Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: به سبب مشکلاتی که در مسائل قانونی وجود دارد و با توجه به رکود ساختمان کار ساخت‌ و ساز کاهش یافته و یکی از توقعاتی که اعضا دارند افزایش تعرفه‌ها است. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید ثاقبی عصر امروز در دیدار استاندار مرکزی  با اعضای نظام مهندسی ساختمان با اشاره به عملکرد نظام مهندسی اظهار داشت: تعداد اعضای سازمان 5 هزار و 150 نفر است، سازمان خدماتی را مثل طراحی، محاسبات، نظارت، مجری، بازرسی گاز، آبفا، نظارت انشعابات و تفکیک آپارتمان‌ها را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفت رشته اصلی عمران، ترافیک، برق، معماری، نقشه‌برداری، شهرسازی و مکانیک است که برای هر کدام از این رشته‌ها گروه‌های تخصصی وجود دارد که این گروه‌های تخصصی مورد مشورت سازمان‌های دولتی، شهرداری‌ها، شورای شهر قرار می‌گیرد و برای آنها مشاوره انجام می‌دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی تصریح کرد: قسمتی از خدماتی که سازمان ارائه می‌دهد برمبنای تفاهم‌نامه‌های دو و یا سه‌جانبه بین نظام مهندسی کل کشور و سازمان‌های ذی‌ربط است، به جز نظام مهندسی اراک در چهار شهر ساوه، محلات، دلیجان و خمین هم داریم که جزو نمایندگی‌های بزرگ بوده و در مجموع 24 نمایندگی در استان مشغول ارائه خدمات نظام مهندسی به مردم و اقشار تولیدکننده ساختمان هستند، اداره سازمان عموما براساس نرم‌افزارهای اتوماسیون و نرم‌افزارهای مالی است که به صورت گسترده در شبکه در همه استان انجام می‌شود.

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی تا پیشنهادهای عجیبنظام مهندسی درگیر منازعات شخصی استخوشه‌های خدمات فنی و مهندسی در اردبیل ایجاد می‌شود

ثاقبی ادامه داد: این امر سبب تسهیل و روان شدن روال کار سازمان شده، تعداد کارمندهای سازمان 50 نفر است که مدت‌ها است این تعداد تغییر نکرده، زیرا سعی شده افزایش فعالیت‌ها بر مبنی نرم‌افزار انجام شود، سازمان نرم‌افزاری دارد که معروف به پرتال است و اعضای سازمان به این پرتال مراجعه و کار خود را مشاهده و رصد می‌کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته کار خوبی که انجام شد شفاف شدن پرتال بود تا افراد بتوانند آن را مشاهده کرده، سازمان کمیته‌های مثل بازرسی مجری، کنترل نقشه و غیره دارد که در زمینه‌های نظارتی فعالیت دارند، کمیته‌های رفاهی ورزش و رفاه، سلامت و غیره هم وجود دارد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی خاطرنشان کرد: به سبب مشکلاتی که در مسائل قانونی وجود دارد، باتوجه به رکود ساختمان، کار ساخت‌ و ساز کاهش یافته، یکی از توقعاتی که اعضا دارند افزایش تعرفه‌ها است، باتوجه به تورم افسارگریخته موجود در کشور، تعرفه‌ها هنوز تعرفه‌های سال 95 است، از دیگر نگرانی‌ها این است که هم اکنون همه ساختمان‌ها مجری ذی‌صلاح ندارند و براساس قانون همه ساختمان‌ها باید مجری ذی‌صلاح داشته باشند، یکی از نگرانی‌های ما این است که این امر بر روی کیفیت ساخت‌ و ساز تاثیر بگذارد.

ثاقبی اضافه کرد: استاندار مرکزی تقاضا داشت تا سازمان روی همه بحث‌های عمرانی شهری نظارت کند، از لحاظ تخصصی بودن سازمان و این که از 5 هزار نفر متخصص تشکیل شده از نظر وزنی و تخصصی می‌تواند تاثیرگذار باشد، این امر مستلزم تعامل بیشتر است.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مسئول اردویی و راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از احداث میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد، گفت: این میعادگاه مجموعه‌ای کامل دربردارنده یادمان و زائرسرا بوده و در آن همه امکانات موردنیاز زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس از جمله سرویس بهداشتی، حمام، نمازخانه، غذاخوری، استراحتگاه و ... احداث می‌شود.

عزت‌الله ابراهیمی  با بیان اینکه این مجموعه به استعداد ۶۰۰ نفر ساخته می‌شود، اضافه کرد: مراحل ساخت و ساز با سرعت و جدیت دنبال می‌شود به طوری که سال گذشته کلنگ زنی صورت گرفت و امسال نیز از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این مجموعه به صورت کامل و متمرکز برای اسکان زائران مناطق عملیاتی  شمال غرب کشور در سه راهی شهدای دارلک مهاباد به عبارتی در مجاورت محل دفتر شهید کاوه در حال ساخت است.

معاون گردشگری و اردویی و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های راهیان نور یکی از دغدغه‌های جدی سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی است، ادامه داد: در این راستا و به واسطه حمایت‌هایی که صورت گرفته است در شاخص آمار و عملکرد میزبانی و اعزام کاروان‌های اردوهای راهیان نور در صدر استان‌ها قرار داریم.

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان‌نور شهیدکاوه در مهاباد
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد