Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@06:24:47 GMT

اصغر فرهادی را بیشتر بشناسیم

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۱۱۶۱

اصغر فرهادی را بیشتر بشناسیم

کاربران ایران برای تماشای این فیلم که به زبان اسپانیایی بود، از زیرنویس فارسی استفاده کردند. حاشیه های زیادی هم بر سر دانلود فیلم جدید اصغر فرهادی به وجود آمد. برخی افراد معتقد بودند که نباید فیلم را دانلود کنند و باید به صورت قانونی خریداری شود اما از آنجایی که قرار نیست این فیلم در ایران اکران شود، طبع اعلامیه ای از طرف اصغر فرهادی او مشکلی با دانلود فیلم همه می دانند ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی حوزه جدیدی نیست و سال هاست که فعالیت به خصوصی بر بستر اینترنت دارند.

از جدیدترین فیلم هایی که در این زمینه ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، فیلم شیشه 2019 است. برای دانلود زیرنویس فیلم Glass 2019 از سایت های دانلود زیرنویس مخصوصا سایت ایران زیرنویس استفاده کنید. اصغر فرهادی در فیلم همه می دانند با بازیگران معروفی همچون پنه لوپه کروز و خاویر باردم همکاری می کند. این فیلم مانند تمام فیلم های فرهادی با استقبال بسیار زیاد مواجه شد. در واقع فرهادی با ساخت این فیلم ثابت کرد که برای ساخت فیلم در خارج از کشور نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

فرهادی در همایون شهر اصفهان متولد شد که بعد از انقلاب اسلامی ایران به خمینی شهر تغییر نام داد. او یک فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه تهران است. قبل از اینکه او به نویسندگی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بپردازد، مشغول ساخت فیلم های کوتاه 8 میلیمتری و 16 میلیمتری  بود. او برای اولین بار با نوشتن فیلمنامه ارتفاع پست با همکاری ابراهیم حاتمی کیا خود را در سال 1380 معرفی کرد. بعد از آن، او وظیفه نویسندگی و کارگردانی فیلم های رقص در غبار و شهر زیبا را بر عهده داشت. سومین فیلم او که بسیار مورد استقبال گرفت؛ فیلم چهارشنبه سوری بود. او نویسنده فیلم های کنعان، دایره زنگی و محاکمه در خیابان است که به ترتیب آنها را مانی حقیقی، پریسا بخت آور (همسر اصغر فرهادی) و مسعود کیمیایی کارگردانی کرده اند.

چهارمین فیملی که او کارگردانی آن را بر عهده داشت، فیلم درباره الی بود. این فیلم توانست جایزه های خرس نقره ای بهترین کارگردانی در مراسم جشنواره بین المللی فیلم برلین، بهترین فیلم داستانی جشنواره ترایبکا، بهترین کارگردانی  جایزه ویژه در جشنواره فیلم فجر، برنده جایزه هیئت داوران و بهترین فیلم از جشنواره آسیا پاسیفیک شد. در سال 2012 او یکی از داوران شصت و دومین جشنواره فیلم برلین بود. فیلم بعدی اصغر فرهادی که همزمان کار نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت، از فیلم هایی بود که مرزها را جابجا کرد. این فیلم در تمام دنیا سر و صدا به پا کرد و برای جوایز بسیار زیادی نامزد شد.

فیلم جدایی نادر از سیمین که در کشور های خارجی با نام جدایی به روی پرده های سینما رفت، تقریبا در تمامی جشنواره ها و مراسم ها جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد. این فیلم در مراسم گلدن گلوب و اسکار هم جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را به دست بیاورد و حتی در مراسم اسکار برای بهترین فیلمنامه سال هم نامزد شد. فیلم بعدی اصغر فرهادی فیلم گذشته بود که در کشور فرانسه تولید شد. این فیلم در سال 2014 و نسبتا همزمان با انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم اکران شد. بر طبق اطلاعات صفحه دانلود زیرنویس فارسی انیمیشن How To Train Your Dragon: The Hidden World 2019، قسمت سوم این انیمیشن که تحت عنوان "چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3: دنیای مخفی" منتشر می شود، قرار است در تاریخ 3 اسفند 1397 اکران شود.

در فیلم گذشته بازیگر ایرانی علی مصفا نیز بازی می کند. این فیلم هم مانند دیگر فیلم های فرهادی به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار فرستاده شد. فرهادی فیلم بعدی خود را با نام فروشنده اکران کرد. در این فیلم بازیگران سرشناسی همچون شهاب حسینی و ترانه علی دوستی بازی می کنند. این فیلم جدا از تمام جوایز و نامزدی ها بسیار زیاد توانست برای دومین بار جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را برای اصغر فرهادی به ارمغان بیاورد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: اصغر فرهادی کارگردان سینما فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم

ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری «آسمان هشتم» با معرفی برترین‌ها توسط هیأت داوران در روستای کردر رضوی شهرستان میناب به کار خود پایان داد.

هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنواره آسمان هشتم موفق به کسب رتبه‌های برتر بخش‌های طراحی بروشور، طراحی صحنه، بهترین بازیگر زن بزرگسال، بهترین بازیگر زن خردسال شدند.

بیشتر بخوانید

برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ

همچنین این هنرمندان جایزه اثربرگزیده ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم را هم از آن خود کردند.

در بخش طراحی بروشور اول محمد حسن آقابابایی، در بخش طراحی صحنه اول روح الله فتاحی، در بخش بهترین بازیگر زن بزرگسال مرضیه کریمی، در بخش بهترین بازیگر زن خردسال یسنا فتاحی و عنوان اثر برگزیده جشنواره به نمایش ضامن رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • اتفاق ویژه در رختکن تیم ملی به افتخار کاپیتان
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم
  • معرفی کاربران برتر طرفداری در فروردین 1403
  • ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی!
  • پالنگان، میزبان جشنواره دف، در جمعه آخر هر سال
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس