Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد آمریکا امروز ضعیف‌تر از هر زمانی در لبنان و تمام منطقه است و همه این حقیقت را درک می‌کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اظهار داشت هنگامی که آمریکا، به این شکل خفت‌بار و غیرمنتظره و شرم آور اعلام کرد از سوریه عقب‌نشینی می‌کند، به این معناست که ضعیف است نه قوی و در نتیجه اعراب و برخی لبنانی‌ها (اشاره به جریان غربگرای ۱۴ مارس) باید خوب بفهمند که آمریکایی که در گذشته آن‌ها را تنها گذاشت، همین آمریکا طی این روز‌ها و در آینده، بار دیگر آن‌ها را تنها خواهد گذاشت و به آن‌ها پشت خواهد کرد، به ویژه اینکه آمریکا از این طرف‌ها به عنوان آخرین برگ برنده خود برای ورود قوی به صحنه سوریه و مذاکره با این کشور استفاده می‌کند و شاید در آینده به راه حلی با ایران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صفی‌الدین که در نشست ائمه و کمیته‌های مساجد منطقه نخست جنوب لبنان در شهر صور سخن می‌گفت، از کوته‌فکری برخی اعراب ابراز تاسف کرد که به گفته وی آن طور که به نظر می‌رسد هنوز عبرت نگرفته‌اند که آمریکایی که بار اول ودوم و سوم آن‌ها را فروخت، اکنون هم آماده است که برای بار چهارم و پنجم، آن‌ها را بفروشد، این در حالی است که برخی همچنان بر این نکته تکیه کرده‌اند که آمریکا از آن‌ها حمایت خواهد کرد، در حالی که آمریکا به مزدورانش در منطقه می‌خندد، همانطور که در گذشته به آن‌ها خندیده بود.

بر اساس گزارش شبکه المنار، صفی الدین اظهار داشت این اولین بار نیست که آمریکا از نشست‌های بین المللی بر ضد مقاومت و محور آن خبر می‌دهد، آمریکا در سال ۱۹۸۲ میلادی، در اینجا یعنی لبنان بود، با قلدرمآبی، و زورگویی و با سلاح‌ها و کشتی‌های جنگی‌اش اینجاد بود و از تغییر و دگرگونی منطقه خاورمیانه با اشغال لبنان توسط اسرائیل حرف می‌زد، با علم به اینکه اسرائیل در بیروت بود (اشغال کرده بود)، اما با این وجود، نه آمریکا و نه اسرائیل و نه تمام کشتی‌های آمریکایی نتوانستند مسیر مقامت را منحرف کنند، مقاومتی که با تقدیم شهدا و از طریق رزمندگانش بر آمریکا و اسرائیل پیروز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حزب الله سید حسن نصرالله سید حسن نصرالله لبنان امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده حزب الله به 9 پایگاه ارتش اسرائیل/قرار گرفتن ۸۰۰۰ جسد فلسطینی زیر آوارهای غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

قرار گرفتن ۸۰۰۰ جسد فلسطینی زیر آوارهای غزه ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - ۱۴:۲۹

منابع فلسطینی گزارش دادند که در حملات چند ساعت اخیر علیه غزه دستکم ۱۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، منابع محلی از شهادت ۱۲۳ فلسطینی در نوار غزه در دور جدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد در حملات ساعات اخیر به نوار غزه ۱۲۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

۸۰۰۰ جسد در نوار غزه زیر آوار

واشنگتن پست به نقل از سخنگوی سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد که برآوردها حاکی از آن است که حدود ۸۰۰۰ جسد همچنان در نوار غزه زیر آوار هستند.

این در حالی است که گروه‌های امدادرسانی به دلیل تداوم جنگ و کمبود امکانات، توانایی بیرون کشیدن اجساد زیر آوار ماندگان را ندارند.

حماس: با موضع قدرت در حال مذاکره هستیم ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - ۱۴:۲۸

«باسم نعیم» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اشاره به این که حماس پیشنهاد خود را در مورد آتش بس ارائه داده و منتظر پاسخ رسمی از سوی قطر و مصر است، تاکید کرد که ما در موضع قدرت در حال مذاکره هستیم.

 باسم نعیم در گفت و گو با پایگاه خبری «الجزیره» تصریح کرد: حماس چیزی کمتر از توقف تجاوز به غزه، بازگشت آوارگان، عقب نشینی از اشغال و ورود کمک های بشردوستانه را نخواهد پذیرفت و از موضع ضعف وارد مذاکره نمی شود و این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که دنبال خنثی کردن مذاکرات برای اهداف شخصی است.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اظهارات کاخ سفید در خصوص عملکرد جنبش حماس در مذاکرات گفت: اظهار نظر واشنگتن مبنی بر اینکه پیشنهاد حماس در محدوده توافق قرار دارد، جدیت این جنبش در دستیابی به توافق آتش بس را تایید می کند.

رئیس سابق سیا: اسرائیل باید با تمام قوا علیه حماس اقدام کند ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - ۱۴:۲۷

«دیوید پترائوس» رئیس سابقه سیا با توجه به ادامه پیدا کردن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و ناتوانی در برابر ایستادگی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، در اظهار نظری، راهبرد مقابله همه جانبه با تمام قوا را به این رژیم توصیه کرد.

 تارنمای رسانه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» (timesofisrael) با انتشار این مطلب نوشت: دیوید پترائوس که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ میلادی فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای چندملیتی در عراق بود و بعدها رئیس سیا شد، با ذهنیت از این جنگ، می گوید اسرائیل برای آنکه مانع از بازگشت حماس به قدرت در غزه شود باید به رویکرد مقابله همه جانبه با تمام قوا علیه آن روی آورد.

بنابراین گزارش وی در مصاحبه با این روزنامه اینترنتی صهیونیستی دراین باره ادعا کرد: این امر اجتناب ناپذیر بوده چراکه حماس آشتی ناپذیر است.

وی در ادامه بدون اشاره به تجازوها و کشتار زنان و کودکان فلسطینی به دست صهیونیست ها ، مدعی شد: این یک ایده بسیار اساسی است و برخی در مورد آن بحث دارند اما به نظر من این موضوع قابل بحث نیست، چرا که فکر می کنم آنها همانند القاعده یا داعش هستند، همانگونه که ما هسته القاعده را نابود ساختیم و به نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه برای نابود کردن داعش کمک کردیم، آنها (حماس) نیز باید نابود شود.

رئیس سابق سیا در ادامه این مصاحبه گفت: زمانی که شما حماس را بعنوان یک سازمان نظامی ازمیان بردید، انگاه بقایایی وجود خواهند اشت که حال هرطوری که بخواهید آن را توصیف کنید، هنوز تروریست ها، شورشیان و افراط گرایان وجود خواهند داشت.

تامیز آو اسرائیل نوشت: پترائوس برای شکست یک شورش (مقاومت)، از رویکردی به نام ضد شورش (مقابله همه جانبه) حمایت می کند، استراتژی که در آن «جمعیت محور» به جای «دشمن محور» بر جلب نظر مردم برای جدا کردن آنها از شورشیان متمرکز است.

رسانه صهیونیستی: حماس در تحقق اهداف سیاسی خود موفق بوده است

درحالی پترائوس در مصاحبه با تایمز آو اسرائیل از راهبرد و اقدامات پس از شکست دادن گروه مقاومت اسلامی در غزه سخن می گوید که «یدیعوت آحارنوت» دیگر روزنامه صهیونیستی با بررسی نحوه عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و ایستادگی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ، اذعان کرد که این جنبش در تحقق اهداف سیاسی خود موفق عمل کرده است.

این روزنامه صهیونیستی با این هشدار که بدون افق سیاسی، از جنبش حماس شکست می خوریم، افزود: حماس به هدف خود مبنی بر از بین بردن هرگونه فرصتی برای عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و تل آویو و یا کشورهای عربی در آینده، به شدت نزدیک شده است.

یدیعوت آحارنوت تاکید کرد: حماس به برخی اهداف سیاسی خود در نوار غزه دست یافته اما اسرائیل به این اهداف نزدیک هم نشده است.

حماس خواستار نقش فعال پاکستان برای کمک به آتش بس غزه شد ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - ۱۴:۲۶

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌ای به نخست وزیر پاکستان خواستار نقش آفرینی این کشور برای کمک به توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحت فشار قرار دادن حامیان بین المللی اسرائیل در راستای پیشبرد طرح آتش‌بس فوری شد.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، اسماعیل هنیه در نامه‌ای به محمد شهباز شریف انتخاب مجدد وی به عنوان نخست وزیر پاکستان را تبریک گفت و ضمن تشریح آخرین تحولات مرتبط با تداوم جنایات اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه، نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل عمدا افراد بی گناه و غیرنظامیان در غزه از جمله کودکان، زنان و افراد مسن را هدف قرار می دهد. نیروهای اسرائیلی مساجد، کلیساها، مدارس، بیمارستان ها، محل سکونت غیرنظامیان، جاده ها و زیرساخت ها را تخریب کرده تا همه نشانه های حیات در غزه را از بین ببرد.

هنیه افزود: مقامات اشغالگر اسرائیل با استفاده از گرسنگی و قحطی به عنوان سلاحی برای رسیدن به اهداف شنیع خود به جنایات شرم آور علیه فلسطینیان ادامه می دهند. دشمن اشغالگر مسیر عبور کمک های اضطراری به شهر غزه و شمال آن را مسدود کرده است. همچنین خون فلسطینیان بیگناهی که برای رزق و روزی فرزندان خود بیرون می روند، ریخته می شود. این اقدامات علیه حقوق بشر و نقض آشکار تمام قوانین و کنوانسیون های بین المللی است.

وی تاکید کرد: جنبش حماس، ملت فلسطین، احزاب و سازمان‌های نماینده آنها بی‌تردید از همه تلاش‌ها و اقداماتی که جهان در تلاش است از فلسطینی‌ها حمایت کرده و به آنها کمک کند، قدردانی می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی از نخست وزیر پاکستان خواست تا این کشور برای کمک به توقف تهاجم ضدبشری اسرائیل علیه غزه نقش آفرینی نماید و دولت‌های بین المللی که از جنایات صهیونیست‌ها در غزه حمایت می‌کنند را تحت فشار قرار دهد.

حمله گسترده حزب الله به 9 پایگاه ارتش اسرائیل

حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای درباره هدف قرار دادن دقیق ۹ پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز جمعه پادگان «زرعیت» و پایگاه‌های «برکه ریشا»، «الراهب»، «حدب یارین»، «المرج» و «المالکیه» را به صورت دقیق هدف قرار داده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری از هدف قرار دادن تجمعات نظامیان صهیونیست در پایگاه‌های «رویسات العلم»، «الرادار» و تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» خبر داد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نیز از پرتاب موشک از جنوب لبنان به منطقه «شلومی» در الجلیل غربی خبر دادند.

در مقابل جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز چندین شهرک در جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند.

یگان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطقی را در اطراف شهرک‌های «الوازنی»، «العدیسه»، «حولا»، «میس الجبل» و «عیترون» هدف قرار داد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

نتانیاهو بار دیگر بر حمله به رفح تأکید کرد

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب گفت: به دنبال آن هستیم، پس از تخلیه آوارگان از شهر رفح، به این شهر حمله کنیم.

 وی با اشاره تلویحی به همدستی واشنگتن با تل‌آویو در جنایت علیه مردم غزه افزود: وارد جنگ دیپلماتیکی شدیم تا به ما برای تحقق اهداف نظامی، وقت بیشتری دهد.

سخنان نتانیاهو ساعاتی پس از آن بیان می‌شود که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تایید طرح‌های شروع حمله نظامی زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط «بنیامین نتانیاهو» خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، دفتر نتانیاهو نوشت: وی طرح های عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه را تایید کرده است و ارتش رژیم اسرائیل برای اجرای این عملیات آماده می شود.

تایید طرح های عملیات نظامی در رفح از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی انجام شده است که مخالفتی جهانی با این تصمیم رژیم صهیونیستی وجود دارد و مقامات بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد بارها نسبت به عواقب حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار داده اند.

پیشتر رسانه ها به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داده بودند که پیشنهادات حماس برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران ۲ طرف از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی رد شده است.

خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داده بود که دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: موضع جدید حماس درباره مذاکرات آتش‌بس همچنان مبتنی بر «خواسته‌های بی‌اساس» است.

استقبال آمریکا از دیدگاه حماس درباره آتش‌بس در غزه

جان کربی سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به دیدگاه حماس درباره آتش‌بس در نوار غزه گفت که آمریکا «محتاطانه خوشبین» است.

کربی جمعه شب اظهار کرد که دیدگاه حماس «در چارچوب» مذاکرات ماه‌های اخیر قرار دارد و «ما محتاطانه خوشبین هستیم که اوضاع در مسیر درست حرکت کند اما این بدان معنی نیست که کار تمام شده است.»

وی همچنین در واکنش به تصویب طرح حمله رژیم صهیونیستی به رفح گفت که آمریکا می‌خواهد طرح عملیات علیه رفح را ببیند.

کربی افزود: ما این طرح را ندیده‌ایم. قطعا از فرصت مشاهده آن استقبال می‌کنیم.

وی گفت که آمریکا از هیچ طرحی که پیشنهادهای «معتبری» برای حفاظت از مردم غزه در رفح نداشته باشد، حمایت نخواهد کرد.

جنبش حماس پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این جنبش دیدگاه خود درباره مذاکرات آتش‌بس را به طرف‌های میانجیگر ارائه کرده است.

حماس اعلام کرد: در چارچوب پیگیری مذاکرات آتش بس از طریق برادران ما در مصر و قطر، برای توقف تجاوز نظامی به مردم غزه و کمک رسانی و بازگشت آوارگان به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه، جنبش دیدگاه جامع خود را که مبتنی بر این اصول و مبانی است و برای توافق ضروری است، به میانجیگران ارائه کرد.

جنبش حماس افزود که این دیدگاه شامل مبادله اسرا نیز می‌شود و جنبش به حقوق و دغدغه‌های مردم فلسطین پایبند است.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: پیشنهاد حماس در مرحله اول شامل آزادی اسرای صهیونیست زن، سالمندان و بیماران در ازای آزادی حدود یک هزار اسیر فلسطینی است.

برپایه این گزارش، پیشنهاد حماس تصریح می‌کند که تاریخ نهایی خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق باشد.

رویترز همچنین اعلام کرد: پیشنهاد حماس همچنین شامل آزادی تمامی اسرای هر ۲ طرف در مرحله دوم تبادل اسرا است.

 

 

دیگر خبرها

  • «هوش مبارزاتی» و «قدرت نرم»؛ ۲ سلاح حزب‌الله در نبرد با صهیونیسم
  • تلاش هوکشتاین برای نجات اسرائیل از ضربات ویرانگر حزب الله
  • هشدار اولمرت به سران صهیونیست درباره عواقب دردناک جنگ با حزب‌الله/ تهدیدات علیه لبنان را تمام کنید
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل
  • حزب‌الله لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی رژیم اسرائیل را هدف قرار داد
  • حمله گسترده حزب الله به 9 پایگاه ارتش اسرائیل/قرار گرفتن ۸۰۰۰ جسد فلسطینی زیر آوارهای غزه
  • حمله گسترده حزب الله به 9 پایگاه ارتش اسرائیل
  • واکنش تمسخرآمیز رسانه‌های صهیونیستی به تهدیدات علیه لبنان/ این اسرائیل است که به «عصر حجر» برگشت