Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@19:12:46 GMT

بازار سیاه بلیت‌های جشنواره فجر داغ شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۱۵۶۶

بازار سیاه بلیت‌های جشنواره فجر داغ شد

صراط:

این روزها در کنار همه اخبار ریز و درشت سینمایی خبرهایی از تازه‌ترین اتفاقات و روند برگزاری جشنواره فیلم فجر توجه جمع زیادی از علاقه‌مندان به سینما را به خود جلب می‌کند و با نزدیک شدن به ایام برگزاری این رویداد سینمایی میل و رغبت برای پیگیری اخبار مختلف نیز از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان افزایش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرآنلاین، شاید این میزان از علاقه را بتوان از استقبال مخاطبان و عموم مردم از خرید بلیت‌های جشنواره در سینماهای مردمی فهمید؛ امروز یکشنبه ۳۰ دی، بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر رسما شروع شد و تنها چند ساعت بعد از باز شدن سایت برای خرید، تعداد زیادی از بلیت‌ها توسط مردم و علاقه‌مندان خریداری شد.

۸۰ درصد بلیت‌ها فروش رفت

در واقع از ساعت ۱۰ صبح امروز تا پیش از ظهر حدود ۵۰ درصد ظرفیتی که از سوی برگزارکنندگان جشنواره تعیین شده بود، فروخته شد و این آمار تا عصر امروز به هشتاد درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به آمار منتشر شده می‌توان گفت در کمتر از یک ساعت از آغاز بلیت فروشی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بلیت خریداری کردند که این آمار در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مخاطبان، بلیت‌های سینما فرهنگ، کوروش، آزادی را در همان ساعت‌های ابتدایی روز که بلیت فروشی آغاز شد، خریدند و تا پیش از ظهر بلیت این سینماها تقریبا تمام شد. در واقع می‌توان گفت با توجه به این استقبال در حدود صد هزار بلیت تا عصر امروز به فروش رفته است.

تاثیر انتشار زودتر جدول نمایش‌ها بر استقبال مردم

نکته قابل توجه اما زودتر اعلام شدن جدول نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی و همچنین افزایش استقبال از خرید بلیت‌ فیلم‌های جشنواره نسبت به سال گذشته است. بسیاری از صاحب‌نظران، اهالی رسانه و کارگردانان سینمای ایران، زودتر اعلام شدن زمان نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی را اتفاقی مثبت و در راستای نظم بیشتر جشنواره امسال ارزیابی کردند و به نظر می‌رسد همین نکته باعث شده تا بسیاری از علاقه‌مندان انتخاب‌های راحت‌تری برای خرید بلیت آثار مورد علاقه‌شان داشته باشند.

عزت‌الله علیزاده، معاون اجرایی سی و هفتمین جشنواره فجر نیز با تایید این نکته در همین باره گفت: «در دوره‌های گذشته به دلیل اینکه فیلم‌ها به لحاظ فنی گاهی دیرتر به جشنواره می‌رسیدند، امکان انتشار جدول نمایش سینماهای مختلف را نداشتیم، ولی امسال این اتفاق افتاد و این انتشار قبل از موعد پیش‌فروش، این حسن را داشت که همه با آگاهی دقیق‌تر انتخاب کردند و همین موضوع این افزایش استقبال را به دنبال داشت.»

مردم دوست دارند در کدام سینماها فیلم ببینند؟

استقبال مخاطبان در حالی اتفاق افتاده که علاوه بر بلیت‌های سالنهای فرهنگ، آزادی و کورش، پردیس‌های سینمایی هم مورد توجه خریداران بلیت‌ها قرار گرفتند. علیزاده در این باره نیز بیان کرد: «استقبال از تمامی سینماها خیلی خوب بوده است؛ با توجه به اینکه ما مجموعا ۱۴ مجموعه پردیس سینمایی با ۲۴ سالن سینما را داشتیم، تقریبا استقبال از تمامی سینماها از جمله تماشا، ماندانا، راگا و کیان خیلی خوب بود و سینماهایی که امسال وارد شدند مثل ایران مال هم در ساعات اولیه با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شدند.»

آگهی فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر

وقتی بازار سیاه داغ می‌شود

ماجرای بلیت‌های جشنواره زمانی جالب یا شاید بهتر باشد بگوییم شگفت‌انگیز می‌شود که با نگاهی به سایت دیوار متوجه می‌شویم بازار سیاه خرید و فروش بلیت‌ها، تنها چند ساعت بعد از آغاز بلیت فروشی رسمی جشنواره داغ شد. برخی از سودجویان ظاهرا در کمین سایت و بلیت‌ها نشسته بودند و بعد از خرید بلیت‌ها آنها را با قیمتی حتی سه برابر قیمت واقعی در سایت دیوار آگهی کردند. البته این همه ماجرا نیست و ممکن است تعدادی از خریداران، بلیت‌هایشان را برای روزهای نزدیک‌تر به برگزاری جشنواره نگه داشته باشند که آن موقع حتما باید منتظر قیمت‌های نجومی‌تر باشیم.

 البته مهلت پیش فروش بلیت‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تا ساعت ۲۲ فردا (دوشنبه اول بهمن) همچنان ادامه دارد اما با توجه به استقبال زیاد بعید به نظر می‌رسد علاقه‌مندانی که امروز موفق به خرید بلیت نشدند، بتوانند بلیتی خریداری کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مردم‌محوری یکی از رویکردهای مهم شهرداری در برنامه‌ریزی برای استقبال از بهار است و همین نگاه موجب شد تا در سال‌جاری هم برای دومین سال متوالی، شاهد برگزاری جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد باشیم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره «نور» که از سوم فروردین در بوستان کوهسنگی مشهد افتتاح شده است، اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز موجب شد که شانزدهمین دوره استقبال از بهار مشهد، رنگ‌وبوی معنوی و حال‌وهوای خاصی، متناسب با این ماه را داشته باشد.

وی گفت: مردم‌محوری و توجه به خواست و مطالبه زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی یکی از رویکردهای مهم شهرداری در برنامه‌ریزی برای استقبال از بهار است، همین نگاه موجب شد تا در سال جاری هم برای دومین سال متوالی، شاهد برگزاری جشنواره هنرهای نوری مشهد باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، جشنواره نور را جزو متمایزترین و خاص‌ترین اقدامات نوروزی شهرداری مشهد دانست که در کشور نظیر ندارد و افزود: مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ هم بسیار با شکوه برگزار شد و فضای مفرح و شادی را برای زائران و مجاوران حرم رضوی به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام منصوریان، توجه به فرهنگ رضوی و المان‌های معرفتی و تعاملی را یکی از نکات قابل توجه در جشنواره استقبال از بهار سال‌جاری دانست که جلوه‌های زیبایی از آن را در جشنواره نور به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه جشنواره نور، بستری است که تمام بازدیدکنندگان، با هر سنی می‌توانند از ویژه برنامه‌های مختص خود استفاده کنند، تصریح کرد: این پهنه شش هکتاری، هرروز از بعد افطار میزبان علاقه‌مندان است و از عموم شهروندان مشهدی برای بازدید دعوت می‌کنیم.

کد خبر 739626

دیگر خبرها

  • برپایی سیاه چادر در ورودی دزفول برای استقبال از مهمانان نوروزی
  • از خرید پرسپولیس استقبال نمی‌کنیم!
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • استقبال از مسافران نوروزی در سیاه چادرهای عشایر درگز
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • برپایی ۳۸ سیاه چادرعشایری در خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروز
  • استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان
  • برای بارسلونا رقیب پیدا شد: علاقه آرسنال به خرید ژائو کانسلو