Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اولین گام فعالیت بورس تهران در فصل زمستان با قدرت برداشته شد. به نحوی که دی ماه برای بورس بازان با بازدهی ۶.۲ در شاخص کل همراه شد. طی این مدت رخدادهای مهمی در بازارهای داخلی و جهانی رخ داد که عمده آن معطوف به آغاز سال میلادی و روند بازارهای بین المللی است. از سوی دیگر اهمیت انتشار گزارش های آذرماه و سه ماهه شرکت ها باعث شد تا بسیاری از سهامداران روزانه در کدال به بررسی عملکرد شرکت های مد نظر بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین انتشار جزییات بودجه ۹۸ و اهمیت ویژه دولت به بازار سرمایه از جهت تامین مالی، اتفاق مهمی بود که در آن برهه روند شاخص را تحت تاثیر قرارداد.

آمارها نشان می دهد در ۲۲ روز معاملاتی دی ماه، میانگین ارزش معاملات بورس تهران از مرز ۴۷۰ میلیارد تومان عبور کرده است. در همین زمینه گردش زمین بازی بازیگران بورس تهران به سمت حقیقی ها امری محرز بود. میانگین خالص تغییر مالکیت  اولین ماه زمستان نشان از آن دارد که ۲۴ میلیارد تومان نقدینگی از سوی پرتفوی حقوقی ها به سمت  پرتفوی حقیقی ها انتقال یافته است.

دماسنج بورس تهران در این ماه حدود ۹ کانال شکنی داشته است و از سطح ۱۵۶ هزار واحد در آخرین روز معاملاتی آذر ماه، به کانال ۱۶۵هزار واحد در آخرین روز دی ماه وارد شده است. شاخص هم وزن نیز در مدت مزبور ۳ کانال شکنی داشت و بیش از ۱۰ درصد بازدهی مثبت به جای گذاشت.

توجه ویژه معامله گران هر دو گروه بورسی به نمادهای بانکی باعث شد در ۸۷ درصد از روزهای معاملاتی این گروه به عنوان برترین گروه، از حیث ارزش معاملات شناحته شود و به همراه گروه خودرو تقاضای زیادی را از سوی معامله گران داشته باشند.

با این وجود بررسی خرید و فروش سهامداران در این مدت نشان می دهد رشد قیمت جهانی نفت و کامودیتی ها اثر مستقیمی بر تصمیم سهامداران داشته و در نیمه دوم ماه، شاهد لیدر محوری کالامحورها در معاملات بورس تهران بودیم. در این زمینه پتروپالایشی های بورسی همزمان با رشد قیمت جهانی نفت مورد توجه تعداد زیادی از بورس بازان قرار گرفتند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس اقتصاد ایران مشکلات اقتصادی ارز دلار سهام قیمت جهانی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۲۴۶۶ واحدی به ۲,۱۵۰,۹۶۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ با رشد ۲۴۶۶ واحدی به ۲,۱۵۰,۹۶۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۷۶.۹۱ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۵۰۱.۰۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۲۱,۰۹۹ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۵۸۷.۵۷۸ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۴,۶۴۳,۸۲۳.۳۶۹ میلیارد ریال شد.

کد خبر 736887

دیگر خبرها

  • بورس با جهش ۳۵ هزار واحدی سبز پوش شد
  • شاخص بورس امروز ۲۸ اسفند / رشد ۳۴ هزار واحدی
  • بورس امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ شاخص و نمای بازار
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۷۳۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۷۳۸ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۲۷ اسفند/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • بورس امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۲۶ اسفند/افت ۱۵۱۷ واحدی