Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:34:06 GMT

سه عامل مهم در تداوم ۴۰ سالگی انقلاب

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۰۱۱۶

سه عامل مهم در تداوم ۴۰ سالگی انقلاب

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح سه عامل مهم در تداوم ۴۰ سالگی انقلاب گفت: با همت مردم بحران اقتصادی که آمریکا به وجود آورده را پشت‌سر می‌گذاریم هر قدر به مردم خدمت کنیم ک

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمد علی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه برتر در خدمات‌رسانی به امور ایثارگران، اظهار داشت: طی روزهای گذشته سه دستگاه برتر داشتیم که یکی از آنها وزارت اقتصاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش و حمایت‌های این وزارتخانه و ادارات تابعه بانک‌ها نسبت به برنامه‌های ایثارگران صورت گرفته که از آنها قدردانی می‌کنم، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هستیم، انقلابی که بعد از پیامبر سابقه نداشت.

وی ادامه داد: انقلاب‌هایی که شکل گرفته مادی یا غیرمادی بوده، تنها انقلابی که شکل گرفت و مذهبی بود، انقلاب اسلامی ایران بعد از صدر اسلام بود. مردم با شعاری نو در خیابان‌ها آمدند و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سر دادند.

بیشتر بخوانید:

روایت سردار کوثری از نقش جوانان در انقلاب

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انقلابی که معمولاً خلاف سایر انقلاب کشورها بود. کشورها یا به شرق متصل بودند و یا به غرب، تنها انقلابی که مشت به سینه شرق و غرب زد انقلاب مردم ایران بود، بدیهی است که چنین پدیده‌ای که شکل گرفته دشمن آرام و بی‌تفاوت ننشیند و شروع به مشکل‌آفرینی کنند.

شهیدی با اشاره به اختلاف‌افکنی دشمنان در طول انقلاب تصریح کرد: اختلاف میان اقوام، حصر اقتصادی، انقلاب جنگ، هجمه فرهنگی و جنگ تحمیلی که از آستین صدام بیرون آمد از نمونه آنهاست در جنگ هیچ ضوابطی رعایت نشد، مردم کشته شدند، در شهرهای مرزی شیمیایی زدند و بعد از هشت سال هم نتوانستند کاری کنند، صدامی که در روزهای اول گفته بود هفته دیگر در تهران پاسخ شما خبرنگاران را خواهم داد، اما در نهایت به هاشمی نامه نوشت و درخواست کرد که جنگ را تمام کنید.

وی با طرح این سوال که چه عواملی سبب شد انقلاب امروز ۴۰ ساله شود آن هم در شرایطی که مشکلات و هجمه‌های زیادی داریم، به سه عامل اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین اصل تداوم انقلاب مسأله رهبری بود، نقش امام اساسی بود و بعد از آن مقام معظم رهبری در این ۳۰ ساله نقش مهمی ایفا کردند، در روزهای اول که امام به رحمت خدا رفت، مرحوم آیت‌الله انواری از جلسه بیرون آمدند و گفتند کار تمام شد، در حالی که به آن دوره بحث شورایی شدن رهبری بود. این ۳۰ سال با فراز و نشیب‌ها، رهبری بی‌نظیر بوده است.

شهیدی دومین عامل را مردم دانست و افزود: با وحدت و همفکری در مواقعی که نیاز بود به جبهه‌ها آمدند، اکنون ۴۶ خانواده ۵ شهید داریم که ۴ فرزند با پدر شهید شدند، خانواده ۱۰ شهید هم داریم که البته شهدای بمباران هستند، همچنین ۸۴ خانواده ۴ شهید داریم که امروز حدود ۲۳۰ هزار شهید در راه انقلاب دادیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: حضور مردم در روزها و اعیاد و مناسبت‌ها بی‌نظیر است، البته نارسایی وجود دارد و مقداری مشکلات داریم و در یک بحران اقتصادی که آمریکا به وجود آورده دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما با همت مردم آن را پشت‌سر می‌گذاریم، هر چقدر خدمت کنیم کم است.

وی سومین عامل را فرهنگ جامعه دانست و افزود: از اول مرجع تقلید عهده‌دار انقلاب بود و امروز نیز این گونه است ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش داریم و مشکلات نیز زیاد است از آذر ماه امسال ۳۸۰ میلیارد تومان باید به ما اعتبار می‌دادند و سروصدای همه بلند شد، رقم کمی به ما داده شد و می‌دانیم که مشکلات وجود دارد. سال گذشته یک چهارم بودجه را گرفتیم و البته همه عزیزان، در بخش‌های کشور مشکل دارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی انقلاب 40ساله جنگ تحمیلی رهبر انقلاب صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در این همایش آقای توسلی مدیر کل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از تجمیع قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه ، بازنگری ایین نامه کمک معیشتی ، بازنگری تسهیلات مسکن ایثارگری و افزایش سقف آن خبر داد.
آقای ایرانمنش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم گفت تاکنون پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نهایی شده است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی