Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین خواجه بیدختی سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در آیین نکوداشت ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد گفت: شهرکرد ظرفیت تبدیل شدن به شهر جهانی نمد را دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، وجود مواد اولیه، نوآوری و ایده‌های جدید در تولید و مصرفی کردن نمد را مهم‌ترین عامل برای ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد بیان کرد و افزود: این پویایی و نوآوری بایستی ادامه یابد.

خواجه بیدختی همچنین از پیگیری برای جهانی شدن نمد شهرکرد خبر داد و افزود: برای تحقق این موضوع، نمایندگان شورای جهانی و منطقه‌ای صنایع دستی برآورد میدانی خواهند داشت که حمایت مسئولان در این خصوص، نقش مهمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع دستی، نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد گفت: باید با نگاه جدید در مسیر توسعه این بخش حرکت کرد.

خواجه بیدختی در ادامه اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های صنایع دستی هر منطقه برای ایجاد و رونق اشتغال بهره گیری کرد که ورود کارآفرینان، زمینه ساز توسعه این بخش است.

وی با اشاره به احیای بخش تولید و افزایش صادرات محصولات نمدی در چهارمحال و بختیاری افزود: تولیدات نمدی این استان به دلیل کیفیت بالا در بازار‌های آمریکا و سوئد فروش مطلوبی دارد.

گفتنی است: آیین نکوداشت ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد، با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان و فعالان بخش صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری، در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد.

محصولات نمدی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۱، مهر اصالت سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو ـ UNESCO) را کسب کرد و دارای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ایران است.

انتهای پیام/ن

آیین نکوداشت ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری