Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش با اشاره به اهميت حضور شرکت هاي دانش بنيان در جزيره کيش و استفاده بهينه از ظرفيت دريا، گفت: زيرساخت فعاليت شرکت هاي دانش بنيان در کيش تا حد زيادي فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش به نقل از ايرنا، غلامحسين مظفري روز شنبه در حاشيه بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي در گفتگو با خبرنگار گروه علمي اين خبرگزاري افزود: دريا سرمايه ارزشمندي است، بايد به ظرفيت هاي آن به نحو صحيح پرداخته شود، اما متاسفانه ما در کشورمان از اين ظرفيت استفاده چنداني نمي کنيم و تاکنون بيشتر هنرمان اين بوده است که امکان سرگرمي و تفريحات آبي براي مردم فراهم کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: درياي عمان و خليج فارس يک گذرگاه تاريخي و نيز منبع لايزال و خدادادي است که در اختيار ما قرار دارد و بايد با فراهم کردن زمينه هاي لازم، از ظرفيت هاي آن حداکثر استفاده را ببريم.
مظفري به ايجاد پژوهشکده محيط زيست در کيش اشاره کرد و گفت: با دانشگاه تهران مذاکراني انجام شده که اين پژوهشکده به محيط زيست دريايي تغيير پيدا کند تا بتوانيم منطقه را به طور کامل پوشش دهيم.
وي همچنين ضمن اعلام آمادگي براي حضور شرکت هاي دانش بنيان در اين منطقه، گفت: اميدواريم با حضور آنان بتوانيم مطالعات گسترده اي هم در زمينه ظرفيت هاي دريا در قالب اين پژوهشکده داشته باشيم.
مظفري به ايجاد فضاي مناسب براي استقرار شرکت هاي دانش بنيان در کيش اشاره کرد و اظهار داشت: ما تقريبا بهترين فضا و امکانات را شامل يک ساختمان 11 طبقه مهيا کرده ايم تا در اختيار آنان قرار گيرد.
مظفري همچنين از انجام مذاکراتي با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و نيز با دانشگاه ها از جمله صنعتي شريف، آزاد اسلامي، تهران، علم و صنعت و اميرکبير خبر داد که هدف از آن بهره برداري حداکثري از ظرفيت هاي موجود است.
به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش، اين جزيره مي تواند پايگاه بسيار خوبي براي فعاليت شرکت هاي دانش بنيان با محوريت موضوعات مهم منطقه از جمله دريا و ظرفيت موجود در آن باشد و اين موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
وي سهولت رفت و آمد و تعامل با طرف هاي خارجي را از جمله مزيت هاي اين منطقه اعلام کرد و افزود: به عنوان متوليان کار در جزيره کيش، وظيفه قانوني، علمي و ملي خود مي دانيم که زيرساخت را فراهم کنيم تا شرکت هاي دانش بنيان ، مراکز شتاب دهنده، رشد و استارتاپ ها که ايده دارند و يا درصدد اجراي ايده هستند، در اين منطقه به فعاليت بپردازند.
مظفري در پاسخ به پرسشي درباره مهمترين موانع فراروي استفاده نکردن از طرفيت شرکت هاي دانش بنيان در بهره برداري از سرمايه ارزشمند دريا، گفت: زيرساخت براي کارهاي شرکت هاي دانش بينان فراهم نبوده است اما ما توانستيم آن را تا حد زيادي فراهم کنيم.
وي ادامه داد: دانشگاه هاي ما از بهترين برندهاي کشور هستند ولي مانند ساير دانشگاه هاي کشور فقط به آموزش مي پردازند، در صورتي که بايد به موضوعاتي مانند کارآفريني، شرکت هاي دانش بنيان، استارتاپ ها يا سراي نوآوري بيشتر توجه داشته باشند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش گفت: خوشبختانه نسل جوان بسيار متعهد و جوان ارزشمندي در کشور داريم که ايده هاي خيلي خوبي دارند و اگر ما براي خيلي از آنان امکانات فراهم نکنيم، نبايد توقع داشته باشيم در کشور بمانند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد دانش‌بنیان در طول یک دهه اخیر، گفت: به اندازه‌ای که در این زمینه مطالبه‌گری شده، دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند به این موضوع جامه عمل بپوشانند و با وجود اقدامات انجام‌شده، سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور رقم قابل توجهی نیست و جای کار فراوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه جهش تولید هیچ تردیدی نیست، افزود: باور قلبی ما این است که تکیه بر دانش روز و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید است و اگر قرار است اتفاقی در این زمینه بیفتد در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که پایه مردمی دارند، به منصه ظهور می‌رسد.

رحمتی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان امسال باید خودی نشان دهند، گفت: بعد از گذشت یک دهه فرازونشیب، افکار عمومی و بخش تولید آماده ثمردهی فعالیت‌های دانش‌بنیان هستند و امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه ما به این شرکت‌ها، نگاه حل مسأله است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خیلی از مسائل و مشکلات ما را حل کنند و با وجود این شرکت‌ها، هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و ظرفیت‌های بالای آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری، گفت: در حال حاضر استان از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه پنجم کشور را دارد و امسال باید به رتبه سوم برسیم که با وجود ظرفیت‌های استان، هدف دور از انتظاری نیست.

رحمتی با تاکید بر اینکه همه صنایع باید در مسیر زنجیره‌های ارزش توسعه یابند، گفت: این امر حتماً نیازمند شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه به دنبال یک اقتصاد دانش‌بنیان هستیم که نتیجه آن جهش تولید باشد، افزود: آن‌چه در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان انتظار داریم کمک به کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت و رقابت‌پذیر کردن محصولات تولیدی است.

رحمتی تصریح کرد: این موضوع فقط منحصر به بخش صنعت و تولید نیست و همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی باید از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق و قدردانی از نیروهای مسلح کشورمان، گفت: امروز دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام از طریق فشار اقتصادی با شیوه‌های مختلف است که راه مقابله با این هجمه‌ها، اعتماد به جوانان، اقتصاد مقاومتی، استفاده از دانش روز و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: کشور ما در صنایع دفاعی به آخرین فناوری‌های روز دست یافته و در سایر بخش‌ها هم می‌تواند به برکت شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت‌های دولت و با همت مجاهدان اقتصادی، حماسه‌آفرینی کند.

رحمتی گفت: دشمنان در کنار فشار اقتصادی، با جنگ روانی و دروغ‌پردازی در فضای مجازی به دنبال مسموم کردن افکار عمومی هستند که مقابله با این توطئه‌ها نیز جز با جهاد تبیین و بیان دستاوردها و افتخارات کشور امکان‌پذیر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد خدمات و تسهیلات دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خواستار تدوین دستورالعملی جامع در این زمینه برای ارائه به صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دبیرخانه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان شد.

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت مبنی بر اختصاص حداقل ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و ۲۰ درصد از منابع مصوب جز ۲ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری با تشخیص و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: این مصوبه منابع خوبی در اختیار استان قرار می‌دهد و امسال از این محل هم می‌توانیم حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

کد خبر 6080405

دیگر خبرها

  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟