Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم به پایی عصر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران به مهمترین برنامه ها و اقدامات این اداره کل در ۹ ماهه سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: اداره کل ثبت استان در اجرای دستورالعمل  سازمانی با اعتبارات  تخصیصی از طرف سازمان نسبت به ارشیو نمودن ۳۷ میلیون برگ از پرونده های ثبتی استان اقدام کند و در صورت  تخصیص اعتبارات برای سال ۹۷ تا آخر تیر ماه ۹۸ می توان نسبت به ادامه عملیات آرشیو الکترونیکی پرونده ها اقدام  بایسته بعمل آورد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس ادامه داد: با اجرایی کردن قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه وعملیاتی کردن بند ب از ماده  ۱۱۳قانون فوق،   پرونده های اجرایی مهریه و چک رو به  افزایش بوده و توجهاً به مشکلات  فیزیکی  ساختمان  وکمبود  نیروی انسانی  و تجهیزات  کامپیوتری  لذا  با تلاش شبانه روزی همکاران اجرای اسناد رسمی و ثبت استان با توجه به اهمیت موضوع  و ماموریت اصلی استان در ۹ ماهه  سال ۹۷  توانسته ایم به میزان ۴۴۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک های دولتی  را وصول و نیز بمیزان ۳۶۲۵ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک های خصوصی غیردولتی را وصول کنند.

وی ابراز امیدواری کرد سازمان ثبت اسناد در جهت پیشرفت در امورات  اجرایی  با برنامه ریزی و ایجاد سامانه ابلاغ  الکترونیکی اجرای اسناد رسمی در پیشبرد اهداف عالی تدابیری اتخاذ کنند تا مشکلات عدیده ای به وجود نیاید .

به پایی گفت: با توجه  به  اجرای  قانون  حد نگاری  در استان و عملیاتی نمودن سیستم  شمیم  در ۹  ماه  سال ۹۷ تعداد قطعات  اجرایی  در سیستم  شمیم  ۱۸۶۹۵ فقره بوده و تعداد  قطعات  تثبیتی با  شمیم  ۱۴۸۴۸  مورد است وتعداد اسناد  مالکیت صادره در اجرای  قانون حدنگاری  بصورت سند کاداستری تک برگی ۱۳۵۸۴۱ فقره است .

به گفته وی با توجه  به تشکیل  سامانه  قانون تعیین  تکلیف اراضی فاقد  سند  مالکیت  تا پایان ۹ ماهه سال ۹۷  نسبت به بیش از ۱۷ هزار  پرونده تشکیلی  رای  مثبت  صادر  شده و در حال  حاضر  تمامی  پرونده های  تشکیلی  در هیات  های  رسیدگی  شده به روز رسانی شده  است.

وی اعلام کرد: استرس و تنش در حیطه کاری مجموعه ثبت همیشه حاکم است و بر همه سردفتران امری ضروری است که برای صرفه جویی در وقت  و حفظ امنیت و خصوصا مهار کردن افراد سودجو در بحث جعل، نظم دادن بیشتر به دفاتر اسناد رسمی از جمله بایگانی نمودن پرونده ها را رعایت کنند چرا که رعایت نظم و بایگانی نمودن پرونده ها پایه و اساس دستورالعمل های صادره و  آرشیو الکترونیکی از لحاظ کمی و کیفی خدمات ثبتی موثر  خواهد بود و با دسترسی به مدارک موجود انجام امورات میسور خواهد بود.

به پایی افزود: استان آذربایجان شرقی جزو اولین استان ها در اجرای قانون پیش فروش آپارتمان ها بشمار می رود که به نحو احسن با تعامل رییس وقت کانون و همدلی و همکاری سایر اعضا قانون پیش فروش آپارتمان ها محقق شده است واکنون باید سردفتران نیز با رعایت اصول صحیح کاری و انجام وظایف محوله جزو اولین ها  و افتخار استانی باشند.

گفتنی است آذربایجان شرقی دارای ۳۹۶  دفترخانه اسناد رسمی و ۱۴۳ دفترخانه  ازدواج و ۸۷ دفترخانه ازدواج و طلاق است.

کد خبر 4518763

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • ارسال۲۳۰ هزاراظهارنامه پیش‌فرض درنخستین سال قانون جدیدمالیات