Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:32:59 GMT

کتابهای کمک درسی از چرخه آموزش و پرورش حذف شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۱۴۲۰

کتابهای کمک درسی از چرخه آموزش و پرورش حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی عصر یکشنبه در پنجمین اجلاس روسای ادارات و مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: مدیران مناطق باید رسالت خود را به شکل صحیح در این زمینه انجام دهند و این کتاب های کمک درسی را از سیستم آموزشی حذف کنند.

وی اضافه کرد: اولویت ارزشیابی در مدارس فقط درصد قبولی نیست و باید مدارس را شاداب سازی کرد و اجازه داد تا دانش آموزان شاداب باشند و جست و خیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت و متولی کم و کیف فضای آموزشی است؛ اما متولی استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس اداره کل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس بوده و در مناطق و نواحی مدیران مناطق و نواحی موظف به پیگیری هر دو مورد هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: همه مدیران مناطق جزو مسئولان در نظام جمهوری اسلامی بوده وخدمت به مردم وظیفه انان است.

وی اظهار داشت: وجود ۲۲۰ هزار شهید در جامعه اسلامی که پنج هزار تن از این شهدا معلم بودند و ۳۶ هزار دانش آموز و ۵۰۰ هزار جانبازمسئولیت فرهنگیان را در جامعه و دانش آموزان دو برابر می کنند.

محمدی افزود: بازدید از پروژه هایی که در حال ساخت است در اولویت برنامه مدیران مناطق باشد، کلنگ زنی نیازی به آیین ندارد و جایی کلنگ زنی شود که حتما اعتبار ساخت آن تامین است.

وی درباره استراتژی آموزش و پرورش در زمینه استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پروش گفت: اقدامات زمینه ای و اجرایی بسیاری در این زمینه تدوین شده که با برنامه های تدارک دیده شده اجرا خواهد شد.

محمدی با اشاره به اقدامات زمینه افزود:استقرار سند تحول بنیادین،   پایش شاخص های استقرار سند، تهیه برنامه اجرایی سند، تصویب و تدوین زیر نظام هاوتدوین اهداف دوره های تحصیلی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: مدرسه محوری  و واگذاری اختیارات به مدرسه جهت تقویت ارکان مدرسه از جمله اقدامات اجرایی است و برنامه های آن نیز تدوین شده است که شامل موارد زیر است.

وی بیان کرد: نظام سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران و ارتقاء شایستگی ها، استقرار گام اول شایسته سالاری مدیران واحدهای آموزشی،   نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس،   اصلاح ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدرسه و برنامه ویژه مدرسه (بوم) از جمله آنهاست.

وی درباره برنامه ها هم گفت: گسترش مهارت آموزی، کاهش موانع یادگیری فعال در مدارس با تاکید بر ترویج شادابی و نشاط در مدارس، ترویج فعالیت های گروهی به جای رقابت های فردی، ترویج و گسترش برنامه های دینی و تربیتی بارویکرد ترویج فرهنگ نماز، عترت و قرآنو طرح بازی – یادگیری (کلاس های آموزشی مبتنی بر اسباب بازی) از جمله این برنامه هاست.

کد خبر 4518630

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش آذربایجان غربی ابراهیم محمدی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

««سلامتی» از مواهب عظیم الهی و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی، روحی و اجتماعی انسان و به فرموده مقام معظم رهبری، سلامت جز مسائل درجه یک هر کشوری است.

اهمیت و جایگاه این مقوله در نظام آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ساحت تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت است و در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان تأکید شده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌شود در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به منظور حساس کردن جامعه نسبت به مشارکت خانواده‌ها در مردمی سازی سلامت، فرصت مغتنمی است تا در مدرسه به عنوان دریچه خدمات اجتماعی با نگاهی ویژه به ظرفیت‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های منسجم همراه با مشارکت در مسیر تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

مدرسه به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها، می‌تواند گام مؤثری در نهادینه سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد و دانش آموزان هم می‌توانند به عنوان سفیر سلامت برای خود، همسالان و خانواده خود در ارتقای سواد سلامت و بهداشت عمومی نقش آفرین باشند.

ضمن تبریک هفته سلامت، با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور، از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم.»

کد خبر 746603

دیگر خبرها

  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بابای مدرسه: فقط توانایی خرید گردن مرغ برای فرزندان را دارم!
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها