Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی با تاکید بر اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو، از مردم خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده مالی شرکتهای فاقد مجوز، قبل از سرمایه‌گذاری برای پیش فروش خودرو، وضعیت شرکتهای اعلام کننده را بررسی کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های اخیر وزارت صمت تصریح کرد: تمام شرکت‌های تولیدکننده خودرو و نمایندگی شرکت‌های خارجی مجاز، از اقدام به پیش فروش خودرو قبل از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شرکتهای دارای مجوز موظفند عملکرد پیش فروش خودرو را بصورت هفتگی به معاونت صنایع و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند.

مقیمی تصریح کرد: شرکت‌ها موظفند ضمن رعایت سقف مجاز به پیش فروش از هرگونه ایجاد تعهد خارج از مجوز مربوطه امتناع کرده و نسبت به ارایه دسترسی برخط به سامانه فروش به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دستگاه نظارتی جهت کنترل این آمار اقدام کنند.

گفتنی است چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص فراخوان‌های پیش فروش خودرو هشدار داده و اعلام کرده بود: هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی همچون ایران خودرو و سایپا نمی‌باشد بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش فروش فریب می‌دهند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است

موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در صد و سیزدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری افزگفتود: یک نفر در کمیته تطبیق فرمانداری برای ۱۵ نفر عضو شورا تصمیم گیری می‌کند و از فرماندار تقاضا می‌کنیم از افراد متخصص برای بررسی مصوبات شورا استفاده کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که هزینه کرد شهرداری بدون داشتن بودجه خلاف قانون است لذا باید یک دوازدهم بودجه را به شهرداری ابلاغ کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

مجید دبیریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: رفع ابهام بودجه شهرداری در کمیته تطبیق باید به سرعت انجام شود تا این بودجه ابلاغ شود.

بودجه امسال شهرداری مشهد مبلغ ۵۶۰ هزار میلیارد ریال است.

بلاتکلیفی طرح سوال از شهردار مشهد

عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری گفت: طرح سوال از شهردار مشهد از قبل از نوروز ۱۴۰۳ مطرح است، اما همچنان بلاتکلیف است و در دستور کار‌های نشست علنی شورا نیامده است.

هاشم دائمی افزود:طرح سوال از شهردار در اسفندماه پارسال به ثبت رسید، اما به دلیل فرایند استقبال از بهار مهلتی به شهردار داده شد تا پاسخ را بعد از فرایند استقبال از بهار بدهد.

وی ادامه داد: مهلت قانونی طرح سوال ۲ هفته است لذا انتقاد جدی به هیات رییسه وارد است که چرا طرح در دستور کار قرار نگرفته است و هیچ پاسخی نیز از شهردار به شورای شهر انعکاس نیافته است.

موسی الرضا حاجی بگلو عضو دیگر شورا نیز در این خصوص اظهار کرد: طرح سوال از شهردار مربوط به قبل سال جدید بوده و زمان پاسخگویی آن منقضی شده است از این رو دوباره باید درخواست طرح سوال داده شود.

توجه مساله محور به حاشیه شهر مشهد

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت:در بودجه امسال شهرداری به موضوع حاشیه شهر به صورت ویژه و مساله محور توجه شده و محرومیت زدایی از این مناطق در اولویت است.

فاطمه سلیمی افزود: شورای شهر طی ۲ و نیم سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه منابع انسانی داشته که تبدیل وضعیت چهار هزار نیروی ایثارگر و تبدیل وضعیت نیرو‌های پیمانی شهرداری از آن جمله است.

وی اضافه کرد: اصلاح احکام کارمندی سال گذشته در خصوص نحوه ترسیم حقوق کارمندان شهرداری و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری نیرو‌های شرکتی از دیگر اقدامات است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تشکیل اداره امور کارگری و ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره و نیز استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیز از اقدامات مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!
  • أخذ مجوز جذب هزار نخبه در وزارت نیرو