Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ثبت سفارش کالاهاي مصرفي و مصرفي بادوام خارجي داراي مشابه ايراني را تا پايان مدت قانون برنامه ششم توسعه ممنوع کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، نمايندگان در نشست علني مجلس در جريان بررسي طرح حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي کشور و حمايت از کالاي ايراني با ماده 17 و تبصره آن با 164 رأي موافق، 12 رأي مخالف و 5 رأي ممتنع از مجموع 208 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين ماده؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ثبت سفارش کالاهاي مصرفي و مصرفي بادوام خارجي داراي مشابه ايراني که با کيفيت مناسب و به ميزان کافي توليد شده باشد را تا پايان مدت قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ممنوع کرده و يا براساس ماده (22) قانون احکام دائمي برنامه‌هاي توسعه کشور از موانع تعرفه‌اي و فني جهت مديريت واردات استفاده کند.
تبصره 1- مصاديق کالاهاي ايراني مشمول اين ماده بر اساس معيارهاي متناسب با شرايط اقتصادي و تجاري کشور از قبيل ارزش آفريني، سهم ساخت داخل، حق‌الامتياز، اشتغال‌زايي، انتقال دانش فني، زنجيره ارزش، مزيت‌هاي نسبي و غيره ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجراء شدن اين قانون توسط کارگروهي با مسؤوليت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضويت نمايندگان وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، جهاد کشاورزي و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سازمان برنامه و بودجه کشور و اتاق‌هاي مرتبط تعيين خواهد شد و در مواقع ضروري و نيز در اسفندماه هر سال اين فهرست توسط کارگروه مذکور مورد بازنگري قرار خواهد گرفت و حداکثر تا پانزده روز بعد ابلاغ خواهد شد.
تبصره 2- وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسب مورد وزارت جهاد کشاورزي مکلفند نسبت به نصب برچسب نشان دهنده درصد عمق ساخت داخل در کالاهاي صنعتي و با بسته بندي شده مشمول اين ماده توسط توليدکنندگان پيگيري و نظارت لازم را اعمال کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، یادگار محمدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بدلیل حساسیت مصرف کالاها در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می‌گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه داران اطمینان حاصل می‌شود، تإکید کرد: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

محمدی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول، گفت: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.

وی همچنین از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف در این استان نیز خبر داد و یادآور شد: به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالاها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره‌ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

کد خبر 6056668

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی تا پایان ۱۵ فروردین
  • افزایش ۲۹ درصدی ورود گردشگران خارجی به گیلان
  • ۱۲۴ گردشگر خارجی به گیلان سفر کرده‌اند/کاهش ۱۰درصدی ورود مسافر
  • اجرای نرخ ۱۰ درصدی مالیات ارزش افزوده از ابتدای ۱۴۰۳
  • عرضه کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع است
  • فعال شدن خرید کالاهای اقساطی برای بازنشستگان دارای «حکمت کارت»
  • قانون «تحریم کالاهای صهیونیستی» تا چه زمانی قرار است معطل بماند؟
  • تشدید طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ایلام
  • افزایش دستمزد، منطبق با نرخ تورم درست نیست
  • وزارت کار: «افزایش دستمزد کارگران باید منطبق با نرخ تورم باشد»، نادرست است