Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:30:23 GMT

پاکسازي روده بزرگ با درمان هاي خانگي

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۹۷۸۹

پاکسازي روده بزرگ با درمان هاي خانگي

خبرگزاري آريا -

عصاره برگ هاي مريم گلي به بازيابي عملکرد روده براي رهايي از سموم کمک مي کنند
يکي از اعضاي مهم دستگاه گوارش کلون يا روده بزرگ است و سلامت دستگاه گوارش تاحد زيادي به سلامت آن وابسته است. روده ها معمولا مواد زائد و سمي را از بدن خارج مي کنند ولي اگر روند هضم مختل شود و روده به طور کامل خالي نشود منجر به مسائل بهداشتي زيادي خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاکسازي روده ضامن سلامتي ساير ارگان هاي بدن از سموم مرگ آور است. "مرگ از روده بزرگ آغاز مي‌شود" اين را بقراط خيوسي (حدود 370 قبل از ميلاد- حدود 460 قبل از ميلاد)، پزشک يونان باستان گفته‌است. و علم نوين نشان داده‌ حق با او بوده‌ .
تميز نگه داشتن روده باعث ايجاد مزاياي براي سلامتي مي شود:
• خطر کاهش سرطان روده بزرگ، دومين يا سومين نوع سرطان در اغلب کشورهاي صنعتي
• کاهش خطر ابتلا به سندرم روده تحريک پذير، يبوست مزمن و اسهال مزمن
• پايين آوردن خطر بواسير در حال توسعه
• توليد گاز نامناسب کم تر
• جذب کارآمد آب و مواد معدني
• احساس سبکي و راحتي در منطقه شکم
بعد از اينکه غذا از معده و روده کوچک عبور مي کند، مواد باقيمانده، عمدتاً محصولات زائد را به شکل مايع از بين مي برند، به قسمت اول روده بزرگ خود حرکت مي کنند روده بزرگ تقريباً 6 فوت طول دارد و در درجه اول مواد زائد مايع را بي آب مي کند.
آکنه، خواب‌آلودگي، و سردرد از مشکلات جزيي اختلال در روده بزرگ هستند اما بسياري از مشکلات ديگر بيماري‌هايي بسيار جدي هستند از جمله: ‌
• رفلاکس اسيد معده
• التهاب روده بزرگ
• يبوست
• بيماري کرون
• سندرم روده‌ي تحريک‌پذير

پاکسازي روده ضامن سلامتي ساير ارگان هاي بدن از سموم مرگ آور است
روش هاي پاکسازي روده ها
وقتي که مشکلي در روده داريد يا روده شما داراي عملکرد درستي نميباشد و حتي براي سلامتي بيشتر ميتوانيد از تميز کردن يا همان پاکسازي طبيعي روده استفاده کنيد. تميز کردن روده باعث ميشود که مواد مغذي غذا در بدن بماند و بقيه آن به درستي دفع شود .
ما در اين مطلب شما را با پاکسازي روده با استفاده از رژيم غذايي مناسب ، سالم و طبيعي آشنا مي کنيم:
براي پاکسازي روده ها آب زيادي بخوريد
بدن شما بيش از آنچه که شما تصور کنيد به آب نياز دارد. روده هاي انسان براي عملکرد منظم و صحيح حداقل به 2 ليتر آب در روز نياز دارند که البته توصيه بسياري از کارشناسان چيزي بيش از اين مقدار هست. آب باعث مي شود تا عمليات دفع مواد سمي از روده بسيار راحت انجام شود. بسياري از بيماري هاي انسداد روده به علت کم آبي بدن است!
اولين، بهترين و ساده ترين راه پاکسازي روده بزرگ نوشيدن آب زياد است. خودتان را محدود به نوشيدن 6 تا 8 ليوان آب در طول روز نکنيد. ممکن است بدن شما به آب بيشتري نياز داشته باشد. علاوه بر آب سعي کنيد از مايعات ديگري مثل شير، آب ميوه ها، آب گوشت و سوپ هم استفاده کنيد.
نکته: اگر يبوست يک مشکل هميشگي براي شما است به هيچ وجه نبايد آب سرد بنوشيد. بهتر است از آب ولرم ترجيحا صبح ناشتا استفاده کنيد تا طي چند دقيقه اي که آب به روده بزرگ مي رسد کليه مواد زائد را شسته و با مدفوع خارج نمايد.

نوشيدني هاي گرم نيز ممکن است باعث حرکت بيشتر روده بشود
براي پاکسازي روده ها چاي سنا بنوشيد
1 تا 2 گرم از گياه سنا را 10 دقيقه در آب جوش بريزيد و روزي دوبار از اين چاي بنوشيد. در صورتي که سابقه بيماري هاي التهابي دستگاه گوارش داريد بهتر است قبل از استفاده از سنا با پزشک خود يا طبيب مطمئن سنتي مشورت کنيد.
براي پاکسازي روده ها فيبر بيشتري مصرف کنيد:
فيبر حجم مدفوع را زياد ميکند ، مدفوع را نرم و حرکت طبيعي روده را بهبود مي بخشد . مصرف فيبر بيشتر ، يعني روده شما سريعتر و کارآمدتر کار ميکند . روزانه 20 تا 35 گرم فيبر مصرف کنيد . مطمئن باشيد که روزانه 5 وعده ميوه ، سبزي و همچنين غلات کامل را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد .
حتما از غلات کامل ( سبوس دار ) در رژيم غذايي خود استفاده کنيد . غلات کامل مثل : برنج قهوه اي ، جوپرک ، ارزن ، ذرت . دانه هاي کتان و سبوس گندم و جو از جمله منابع فيبرهاي فوق العاده هستند . از دانه هاي کتان به سادگي ميتوانيد در خانه استفاده کنيد ، دانه هاي کتان را ميتوانيد در غذاهاي خود نيز استفاده کنيد .
ميوه هايي مانند سيب، توت فرنگي ، بلوبري و لوبيا ، مغزها و آجيل منبع خوبي از فيبر هستند.
براي پاکسازي روده ها چاي يا قهوه بنوشيد:
يک فنجان چاي يا قهوه بنوشيد. کافئين ميتواند باعث تحريک روده و حرکت آن شود . نوشيدني هاي گرم نيز ممکن است باعث حرکت بيشتر روده بشود . از چاي سبز ، چاي سياه يا قهوه استفاده کنيد .

اولين، بهترين و ساده ترين راه پاکسازي روده بزرگ نوشيدن آب زياد است
براي پاکسازي روده ها آلو بخارا بخوريد:
براي پاکسازي روده، از آلوبخارا غافل نشويد. آلو بخارا (گوجه برغانى) همان آلوى سياه است که طبيعتي سرد و تر دارد و مسکن حرارت گرم مزاج‌ها و صفراوى‌هاو ضد عطش و تب‌هاي ناشي از گرماست. آب آلو نيز سرشار از فيبر است، به همين دليل اين نوشيدني يک ملين طبيعي محسوب مي‌شود که با تحريک روده ، اجابت مزاج را آسان مي‌کند.
چند عدد آلو بخارا و مقداري عرق کاسنى، عرق بيدمشک و گلاب مخلوط کنيد و روى شعله ملايم بجوشانيد تا خوب نرم شود، سپس آلوها را صاف کنيد تا عصاره‌ي آن‌ها به دست بيايد. آب‏ آلو بخاراي صاف شده را در يخچال نگهدارى کرده و روزانه به مقدار نياز ميل کنيد.
براي پاکسازي روده ها از سرکه سيب استفاده کنيد:
دو قاشق غذا خوري سرکه سيب را با يک ليوان آب مخلوط کرده و خوب تکان دهيد و هم بزنيد و ميل کنيد. از اين مخلوط صبح ها بنوشيد و خواهيد ديد که بعد از چند روز حرکات روده شما منظم و طبيعي خواهد شد. سرکه سيب حاوي آنزيم هايي است که موجب رشد پروبيوتيک ها مي شود. همچنين ماهيت اسيدي اين ماده بي نظير مي تواند به سختي با موادي که سال ها روده بزرگ را مسدود کرده اند مبارزه کند.
براي پاکسازي روده ها چاي رازيانه بنوشيد:
رازيانه از گياهان سم زدا است. هر چند بيشتر براي بانوان توصيه مي شود. آقايان بهتر است از اين روش زياد استفاده نکنند. از ديگر خواص رازيانه هضم غذا است. بهتر است سه بار در روز چاي رازيانه بنوشيد. براي درست کردن چاي رازيانه هر بار حدود 5 تا 6 گرم پودر رازيانه را در يک ليوان آب جوش به مدت 3 تا 5 دقيقه قرار دهيد تا دم بکشد.

اگر يبوست يک مشکل هميشگي براي شما است به هيچ وجه نبايد آب سرد بنوشيد
براي پاکسازي روده ها به ميزان کافي ويتامين D استفاده کنيد:
ويتامين D به طور قابل توجهي ريسک رشد انواع سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش مي دهد. زماني که نمي توانيد در معرض نور آفتاب قرار بگيريد، خوردن غذاهاي سالم که شامل ويتامين D، مانند سالمون هاي وحشي و روغن ماهي قزل آلا با کيفيت بالا هستند ويتامين دي بدن خود را تامين کنيد.
براي پاکسازي روده ها ويتامين A استفاده کنيد
اطمينان حاصل کنيد که ويتامين A کافي دريافت مي کنيد. غدد که در صف مخاطي پوششي کولون قرار دارند، مسئول انتشار مخاط هستند که براي روانکاري مدفوع مورد نياز است؛ ويتامين A براي حفظ سلامت اين سلول هاي تخصصي که مخاط را آزاد مي کنند، نياز است.
براي پاکسازي روده ها پروبيوتيک ها را به رژيم خود اضافه کنيد:
اضافه‌کردن پروبيوتيک‌ها به رژيم غذايي راه ديگري براي پاکسازي روده است. پروبيوتيک‌ها مزاياي ديگري هم براي سلامت دارند. براي ايجاد پروبيوتيک بيشتر در بدن، مي‌توانيد از مکمل‌هاي پروبيوتيکي بهره ببريد يا مواد حاوي پروبيوتيک نظير: ماست، ترشي و ساير مواد تخمير شده مصرف کنيد. پروبيوتيک‌ها، باکتري‌هاي مفيدي به بدن معرفي مي‌کنند. باکتري‌هاي مفيد در کنار نشاسته مقاوم و فيبر براي روده مفيد واقع مي‌شود. اين مواد التهاب را محدود و باعث دفع منظم مي‌شوند. دفع منظم و عدم وجود التهاب در روده براي سلامت اين عضو از بدن لازم است.
براي پاکسازي روده ها روغن کرچک بخوريد
يکي از بهترين روش ها براي پاکسازي روده ها بخصوص در درمان يبوست ميانسالان و سالمندان است.
نکته: در ايام بارداري و شيردهي به هيچ وجه نبايد از روش سم زدايي با روغن کرچک استفاده کرد.
براي پاکسازي روده ها از مصرف کافي چربي هاي سالم مطمئن شويد:
همه سلول هاي شما، از جمله روده بزرگ و سيستم عصبي، نياز به اسيدهاي چرب و کلسترول سالم دارند. اگر نباشند، حرکت در طول روده دچار استهلاک مي شود. هم چنين جذب چربي هاي سالم براي جذب بهينه ويتامين A ضروري است، همان طور که در بالا ذکر شد براي ساختن و حفظ پوشش مخاطي کولون ضروري است. غذاهاي سالم که غني از چربي هاي سالم هستند، عبارتند از: آووکادو، تخم مرغ، زيتون، نارگيل، آجيل، دانه خام ، روغن زيتون، روغن نارگيل و ماهي آب سرد.

اضافه‌کردن پروبيوتيک‌ها به رژيم غذايي راه ديگري براي پاکسازي روده است
براي پاکسازي روده ها از مريم گلي استفاده کنيد:
عصاره برگ هاي مريم گلي ضد التهاب طبيعي هستند و به بازيابي عملکرد روده براي رهايي از سموم کمک مي کنند ؛ اغلب توصيه مي شود علائم سندروم روده تحريک پذير و همچنين استفراغ و اسهال را بررسي کنيد.
يک قاشق چاي خوري مريم گلي را در يک فنجان آب جوش بريزيد ؛ اجازه دهيد 10 دقيقه بماند و سپس آن را از صافي يا فيلتر رد کنيد. اين کار را 2 هفته تکرار کنيد.
براي پاکسازي روده ها به طور منظم ورزش کنيد :
فعاليت فيزيکي باعث تحريک سيستم گوارش براي تحرک بيشتر روده ميشود . داشتن سبک زندگي سالم باعث سالم ماندن و عملکرد صحيح روده ميشود . حداقل 3 روز در هفته ورزش کنيد. پياده روي روزانه به مدت حداقل 30 دقيقه يا پرداختن به ورزش هاي مختلف ميتواند مفيد باشد .
مواد غذايي مضر براي کساني که از يبوست رنج مي برند:
مصرف لبنيات را محدود کنيد . مصرف شير و ديگر محصولات لبني ميتواند باعث بدتر شدن يبوست شود مخصوصا اگر به مقدار زياد مصرف شوند . اگر از يبوست رنج ميبريد مصرف لبنيات را محدود کنيد و آب زياد بنوشيد يا اينکه به طور موقت کاملا لبنيات را از رژيم غذايي خود حذف کنيد.
گردآوري:بخش سلامت بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد،گفت: این بیماری که اغلب در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد عامل میکروبی داشته که در مواقع تغییر جیره دام بروز کرده و بصورت ناگهانی باعث تلف شدن دام می‌شود و در کالبد گشایی دام تلف شده روده‌ها دچار پرخونی شدید (بیماری روده سرخی) می شود.

دکتر محمد رضا متقی افزود: واکسیناسیون برای پیشگیری موثر از بیماری در ابتدای بهار و پاییز همزمان با تغییر جیره غذایی به دامداران عزیز توصیه می‌ شودکه با انجام واکسیناسیون بموقع تا حد زیادی از تلفات ناشی از این بیماری جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر