Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان معاملات تالارهای بورس اوراق بهادار تهران شنبه مورخ ۲۹ دی ماه، در ۱۶۱ هزار دفعه، تعداد ۱ میلیارد ۹۲۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد و ۳۳۸ ریال معامله شد و ارزش بازار رقم معادل ۶۲۹ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.

 

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی بورس تهران، شاخص کل با ۵۳۶ واحد افزایش به رقم ۱۶۶۱۳۱ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص بازار اول با ۵۲۸ واحد افزایش به ۱۲۳۴۷۶ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۴۲۹ واحد افزایش رقم ۳۲۵۴۲۶ واحد را تجربه کرد.

 

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پارس، ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا، پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فجر و چادرملو به نام خود اختصاص دادند.

 

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را پارس خودرو(خپارس۲)، سایپا، بانک ملت، بانک تجارت، بانک پاسارگاد، بانک صادرات ایران، زامیاد، مهرکام پارس، پارس خودرو، لیزینگ رایان سایپا، سیمان شرق، کمباین سازی ایران، ایران خودرو، سرمایه گذاری خوارزمی و پست بانک ایران به نام خود ثبت نام کردند.

 

بازگشایی و توقف نماد

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی (تایرا)،(کگاز)

 

نماد معاملاتی شرکت های تراکتورسازی ایران(تایرا)، شیشه و گاز(کگاز) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند، همچنین ادامه معاملات در نمادهای مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است .

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی(چافست)،(ثنوسا)

 

نماد معاملاتی شرکت های افست(چافست)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی،نوسازی و ساختمان تهران(ثنوسا)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند.

 

بازگشایی نماد معاملاتی (بکاب)

 

نماد معاملاتی شرکت صنایع جوشکاب یزد(بکاب)با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشد، همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است .

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی(والبر)،(دالبر)،(دسبحان(

 

نماد معاملاتی شرکت های گروه دارویی البرز(والبر)، البرز دارو(دالبر)، سبحان دارو(دسبحان) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'الف' بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند.

 

توقف نماد (دعبید۱) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف

 

نماد معاملاتی شرکت لابراتوارداروسازی‌ دکترعبیدی‌ (دعبید۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

 

وقفه معاملاتی نماد (خزر۱)، (سنیر۱) ، (کسرام۱) به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت

 

نماد معاملاتی شرکت های فنرسازی‌زر (خزر۱)، سیمان‌ سفیدنی‌ریز (سنیر۱) و پارس‌ سرام‌ (کسرام۱)، با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار می گیرد و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.

 

قرارداد های آتی سبد سهام

 

در بازار قرارداد های آتی سبد سهام، تعداد ۴۸  قرارداد به ارزش ۳۵۶۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

 

ابزار بدهی                             

 

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۳۶ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۳۶ میلیارد ریال معامله شد.

 

صندوق های قابل معامله (ETF)     

 

در بازار صندوق های قابل معامله که صندوق های قابل معامله و صندوق های سرمایه گذاری شاخصی قابل معامله داد و ستد می شود، ۱۵ میلیون  و ۶۱ هزار واحد از صندوق سرمایه گذاری به ارزش کل ۱۸۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

 

بازار مشتقه    

 

در بازار اوراق مشتقه تعداد ۱۰۰۳ قرارداد به ارزش بیش از ۱۳۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز سه شنبه (۲۸  فروردین) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شستا  سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، وبملت و فملی سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲ هزار و ۸۳۳ واحدی روی پله ۷۲۳ هزار و ۱۶۶  واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین خودرو و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
اهرم، افران و یاقوت  بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، وبملت ۲ و وبملت بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اراد ۱۲۴۴، کارا و  پاداش بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، پاداش  و کارا بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس