Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مهم‌ترین علت مرگ‌ و میر در استان فارس گفت: مهم‌ترین عامل مرگ و میر در بین مردم استان فارس بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های تنفسی و سوانح رانندگی گزارش شده است. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز،  با اشاره به مهم‌ترین علت مرگ‌ومیر در استان فارس اظهارداشت: براساس آمار 87 درصد از مرگ‌ها در سنین 30 تا 70 سالگی رخ می‌دهد که پزشکان معتقدند افراد با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توانند طول عمر و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهم‌ترین عامل مرگ و میر در بین مردم استان فارس بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های تنفسی و سوانح رانندگی گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دنبال اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت، بستری را فراهم کرده که افراد بالای 30 سال با مراجعه به پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه بهداشت اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

همتی انجام آزمایش‌های فشارخون، سنجش کلسترول و دیابت را مهم‌ترین امر درباره اقدامات پیشگیرانه دانست و گفت: خطرسنجی در واقع راهکار سازمان جهانی بهداشت، برای تعیین و احتمال خطر سکته قلبی یا مغزی برای هر فرد در 10 سال آینده پیش‌بینی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: پیشگیری‌های به موقع و غربالگری‌هایی که در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت فارس به صورت رایگان انجام می‌شود که یکی از برنامه‌های مهم کنترل سرطان است. 

گیلان| تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ و میر در کشور استهمدان| بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میر در نهاوند استازبکستان پیشرو در رتبه‌بندی مرگ و میر ناشی از تغذیه نامناسب

همتی افزود: عواملی مانند ارثی بودن، تغییر سبک زندگی، چاقی، کم تحرکی و تغذیه نامناسب از مهم‌ترین عوامل بروز بیماری سرطان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه آمار ابتلا به سرطان در فارس نسبت به دیگر مناطق کشور نگران کننده نیست، شناسایی زودهنگام این بیماری را موجب افزایش شانس درمان بیماری عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دانشگاه برای تشخیص زودهنگام درمان سرطان‌ها، این امر را تلاشی در راستای مهار این بیماری و افزایش امکان درمان مبتلایان برشمرد و اظهار داشت: سالانه در فارس 6 هزار و پانصد بیمار مبتلا به سرطان شناسایی و ثبت می‌شود که این آمار در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بالا نیست.

همتی با اعلام موارد ثبت شده افزود: سرطان پستان، تیروئید، سرطان خون، روده بزرگ، دهانه رحم و سرطان تخمدان در بین بانوان و سرطان‌های پروستات، مثانه، روده بزرگ، معده، دستگاه عصبی و سرطان ریه در بین مردان به ترتیب شایع‌ترین انواع سرطان‌ها در فارس هستند.

وی به آمارهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت: سرطان پوست به عنوان شایع‌ترین نوع سرطان در دو جنس زنان و مردان در دنیا شناخته شده و ضرورت دارد افراد با هرگونه تغییر پوستی، برای پیشگیری به موقع به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: تشخیص زودهنگام سرطان سینه برای تمامی خانم‌های 30 تا 99 ساله جزء ارزیابی‌های اجباری به شمار می‌رود و تمامی زنان متأهل گروه سنی بین 30 تا 59 ساله نیز باید در هر پنج سال یک مرتبه برای پیشگیری از بیماری‌های دهانه رحم آزمایشات مربوطه را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت: ۴۶پروژه خدماتی و پزشکی در استان تکمیل و تحویل شده است.
دکتر عبداله دیدبان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های درمانی و پزشکی در سطح است قزوین هستیم اظهار کرد: بعد از سفر رییس جمهور به استان قزوین و تخصیص اعتبارات روند اجرای پروژه‌های درمانی و پزشکی استان قزوین جان تازه‌ای گرفته است.
وی افزود: در سی ماه گذشته ۴۲ پروژه درمانی و پزشکی در سطح استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده است و دو پروژه نیز به طور موقت تحویل داده شده است.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان یادآور شد: ۶٠ پروژه نیز با پیشرفت‌های مختلف تا ۸۵درصد در حال اجرا است که خدمات رسانی این پروژه‌ها در سطح استانی و ملی است.
دیدبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم در حوزه درمان که در حال اجراست پروژه بیمارستان ۷٠٠ تختخوابی است که در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه ۹ درصد بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر احداث بیمارستان اعصاب و روان است که این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۶۵٠٠ متر مربع با ۱۵٠ تخت به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام گفت: در مجموع برای احداث پروژه‌های درمانی و پزشکی در استان هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
دیدبان در حوزه درمان نیز خاطرنشان کرد:در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین در ادامه افزود:هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارایه خدمات به بیماران می‌پردازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸را دارد.
دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.
ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.
دیدبان در ادامه از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.
کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند