Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@17:36:01 GMT

پایی که از سرهرانگشتش هنر می بارد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۰۸۵۹

«رنگهای مهربان» عنوان نمایشگاه نقاشی فاطمه حمامی، دختر معلولی است که نقاشی هایش نه با دست که از لابه لای سرانگشتان پاهایش جان گرفته و خلق می شوند و روایتگر پشتکار معلولی با انرژی مثبت را بیان می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش روز یکشنبه ایرنا ،گالری «مهرهنر» در اولین نمایشگاه هنری خود، میزبان نقاشی های فاطمه حمامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حمامی جسم خود را در خدمت اندیشه اش می داند و اجازه نداده است که معلولیت و کم توانی جسمی، بر زندگی پر رنگ و لعابش سایه افکند و از حداقل حرکتی که دارد برای خلق این آثار مبهوت کننده بهره گرفته است و تمام نقاشی هایش را با دو انگشت پای خود می کشد. 
این گالری به ابعاد 150 مترمربع با هدف برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه های هنری و فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی با نیات خیرخواهانه توسط موسسه های خیریه برای هنرمندان راه اندازی شده است.
فاطمه حمامی نصرآبادی متولد 12 بهمن 1367، اهل سفیدشهر از شهرستان آران و بیدگل است و از بدو تولد رنج معلولیت را به دوش کشیده و وقتی در مراحل بالا‌تر رشد قرار گرفته است با همراهی زهرا (خواهر دوقلوی خود) و مادرش توانسته دورۀ ابتدایی را پشت سر بگذارد و نقاشی های بسیار زیبایی از چهره های بازیکنان داخلی و خارجی فوتبال را با پایش نقاشی کند که مورد توجه رسانه هایبین المللی قرار گرفته است.
هم اکنون فاطمه تمام کار‌هایش را با پاهای ضعیف و نحیفش انجام می‌دهد. او اگرچه «معلول جسمی حرکتی بالغ بر ۸۰ درصد» است اما با لغزش قلم بر روی کاغذ به کمک انگشتان پای خود همه آرزو‌هایش را نقاشی می‌کند. دو گزارش درباره او را که به صورت فیلم است در ادامه ببینید. یکی نقاشی‌های او را نشان می‌دهد و دیگری که بلافاصله پس از اولی پخش خواهد شد، شیوه نقاشی کشیدن او، صحبت با مادرش و به طور کلیی گزارشی درباره زندگی اوست.
فاطمه حمامی نمایشگاههای متعددی در آران و بیدگل، کاشان و اصفهان و برخی جاهای دیگر برگزار کرده و جوایز ارزشمندی نیز به دست آورده است.
او تصاویر زیبایی را نقاشی می‌کند که هرگز آن‌ها را ندیده بلکه تراوش ذهن خلاق اوست که آن‌ها را بر روی کاغذ پیاده می‌کند. وی درتابلو‌هایش زیباییهای طبیعت، ‌ درد‌ها و حماسه‌های محرم و عاشورا و تصویر بزرگان شهر و کشور را به تصویر می‌کشد.
اکنون نقاشی برای وی، پنجره‌ای است که با جهان اطراف مرتبطش می‌کند. خودش و نقاشی‌هایش هر جا که هستند با مردم حرف می‌زنند و آیه‌های تلاش و امید را زمزمه می‌کنند. نداشتن مداد رنگی ویژه معلولان، کمترین امکانات برای طراحی و نقاشی و مکانی برای برپایی نمایشگاه آثار نقاشی‌اش، از مشکلات فاطمه حمامی هنرمند معلول سفیدشهری است.
این هنرمند نمایشگاه‌های متعددی از آثارش را در شهرهای آران و بیدگل، کاشان، اصفهان و تهران برگزار کرده ‌است.
این هنرمند معلول از تمامی هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران و قهرمانان ورزشی که سوژه نقاشی هایش بودند، در این مراسم دعوت بعمل آورده تا با حضور گرم خود انگیزه ای دوباره به وی ارزانی بخشند.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به همت خیریه متوسلین به امام رضا (ع)، سوم بهمن برگزار می شود و این نمایشگاه تا هشت بهمن ماه هر روز از ساعت 10 تا 22 شب در خانه مهررضا دزاشیب به نشانی، میدان تجریش، خیابان دزاشیب، پلاک 135، در گالری مهرهنر برپا است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۲ ساله گابریل باربوسا در پرونده مبارزه با دوپینگ

فلامینگو از حکم صادره در خصوص گابیگل «غافلگیر» شده و گفته است که در این خصوص، درخواست تجدید نظر خواهد کرد. 

گابریل باربوسا، مهاجم ۲۷ ساله فلامینگو، از سوی دادگاهی ورزشی در برزیل به جرم تلاش برای نقض قوانین مرتبط با دوپینگ، دو سال از انجام هرگونه فعالیت حرفه‌ای محروم شد. 

طرفداری | به گزارش خبرگزاری رویترز، گابیگل قبل از بازی فلامینگو در لیگ ریو دو ژانیرو، چندین ساعت دیرتر نسبت به هم تیمی‌هایش در تست دوپینگ شرکت کرد. او پس از اطلاع از محرومیتش، با انتشار بیانیه‌ای به تکذیب اتهامات مطرح شده علیه خودش پرداخت.

محرومیت باربوسا از تاریخ نقض قانون، یعنی ۸ آوریل ۲۰۲۳ باید محاسبه گردد. این بازیکن که عضو تیم ملی برزیل در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود و توانست همراه هم تیمی‌هایش مدال طلا را کسب کند، می‌توان از طریق دادگاه حکمیت ورزش (CAS) درخواست فرجام خواهی‌ کند.

باربوسا که اولین بازی ملی خود برای برزیل را در می ۲۰۱۶ و در دیداری دوستانه مقابل پاناما انجام داد، طی ۱۸ بازی برای کشورش، ۵ گل ملی نیز به ثمر رسانده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • نماهنگ ماه‌من علی با نوای سید مجید بنی‌فاطمه
  • مسعود فراستی: یک نقد مثبت برای کیارستمی دارم که از آن پشیمانم (فیلم)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • لیزر را جمع کنید: مودریچ را کلافه کردند! (عکس)‏
  • (ویدیو) مسعود فراستی: یک نقد مثبتم برای کیارستمی دارم که از آن پشیمانم
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • محرومیت ۲ ساله گابریل باربوسا در پرونده مبارزه با دوپینگ
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۷؛ در کدام استان ها باران می بارد؟
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت