Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مجرد روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی که همزمان با 29 دی ماه روز هوای پاک برگزار شد، افزود: کنترل آلایندگی ها و برخورداری مردم استان از هوای پاک مهمترین هدف اجرای این طرح مهم سوختی است.
وی از اجرای طرح کهاب بمنظور کنترل بخار بنزین در جایگاه های سوخت خبر داد و اضافه کرد: همچنین طرح امحای استاندارد لجن های حاصل از لایروبی مخازن انبارهای نفت منطقه توسط شرکت های دارای صلاحیت و تایید شده در این منطقه به اجرا در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در سطح شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور کنترل آلایندگی ها گفت: با توزیع نفت گاز یورو 5 سازگار با محیط زیست از آلاینده های زیست محیطی به شدت کاسته می شود و امیدوار هستیم زمستان امسال شاهد کمترین میزان آلودگی هوا در استان به ویژه ارومیه باشیم.
پرویز آراسته ضمن تشریح کارشناسی کنترل آلاینده های زیست محیطی به کاهش میزان گوگرد در نفت گاز توزیع شده از هفت هزار واحد به پنج واحد افزود: نقش کاهش میزان گوگرد در نفت گاز یورو 5 در میزان آلاینده های زیست محیطی بسیار تاثیر گذار است
وی بیان کرد: سوخت یکی از مولفه های تاثیرگذار در آلودگی هواست و خودروهای فرسوده، ناوگان حمل و نقل عمومی و صنایع سهم بسیار بالا و موثری در میزان آلودگی هوا دارند.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه از جمله آلوده ترین شهرهای کشور در سال های گذشته بود که زمستان امسال با اجرای طرح توزیع سوخت یورو 5، این معضل تا حد زیادی حل شده است.
8137/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی استاندارد گاز نفت یورو جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید شهند در این نشست با بیان اینکه عزم و اراده جدی دولت مردمی سیزدهم در احیای دریاچه ارومیه امروز با اتمام همه پروژه‌های سخت افزاری نجات دریاچه ارومیه که به معنی واقعی کلمه به صورت جهادی و شبانه روزی در طی دو سال گذشته به انجام رسید بر کسی پوشیده نیست گفت: با تلاش و مجاهدت شبانه روزی دولتمردان دولت مردمی و انقلابی امروز شاهد اتمام کلیه پروژه‌های سخت افزاری مصوب ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه هستیم و با اتمام این پروژه‌های فاخر محیط زیستی قسمت عمده‌ای از نیاز آبی دریاچه ارومیه تامین و به این دریاچه وارد می‌شود.   وی ادامه داد: از مهمترین موضوعاتی که اکنون سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به تغییر شکل ایجاد شده در بستر دریاچه ارومیه و بشقابی شدن آن تاکید و توجه دارد، مدیریت علمی و عالمانه‌ی آب موجود در دریاچه ارومیه است تا با بکارگیری روش‌های علمی و عملی بتوان میزان تبخیر آب دریاچه را به حداقل رسانده و آب موجود در بستر دریاچه ارومیه را مدیریت نمود.   شهند با بیان اینکه فرآیند تبخیر آب در طبیعت یک امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است افزود: اکنون درصدد آن هستیم تا با بهره گیری از ظرفیت علمی اساتید و پژوهشگران این عرصه، به طرح و برنامه‌ای عملیاتی برسیم تا آب موجود در دریاچه ارومیه مدیریت و میزان تبخیر آب از این دریاچه کنترل شود.   در ادامه، دکتر زینال زاده و اعضای هیات علمی پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه نیز دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در این رابطه ارائه کردند و مقرر گردید طرح مطالعاتی – عملیاتی در راستای مدیریت تبخیر آب دریاچه ارومیه با بهره مندی از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه و پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه تدوین و جهت بررسی و تصویب نهایی به ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه ارایه گردد. گفتنی است بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در سال‌های اخیر میزان تبخیر از دریاچه ارومیه به بالغ بر دو میلیارد متر مکعب رسیده است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • رئیسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • رییسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • توزیع ۸۰۰ غذای گرم در مجتمع نان شب ارومیه
  • نواقص جایگاه‌های سوخت‌ غرب خراسان به زیر یک درصد رسیده است
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار