Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر جشنواره فیلم فجر گفته است ساخت تندیس سیمرغ بلورین جشنواره به خارج از کشور سفارش داده شده است.

حسین خواجه بیدختی سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی در گفتگویی در واکنش به سفارش ساخت تندیس‌های جشنواره فجر به امارات گفت: قطعاً با وجود هنرمندان صنایع دستی ایرانی، وضعیت کنونی کشور و تأکید بر تولید ملی انجام چنین کاری اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ممکن است که تکنولوژی خاصی که عنوان شده در ایران وجود نداشته باشد، اما کشورمان در هنر آبگینه و پس از کشور‌های جمهوری چک، ایتالیا و فرانسه در رده چهارم دنیا قرار دارد. در چنین شرایطی آیا درست است که سفارش تندیس سیمرغ بلورین را به امارات بدهند و به جای حمایت از تولید ملی، ارز زیادی از کشور خارج شود؟

خواجه بیدختی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کشور و همچنین جایگاه مهم صنایع دستی در ایران طراح می‌تواند اثر خود را تغییر دهد، اظهار کرد: نشان‌ها و تندیس‌های صنایع دستی ما در دنیا زبانزد است. برای نمونه نشان مالکیت معنوی ایران در سازمان مالکیت معنوی در ژنو که یک سنگاب قلم‌زنی اثر استاد باباخانی است، سرآمد تمام نشان‌هاست.

بیشتر بخوانید: چرا سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر از خارج وارد می‌شود؟

او تاکید کرد: در مورد تندیس‌های دیگر هم باید گفت که برای مثال فولاد در دست هنرمندان ایرانی مانند موم است و نشان‌های فولادی اساتید صنایع دستی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است هر تندیس سیمرغ که به امارات سفارش داده شده ۳ میلیون تومان قیمت دارد.

منبع: چمدان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان با تبریک پاسخ قاطع و پیروزمندانه سپاه به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سپاه پاسداران با اقدام تنبیهی هود علیه رژیم غاصب دل مردم مسلمان جهان و کشور ایران را شاد کرد.

وی افزود: امسال سه میلیون و پانصد هزار نفر وارد کردستان شدند و ۶۱۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند و این مهم نسبت به سنوات قبل افزایش داشته است.

مهرزاد اضافه کرد: کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیر هتلی دارد و در صورت نیاز برای اسکان اضطراری گردشگران از آموزش و پرورش کمک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت روستاها نیز برای پذیرش گردشگران استفاده می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش اسکان و پذیرایی و گردشگری فرصتی برای کردستان است و باید در این راستا فعالیت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اذعان کرد: ایران هفتمین کشور جهان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری است اما به لحاظ جذب گردشگر هفتادمین کشور جهان هستیم.

مهرزاد با بیان اینکه سال گذشته سه اثر تاریخی جدید در کردستان ثبت ملی شد، اعلام کرد: کردستان آثار تاریخی زیادی دارد و در تلاشیم که روستای پالنگان ثبت جهانی شود و مطالعات آن هم‌اکنون در حال انجام است.

حفاظت و نگهداری اموال تاریخی منقول، توجه به صنعت گردشگری و ارائه تسهیلات به بخش گردشگری، برگزاری مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای از دیگر موارد مطرح شده توسط مهرزاد بود که در این نشست به عنوان فعالیت‌های این اداره کل اعلام شد.

وی با اشاره به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی در کردستان اعلام کرد: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، مراسم نوروز پالنگان، مراسم نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی سال قبل ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: کردستان دومین استان کشور به لحاظ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سال گذشته شناخته شد و آخرین جمعه فروردین ماه شاهد برگزاری رویداد فرهنگی هزار دف در پالنگان خواهیم بود.

منصور به بخش صنایع دستی پرداخت و یادآور شد: سال قبل بیش از چهار میلیون دلار صادرات صنایع دستی در مرزهای سیرانبند و باشماق داشتیم اما نبود شهرک صنایع دستی از مشکلات این حوزه است.

وی اذعان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتکاران پرداخت شد و در حوزه صنایع تسهیلات اشتغال‌زایی بیش از سایر حوزه‌ها و ادارات بود.

کد خبر 6080166

دیگر خبرها

  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • انتخاب ۲ اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • دو هنرمند قزوینی نشان فاخر صنایع‌دستی کشور را کسب کردند
  • انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور