Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده روز یکشنبه در کنگره شهید حسین فهمیده و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم، در حسینیه حضرت زهرا (س) شهر قنوات قم، افزود: با وجود پایان یافتن جنگ نظامی علیه ملت ایران، توطئه‌های دشمنان همچنان ادامه دارد و به همین خاطر نیرو‌های مسلح دائم به فکر ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و افزایش توانمند‌های خود برای حراست از مرز‌های کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر دشمنان ما می‌توانستند در جنگ نظامی علیه ما اقدامی انجام دهند تا کنون این کار را انجام داده بودند، باید گفت: آنان به هیچ وجه نخواهند توانست ضربه‌ای سخت به ما وارد کنند.
وی بیان کرد:، اما دشمن بیکار نیست و زمانی که می‌بیند از جنگ نظامی نتیجه نمی‌گیرد با استفاده از جنگ نرم به دنبال نفوذ و تحریف عقاید و ارزش‌های جوانان ماست.
رحیم زاده گفت: در این شرایط باید وحدت خود را حفظ کنیم و به پیروی از شهیدان پشت سر ولایت فقیه برای پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب گام برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شجاعت شهید فهمیده، افزود: شهید فهمیده آن نوجوان ۱۳ ساله و دانش آموز بسیجی بلافاصله پس از تجاوز دشمن احساس وظیفه کرد و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در وضعیتی که تانک‌های دشمن معابر را می‌بستند با استفاده از نارنجک به سمت آن‌ها رفت و با وجود اصابت تیر به پا، خود را به تانک دشمن رساند و آن را منفجر کرد و با نثار جان خود، حلقه محاصره دشمن را شکست.
وی ادامه داد: وجود این نوجوان بسیجی با این روحیه شجاعت و دلاوری برای همه ایران و به خصوص بخش مرکزی قم که محل رشد و پرورش ایشان بوده، بسیار افتخار آمیز است.
مشاوره فرمانده کل ارتش گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا فرصتی برای تبیین ایثارگری‌های ایشان و عظمت کاریست که انجام دادند، باید مردم بدانند چه زحماتی کشیده شد که امروز کشور این چنین در امنیت کامل به سر می‌برد.
وی افزود: آمریکایی‌ها از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد انواع توطئه‌ها به دنبال سرنگونی نهضت بودند، اما قشر‌های مختلف ملت ایران و رزمندگان اسلام در مقاطع مختلف از جمله در هشت سال دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادند دشمن به اهداف خود دست یابد و ذره‌ای از خاک میهن جدا شود.
شهید حسین فهمیده سومین فرزند از بین هشت فرزند خانواده فهمیده در شانزدهم اردیبهشت ۱۳۴۶ در روستای سراجه قم متولد شد و در مهرماه ۱۳۵۸ همراه با خانواده به کرج مهاجرت کرد. با آغاز جنگ تحمیلی، شهید فهمیده از کرج به سمت میدان‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و با وجود مخالفت فرماندهان در خط مقدم جبهه حضور یافت.
هجوم سراسری دشمن بعثی به میهن اسلامی حلقه محاصره را بر رزمندگان مدافع خرمشهر تنگ‌تر می‌کرد. حسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در دستش گرفته بود به طرف تانک‌ها حرکت می‌کند. تیری به پای او می‌خورد و از ناحیه پا مجروح می‌شود. اما زخم گلوله نمی‌تواند از اراده محکم و عزم پولادین او جلوگیری نماید. بدون هیچ دغدغه و تردیدی تصمیم خود را عملی می‌کند و از لا به لای امواج تیر که از هر سو به طرف او می‌آمد، خود را به تانک پیشرو می‌رساند وآن را منفجر می‌کند و خود نیز به شهادت می‌رسد.
بخش مرکزی یکی از بخش‌های پنجگانه استان قم، شامل شهرستان قم، شهر قنوات و دهستان قمرود است که در ۱۰ کیلومتری شمال قم واقع شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان عزیز ؛ این دفاع ضروری بود

بعد از خویشتن داری های متعدد در برابر جنایت های اسرائیل در تجاوز و با شهادت رساندن سربازان ارزشمند ایران اسلامی ، حمله به کنسولگری ایران در سوریه که در تنافی با تمام قواعد بین المللی بود ، اجازه سکوت که در واقع پذیرش ظلم و تضییع روحیه دفاع است را نداد و نیروهای نظامی مردانه وارد عمل شدند.

قرآن در مسئله "دفاع" که یک "حکم فطری" است ، ارشاد نموده و اعلام اذن مقاتله داده است ؛ "أُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدیرٌ  ؛ - به کسانى که جنگ بر آنان تحمیلگردیده، اجازه‌ی جهاد داده شده است؛ چراکه مورد ستم قرارگرفتهاند و به یقین خدا بر یارى آن‌ها تواناست." [حج / ۳۹]

بی رغبتی به احقاق حق ، و یا ظلم پذیری ؛ نشانه پذیرش ذلت معنوی و دوری از کرامت الهی است ، امیرالمؤمنین علی (ع) در این‌باره فرمودند: «إِذَا أَکْرَمَ اَللَّهُ عَبْدا أَعَانَهُ عَلَى إِقَامَةِ اَلْحَق؛هر گاه خداوند بخواهد بنده‌اى را گرامى بدارد، او را براى برپاداشتن حق یارى مى‌کند.»

در فقه ؛ "دفاع" از جان و مال به عنوان یک حکم تکلیفی مطرح است. اما هیچ گاه در شریعت و فقه هیچ تکلیفی ، رها شده از معیارهای عقل نیست . از اینجاست که دفاع و سیلی به دشمن بایرگد با توجه به "عقلانیت" و دست دادنِ "فرصت" مناسب در نظر گرفته شده است.

دولت اسلامی موظف است در عین حساسیت به احقاق حقوق ملت خود در برابر دشمن قدّار ؛ با توجه به رسیدن به مصالح ، و دوری از مفاسدِ محتمل اقدام لازم در جهت دفاع از مال و جان و آبروی شهروندان را اِعمال کند.

در نتیجه ؛ برخورد با اسرائیل جنایتکار ، مندرج در قوانین فطری و دینی ماست، و روا نیست که شخصی که در برخی مسائل کشور نقد دارد و حتما نقد او ، حق اوست و بجاست ، ضرورت دفاع عاقلانه و غیرتمندانه را نادیده گیرد.

امروز میبینیم کشوری که مدعی آسمانی تحت پوشش "گنبدآهنین" بود و حدود ده کشور در امور پدافندی به کمکش آمدند و میلیاردها هزینه کردند! ، اما به "اذن الهی" برای اولین بار در این سطح وسیع آسمانش در برق غیرت ایران اسلامی قرار گرفت بگونه ای که خود مسئولین صهیونی اعتراف به مواجه با بزرگترین حمله هوایی را کرده اند.

این قدرت نمایی و این حضور ، با هر نتیجه ای در برخورد و یا عدم برخورد موشکها به هدف ، بسیار مغتنم و قابل تقدیر است .

و تردیدی نیست که توان مقابله و جمع کردنِ بساط "نفوذ" ، مانند "وعده صادق" شدنی است همانطوریکه "اشراف اطلاعاتی ، صلابت و عقلانیت در برخورد با تهدیدات آینده" ضروری است.

پایگاه ثبات نیروهای ارزشمند نظامی در دو محور مستقر است ؛

اولا در دین مستقر است ، یعنی؛ رعایت تمام احکام و شرائط ایجابی و سلبی که در فقه و اخلاق در باب برخورد با دشمن مقرر است.

و ثانیا ؛ بذر و شکوفایی و میوه افتخار آفرینیِ نیروی نظامی در دلهای شهروندان است و لاغیر . با این دو شاخصه است که در دفاع از مال و جان و ارزشهای یک کشور ، نیروهای نظامی میتوانند در جهان چشم گیر باشند.

حتما شهروندان شریف و نجیب ایران قدردان نیروهای اقتدار بخش میهن خود بوده و از آنان در چالش های فرهنگی و مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی انتظار کمال مهرورزی را دارند ، و این پدیده است که میتواند قدرت نیروهای نظامی و انتظامی عزیز را از محاسبه دشمن خارج نماید.

در پایان متذکر شوم ؛ طبق آیات صریح قرآن در سوره "اسراء" خدای متعال دوبار قوم ظالمِ اسرائیل را بعد از داشتنِ امکانات ، به ذلت نشانده .

امیدواریم با دعای مظلومان جهان و خصوصا مظلومان بی پناهِ "غزه" بار دیگر شاهد ذلت دولت خائن و متعفنِ اسرائیل باشیم. ان شاء الله

 

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن : نباید به نتانیاهو اجازه رویارویی دیگری با ایران را داد
  • نباید به نتانیاهو اجازه رویارویی دیگری با ایران را داد
  • جوان عزیز ؛ این دفاع ضروری بود
  • راه شهید فهمیده ادامه دارد
  • سیلی به دشمن صهیونیستی درس‌آموز بود
  • قالیباف: سیلی به دشمن صهیونیستی درس‌آموز بود
  • ارتش به هر تهدیدی با بالاترین سطح توانمندی پاسخ خواهد داد
  • نباید اجازه داد دشمنان روحیه ایثار و شهادت را از ملت بگیرند
  • ژنرال اوکراینی: اوضاع در جبهه شرق وخیم است
  • تازه‌ترین اطلاعات فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از میادین جنگ