Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، کیومرث دانشجو با بیان اینکه میزان بارندگی مدت زمان مشابه سال آبی سطح استان در دراز مدت 130.6 میلی‌متر بوده است، اضافه کرد: میزان بارندگی‌های سال آبی جاری 63.7 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه درازمدت نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه حوضه آبریز ارس، دریاچه ارومیه و زاب در آذربایجان‌غربی قرار گرفته‌اند، افزود: بیشترین بارش‌ها در حوضه‌های آبریز زاب با 494.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلی‌متر و دریاچه ارومیه با 215.3 میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار کرد: میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری 215.3 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و درازمدت به ترتیب رشد قابل توجه 152 و 55 درصدی را نشان می‌دهد و تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر با افزایش 32 سانتیمتری نسبت به روزهای مشابه سال گذشته و افزایش 35 سانتیمتری نسبت به اول مهرماه امسال به میزان 1270.62 متر رسیده است.

دانشجو وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر را به صورت تقریبی 2 هزار و 139 کیلومترمربع عنوان و تصریح کرد: حجم آب موجود در دریاچه هم اکنون 1.73 میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به روزهای مشابه در سال گذشته 630 میلیون مترمکعب و نسبت به اول مهرماه امسال 680 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی افزایش 52.5 درصدی ذخایر سدهای آذربایجان‌غربی را از دیگر نتایج مثبت بارندگی‌های اخیر در استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش 384.5 میلیون مترمکعبی ذخایر ۱۳ سد مخزنی استان طی سال آبی جاری، ذخیره آب این سدها در مجموع یک میلیارد و 117.5 میلیون متر مکعب بوده که بیشترین ذخیره سازی در سدهای بوکان با 422 میلیون مترمکعب، شهرچای با 111 میلیون مترکعب و آغ چای با 201 میلیون مترمکعب اتفاق افتاده است.

خبرنگار: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید دولت سیزدهم بر مشارکت مردمی در احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی بهادری جهرمی در برنامه زنده تلویزیونی صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر و کاهش بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در این مدت، افزود: دولت سیزدهم با رویکرد مردمی سازی و مدیریت منابع آبی، کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را در منطقه احیا کرده و مدیریت بسیاری از امور به استاندار محترم آذربایجان غربی محول شد.   وی همچنین با اشاره به اجرای طرح بهره برداری از یک پروژه عمرانی احیای دریاچه ارومیه در هر سه ماه یکبار، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در دو سال گذشته آماده شده و زمینه را برای بهره مندی درست از بارندگی‌ها فراهم کرده است.   سخنگوی دولت به آغاز فاز نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با رویکرد اجرای برنامه‌های نرم افزاری و مردمی سازی احیای دریاچه برگزار شده و این برنامه‌ها تداوم خواهد یافت.   بهادری جهرمی همچنین با بیان اینکه وقتی مدیران کار را درست انجام دهند، مردم نیز همراهی می‌کنند، اضافه کرد: وقتی حال دریاچه ارومیه خوب باشد، حال مردم نیز خوب خواهد بود و حضور و شادی جمعی در جشنواره امروز، بسیار امیدبخش بود.   وی در ادامه از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه خبر داده و افزود: ریاست محترم جمهوری در ۲.۵ سال گذشته سه بار به آذربایجان غربی سفر کرده و با توجه به اهمیت این استان برای دولت سیزدهم، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی این منطقه مصوب شده است.   سخنگوی دولت در پایان با بیان اینکه در کنار اقدامات دولت، همراهی مردم ضروری است، تصریح کرد: دولت سیزدهم بر توجه به اولویت‌های مردمی و حفاظت از کشاورزی منطقه تاکید داشته و این امر با تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی و آبیاری جهت افزایش بهره وری، محقق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری
  • افزایش ۴۱ درصدی بارش‌های مطلوب در مازندران
  • مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • میزان بارش امسال نسبت به سال قبل در مرکز ایلام افزایشی نداشته است‌
  • هشدار فرماندار میاندوآب نسبت به افزایش قابل توجه حجم آب رودخانه‌های میاندوآب 
  • تاکید دولت سیزدهم بر مشارکت مردمی در احیای دریاچه ارومیه
  • تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه ۱۰۰ درصد آبگیری شد
  • تأکید دولت سیزدهم بر مشارکت مردمی در احیای دریاچه ارومیه