Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،سید«علی آقازاده» عصر یکشنبه در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی استان مرکزی، افزود: برای داشتن شهرهای زیبا با معماری مطلوب نیاز است که به صورت هوشمندانه از ظرفیت نظام مهندسیدر این راستا بهره گرفته شود.
وی اظهار داشت: آهنگ رشد شهری اراک مسیر مطمئنی ندارد باید شیوه های کارشناسی به کار گرفت که در سال های آتی منظر زیبای شهری و معماری اصولی در سازه های شهری رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی گفت: نیاز است که در ساخت برخی سازه های شهری نظیرتقاطع های غیرهمسطح در اراک دقت بیشتری شود و هماهنگی معماری آن ها با کلیت شهر مد نظر قرار گیرد.
آقازاده افزود: فرآیند امور برای طرح 58 متری باید لازم است ترکیبی از نظرات استانداری و شهرداری در کنار دیدگاه بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد باشد.
وی اظهار داشت: شهرداری، شورای اسلامی و مردم باید در این موضوع محوریت را امور کارشناسی و همه جانبه نگر قرار دهند تا به تصمیم اصولی دست یابند.
استاندار مرکزی گفت: مجموعه تاریخی بازار اراک به عنوان نماد و شاخص هویتی و کالبدی این شهر است و باید توجه لازم به این اثر تاریخی مهم بشود.
آقازاده افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی باید با بهره گیری از گروه های متخصص که در این مجموعه صاحب ایده هستند در حفظ و احیای بافت قدیم و همچنین توسعه شهری نوین در کنار شهرداری نقش آفرین باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز گفت: پنج هزار و 150 نفر در استان در این نهاد کارشناسی و تخصصی عضویت دارند.
«مجید ثاقبی» افزود: اظهار نظر کارشناسی و راهبری امور طراحی، محاسبات، نظارت، مجری، آبفا، نظارت انشعابات و تفکیک ساختمان از خدماتی است که توسط این مجموعه انجام می شود.
وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی استان در شهرهای اراک، ساوه، دلیجان، محلات و خمین فعال است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی گفت: تعرفه نظام مهندسی از سال 95 تغییر نداشته و اعضا خواهان تغییر قیمت این شاخص هستند.
ثاقبی افزود: پاشنه آشیل در حوزه ساخت و ساز ساختمانی استان این است که اغلب طرح ها مجری ذی صلاح ندارند و این نقیصه نگرانی نظام مهندسی ساختمان است چرا که باعث کاهش کیفیت ساخت وسازها می شود.
نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در این استان 24 نمایندگی دارد.
1691/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ساخت و ساز شورای اسلامی شهرداری قلب مد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد قادری در  جریان دویست و بیست و هفتمین جلسه  شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در تارنمای 1402 سازمان بهزیستی چشم‌اندازی برای بازیگران موثر از جمله شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود تا خدمات بهزیستی در یک هم‌افزایی با این بازیگران به شکل بهتری ارائه شود. 7.9 میلیون نفر امروز افرادی هستند که از آحاد ملت از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند لذا این سازمان، یک سازمان استراتژیک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات سازمان بهزیستی از حوزه ژنتیک تا سالمندی افراد را شامل می‌شود، افزود: در جلسه پیش با اعضای شورا درخواست حضور موثرتر و هم‌افزایی میان بهزیستی با مدیریت شهری ارائه شد تا به سمت یک نهاد هم‌افزا به پیش برویم. در حال حاضر سازمان‌های هدایتی در کشور که دو سازمان هستند براساس دهک‌بندی افراد را تحت پوشش قرار می‌دهند اما با توجه به یک عقب‌افتادگی تاریخی که در گذشته پیش آمده بود، در حوزه ارائه خدمات نیز مشکلاتی وجود داشت اما در حال حاضر در بخش خدمات مستمری هیچ عقب‌ماندگی‌ای نداریم و از مرز یک میلیون و 523 هزار خانواده گذشته‌ایم. در مورد دیانت از خانواده‌هایی که چند قلو دارند نیز عقب‌ماندگی نداریم.

معاون وزیر رفاه گفت: در مورد افرادی که دارای معلولیت هستند باید بحث و گفت‌وگو کنیم تا خدمات مناسب‌تری با هماهنگی مدیریت شهری شامل دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی که مقوله مفصلی نیز هست، داشته باشیم. لذا امروز درخواست داریم مناسب‌سازی شهر تهران جدی‌تر پیگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در مورد کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی آغاز شده و شهردار تهران که اختیارات در این حوزه را دارند، جلساتی را برگزار کردند. امیدواریم گزارشی در این حوزه آماده شود تا ما هم در جریان قرار بگیریم تا مردم هم بتوانند ثمره اقدامات را نظاره‌گر باشند. اگر ظرفیت شهرداری بیشتر از گذشته افزایش پیدا کند می‌توانیم افراد معلول بیشتری را در حوزه خدمات حمل‌ونقل تحت پوشش قرار دهیم.

قادری با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون یا جلسه مشترکی با شورای شهر تهران درخصوص بررسی موضوعات مختلف گفت: اگر یک کمیسیون یا جلسه مشترکی میان بهزیستی یا اعضای شورا برگزار شود با حضور کارشناسان کمیسیون‌های مختلف می‌توان موضوعات را در ابعاد مختلف بررسی و به نتایج خوبی دست پیدا کرد که در نیمه دوم سال جاری آثار آن را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: موضوع اوقات فراغت مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. کانون استعدادیابی و نخبگان نیاز به یک هم‌افزایی میان بهزیستی و دستگاه‌های مختلف از جمله مدیریت شهری دارد. امروز بیش از چهار هزار نخبه دانشگاهی، علمی و فرهنگی داریم که می‌توان به تیم فوتسال معلولین که مقام اول دنیا را کسب کرده در این حوزه اشاره کرد.

قادری تاکید کرد: امروزه در کشورمان به فضایی امن و مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های دارای معلول نیازمندیم. ایجاد پردیس‌های توانمندسازی که با فراهم آوردن امکان حضور و فعالیت افراد معلول در کنار خانواده‌هایشان، به ارتقای مهارت‌های فکری و حرکتی آنها کمک می‌کند، گامی مهم در این راستا خواهد بود.

معاون وزیر رفاه با اشاره به موضوع مناسب‌سازی معابر گفت: این مسئله مورد تقاضا سازمان بهزیستی است و متاسفانه سوالی که مطرح می شود اینست که چرا مدیریت شهری به معلولان توجه نمی کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی و معلول اشاره کرد و گفت: این مسئله نیز مورد درخواست ماست و امیدواریم شهرداری تهران در این بخش اقدامات بیشتری انجام دهد.

قادری با اشاره به اینکه 148 هزار خانوار پشت نوبت برای حق پرستاری هستند، گفت: امیدواریم در این بخش نیز همانند سایر بخش ها پشت نوبتی ها به صفر برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • درخواست سازمان بهزیستی برای احداث پردیس توانمندسازی در پایتخت
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی