Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@07:53:46 GMT

حمایت از 200 طرح در حوزه علم و فناوری‌

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۹۴۹۶

حمایت از 200 طرح در حوزه علم و فناوری‌

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نهمین فراخوان طرح های پژوهشی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی سال جاری منتشر شد. پس از آن بیش از 70 طرح در حوزه های روانشناسی شناختی، مدل سازی شناختی، بازتوانی شناختی، علوم اعصاب شناختی، فن آوری شناختی، آموزش و پرورش شناختی، فلسفه، زبانشناسی شناختی، روانسنجی و نگاشت مغز به ستاد ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان، اساتید و متخصصان برای بررسی و بهره مندی این چتر حمایتی از سراسر کشور در این فراخوان شرکت کردند.

گسترش چتر حمایتی بر سر محققان حوزه علوم شناختی
اما نشست هم اندیشی، بررسی و داوری طرح های پژوهشی درحوزه های علوم شناختی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد تا شاهد توسعه و گسترش دانش علوم شناختی و بهره مندی محققان و دانش پژوهان از چتر حمایتی ستاد باشیم.
در این نشست سید کمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی، مجید نیلی احمد آبادی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی، جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد این ستاد و 70 نفر از محققان، اساتید و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز علمی کشور شرکت داشتند.

بررسی بیش از 70 طرح پژوهشی حوزه شناختی
با حضور این افراد بیش از 70 طرح پژوهشی در حوزه های مرتبط با دانش علوم شناختی مربوط به نهمین فراخوان این طرح ها مورد بررسی و داوری قرار گرفت.
حسین عزیزی کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم شناختی در این نشست اظهار کرد: نتایج بررسی این تعداد از طرح های پژوهشی در حوزه های علوم شناختی، در آینده نزدیک در کارگروه تخصصی بخش پژوهش این ستاد مشخص و اطلاع رسانی می شود.
وی ادامه داد: تاکنون هشت مرحله فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی از سوی ستاد توسعه علوم شناختی منتشر شده است که بر اساس آم حدود 200 طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوری های شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش حمایت های ستاد قرار گرفت.

ترویج دانش علوم شناختی در سطح کشور
کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم شناختی همچنین بیان کرد: از میان طرح های تحقیقاتی در حوزه های علوم شناختی تحت حمایت این ستاد، شماری از طرح تکمیل و به نتیجه رسیده است. بطوری که هفته گذشته نتایج کاربردی چهار طرح در حوزه نورواپتیک و تصویربرداری از مغز در پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گفته عزیزی، ستاد علوم شناختی در راستای سیاست های این ستاد می کوشد با حمایت از طرح های پژوهشی زمینه ترویج دانش علوم شناختی در سطح کشور هرچه بیشتر فراهم و انگیزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در حوزه های علوم و فن آوری های شناختی‌ گسترش یابد. یکی از اهداف اصلی ستاد از حمایت از طرح های پژوهشی در حوزه علوم شناختی، دستیابی به فن آوری و خدمات شناختی برای مردم در کشور می باشد.


انتهای پیام/

306 / 159 علم و فناوری پژوهش حمایت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علم و فناوری پژوهش حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

جلسات کارگروه‎‌های تخصصی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با محوریت «هوشمندسازی»، «ارتباطات»، «ماهواره» و «امنیت سایبری» به ریاست سید محمد کرباسی و با حضور اعضاء کارگروه‌ها برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسات کارگروه‎‌های تخصصی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با محوریت «هوشمندسازی»، «ارتباطات»، «ماهواره» و «امنیت سایبری» به ریاست سید محمد کرباسی و با حضور اعضاء کارگروه‌ها برگزار شد.

اعضای کارگروه با توجه به تجارب گسترده خود در فضای دانشگاهی و صنعت و آشنایی با موانع و چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود در این حوزه، ضمن ارائه طرح‌های پیشنهادی به بحث و تبادل نظر در مورد رویه‌های مؤثر و کارآمد، چالش‌ها، برنامه‌ریزی و تعیین شاخص‌ها برای حل مسائل کلان کشور ذیل حوزه مربوطه پرداختند.

محمد کرباسی با تأکید بر اهمیت کارگروه‌های تخصصی این ستاد در راهبری زیست‌بوم فناوری ضمن اعلام انتظارات از اعضاء، بیان کرد: نقش اصلی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات تسهیل‌گری و راهبری فضای فناوری در حوزه‌ی اتصال‌پذیری و ارتباطات است که یکی از مهمترین مأموریت‌های آن، یعنی رصد فناوری و تعیین اولویت‌های توسعه فناوری با توجه به نیاز ملی به کمک متخصصین حاضر در کارگروه‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه‌های تخصصی، استفاده از ظرفیت متخصصان فناور کشور در پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌های راهبردی کلان موضوعات کشور است و همانگونه که از نامگذاری کارگروه‌ها مشخص است، این ستاد تمام ظرفیت علمی و تخصصی خود را برای پیاده‌سازی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز به کار خواهد بست.

مأموریت‌های ستاد اتصال‌پذیری معاونت علمی؛ از بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات تا مخابرات کوانتومی

کرباسی ابراز امیدواری کرد با همکاری بازیگران مختلف این زیست‌بوم اعم از نهادهای دولتی، صنایع بزرگ و کوچک و شرکت‌های فعال بتوانیم در کنار حضور موثر پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان بتوانیم با گام مؤثری در راستای پیشبر ایران عزیز حرکت کنیم.

در "کارگروه هوشمندسازی"، انرژی و حمل و نقل به عنوان دو اولویت مهم هوشمندسازی اعلام شدند و ادامه‌ مسیر کارگروه هوشمندسازی و اینترنت اشیاء حول ترسیم زنجیره‌ی ارزش این دو محور و شناسایی گلوگاه‌های فناوری شکل خواهد گرفت. تلاش می‌شود که با تمرکز بر این دو موضوع ضمن شناسایی خلاءهای فناورانه و شرکت‌های توانمند در حل آنها، همرسانی لازم و حمایت‌های معنوی و مادی صورت پذیرد.

در "کارگروه ارتباطات" با بررسی تفصیلی زیست‌بوم ارتباطات و بازیگران اصلی این حوزه، پتانسیل‌های ایجاد همکاری و نحوه‌ ارتباط با جامعه‌ مخاطب بررسی شد. چالش‌ها و فرصت‌های موجود با توجه به ظرفیت‌های حاضر، به بحث گذاشته شده و نقشه راه جلسات بعدی ترسیم شد.

در "کارگروه ماهواره" ضمن بیان روندهای فناوری فضایی در جهان و مقایسه آن با فضای موجود در ایران، چالش‌های این فناوری بررسی شده و اولویت‌های فناورانه جهت توسعه در زیست‌بوم ماهواره و سنجش از راه دور به بحث گذاشته شدند.

در "کارگروه امنیت سایبری" با بیان فرصت‌های همکاری بین‌المللی و بازیابی علل ایجاد شکاف در میان شرکت‌های فناور این حوزه با روند جهانی، اولویت‌هایی که منجر به کاهش فاصله‌ی موجود و دستیابی به راهکار مناسب می‌شوند به بحث و بررسی گذاشته شدند. از موارد پراهمیت در این حوزه، نیاز به برقرار تعامل مناسب با ستاد هوش مصنوعی به جهت اثرگذاری گسترده و تعاملی هوش مصنوعی بر امنیت سایبری بود. ضمن آنکه بر عدم غفلت از حوزه‌های فعلی و لزوم یافتن راهکار مناسب برای حل مسائل موجود تأکید شد.

کرباسی در پایان جلسات چهارگانه کارگروه‌های تخصصی ستاد، ضمن تأکید بر استمرار این جلسات افزود: موارد به دست آمده، در جلسات بعدی کارگروه‌ها جهت دستیابی به برنامه‌های مدون و قابل اجرا پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی «کاگنوپل» برگزار می‌شود
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی«کاگنوپل» برگزار می‌شود
  • کاگنوپل پنجره‌ای به سوی جدیدترین پیشرفت‌های علوم شناختی
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری