدهای روستای در خانه باغ ها نیز باید از طریق بخشداران، شهرداران و دهیاران هر منطقه و روستا پیگیری شود.
خندانی گفت: بر اساس قانون ماده 4 به منازلی که جواز ساخت ندارند گاز به صورت اشتراک غیر دائم داده می شود و خانه باغ ها هم می توانند از نعمت گاز طبق شرایط خاص بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: مالکان خانه باغ ها باید از منابع طبیعی و امور آب استعلام بگیرند و در صورتی که خارج از حریم رودخانه و جزء مناطق ممنوعه و زمین های ملی نباشند انشعاب گاز به آنها داده می شود.
رئیس شرکت گاز بانه اظهار داشت: اشتراک غیر دائم سه ساله است و در این فاصله زمانی مشترکان باید پرونده تشکیل دهند و شرکت گاز نیز بر اساس وظیفه قانونی طبق رای که قانون صادر می کند، برای تبدیل انشعاب موقت به دائم اقدام می کند.
وی افزود: واحدهای مسکونی غیر ایمن که نظام مهندسی اشتراک گاز آنها را تایید نکنند نیز از سال آینده سهمیه سوخت مایع نمی گیرند چون سیاست شرکت گاز بر این است در جایی که گاز رسانی انجام شده سوخت مایع توزیع نشود.
خندانی یادآور شد: کوخ هایی که در مسیر پروژه های گاز رسانی باشند نیز از این نعمت بهره مند خواهند شد.
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی بانه نیز گفت: در این شهرستان 2200 خانوار روستایی و 600 خانوار شهری از سوخت مایع به صورت سهمیه استفاده می کنند.
عبدالواحد بلالی افزود: از ابتدای امسال طبق اعلام های شرکت گاز و عملیات گاز رسانی دستور العملی مبنی بر قطع سهمیه سوخت مایع به واحدهای مسکونی مناطق که گازکشی شده، صادر شد.
وی با بیان اینکه امکان گازرسانی برای 90 درصد واحدهای که در مسیر گاز هستند، فراهم است اظهار داشت: با پیگیرهای انجام شده توزیع سوخت مایع تا اواخر فروردین سال 98 ادامه دارد.
بلالی یادآور شد: سوخت مایع برای مدارس کانکسی خطر بیشتری از گاز دارد و نباید در این مدارس از سوخت مایع برای وسایل گرمایشی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: امسال پنج میلیون لیتر نفت سفید، 15 میلیون لیتر گازوییل و 45 میلیون لیتر بنزین در این شهرستان توزیع شده که 900 هزار لیتر نفت سفید در مناطق شهری بانه و مابقی در بخش ها و روستاهای فاقد گاز توزیع شده است.
شرکت گاز شهرستان بانه 40 هزار مشترک دارد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پخش فرآورده های نفتی خانوار شهری زمین قانون گاز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برق ۳۶۶ روستای درگیر سیلاب این استان که دچار خاموشی شده بودند، پایدار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برق 366 روستای درگیر سیلاب این استان که دچار خاموشی شده بودند، پایدار شد.

محمد رئیسی گفت: در ابتدای وقوع شرایط جوی در جنوب استان سیستان و بلوچستان، برق 445 روستا قطع شد، که در همان ساعات اولیه با تلاش تیم های عملیاتی این شرکت برق 217 روستا پایدار شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برق 366 روستا پایدار است، گفت: تداوم تلاش پرسنل صنعت برق جهت پایداری شبکه برق سایر روستاها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نبود راه دسترسی‌ و طغیان رودخانه های فصلی از جمله چالش‌های پرسنل این شرکت جهت اصلاح شبکه های آسیب دیده است.

رئیسی با اشاره به تداوم شرایط جوی در منطقه و افزایش خسارت به شبکه برق، بیان کرد: 272 پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف، 12 دستگاه ترانسفورماتور و یک دستگاه بوستر از جمله حجم خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق مناطق سیل زده تا این لحظه است.

وی افزود: شهروندان گرامی ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هر گونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه 121 یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی