Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@09:06:03 GMT

اشتغال شهری نباید فراموش شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۰۲۱۰

اشتغال شهری نباید فراموش شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اشتغال شهری نباید فراموش شود، گفت: توجه به اشتغال پایدار در مناطق شهری در کنار اشتغال روستایی ضروری است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با بیان اینکه این کارگروه فقط مختص اشتغال روستایی نیست، افزود: با وجود اینکه اشتغال روستایی به عنوان اشتغال چندمنظوره برای ما مهم است ولی در کنار آن باید به فکر اشتغال پایدار شهری نیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: باید حدود نیم تا یک ساعت از وقت برخی جلسات برای سیاست‌گذاری در مواد مختلف اختصاص یابد تا نحوه دانش‌بنیان کردن، ایجاد فرصت‌های جدید و مؤثر شدن کارها در آن‌ها بررسی شود و تنها وقت جلسات به گزارش اقدام‌های انجام شده اختصاص نیابد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی نیز گفت: اگر فرصت شغلی در زادگاه افراد و در مبدأ ایجاد شود از مشکلات ناشی از مهاجرت و جابجایی جمعیت کاسته می‌شود.
پورمحمدی ادامه داد: اگر سطح زندگی در مناطق روستایی ارتقا یابد ماندگاری زیاد می‌شود.
وی یادآوری کرد: بر اساس شاخص‌ها و گزارش‌های ارائه شده در این کارگروه قدم‌های مناسبی در جهت اشتغال برداشته شده ولی تا سرمنزل مقصود فاصله زیادی وجود دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر جدیت بیشتر در کارها و ضرورت بانک اطلاعاتی در استان، افزود: بانک اطلاعاتی به شفاف‌سازی فرآیندها و روان‌سازی کارها کمک می‌کند.
وی یادآوری کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم از تکرار شدن تصویب طرح‌ها جلوگیری شود و مانع از اجرای طرح‌های ناموفق در سایر شهرستان‌ها و مناطق شد.
پورمحمدی خواستار سرعت بخشی در روند پرداخت تسهیلات اعطایی کارگروه تخصصی اشتغال از سوی بانک‌ها شد و افزود: باید بر وفق مقررات شرایط و نحوه دریافت تسهیلات را آسان‌تر کرد.
وی گفت: باید کارگروهی نیز تشکیل شود تا موانع تحقق نیافتن سهمیه استان در جذب اعتبارها را مشخص کند و با رفع این موانع زمینه ایجاد فضای کسب‌وکار، تولید و اشتغال استان فراهم شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی اشتغال پورمحمدی شاخص مهاجرت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان همدان در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۳۹ تماس در بخش برنامه اطلاع‌یابی قطعی، حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب ثبت کرده که ۴۷ درصد مربوط به اطلاع‌یابی، ۳۰ درصد مشترکین، ۱۲ درصد حوادث آب شهری، هفت درصد حوادث آب روستایی و چهار درصد حوادث فاضلاب بوده است. 

او با بیان اینکه بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در سال گذشته رفع و ترمیم شده، تصریح کرد: ۲۷ هزار و ۹۹۹ حادثه مربوط به آب شهری، ۱۶ هزار و ۳۱۳ حادثه مربوط به آب روستایی و ۹۶۴۶ حادثه مربوط به فاضلاب بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه شهرستان همدان با ۱۳ هزار و ۸۰۰ مورد حادثه آب شهری و ۷ هزارو ۸۲۵ مورد حادثه فاضلاب و شهرستان ملایر با ۵ هزارو ۵۱۷ مورد حادثه آب روستایی، بیشترین آمار را به نام خود ثبت کردند، گفت: در گزارشات نسبی تهیه شده در خصوص تعداد حوادث آب و فاضلاب شبکه به نسبت طول شبکه و تعداد حوادث و اتفاقات انشعابات به نسبت تعداد اشتراکات، برخی شهرستان‌ها به دلیل کثرت در حوادث با سرعت کمتری انجام شده است.

دیگر خبرها

  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد