Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید اکبی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگارحوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درخصوص دلبستگی های کودک به والدین اظهار کرد:  کودکان با سبک دلبستگی نا ایمن دنیا را محیطی نا امن و استرس زا تصور کرده و توانایی موثر برای مقابله با مشکلات و موقعیت های تنش زا ندارند و از لحاظ اجتماعی گوشه گیر، کم فعالیت و در پیگیری هدف ضعیف هستند که این نوع تفاوت ها ارتباطی با هوش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر چنین افرادی برای درمان و آگاهی اقدام نکنند، برای خودشان و دیگران آینده ی خطرناکی را به وجو خواهند آورد. آن ها معمولا تفکری منفی و معترض دارندو در مواقع خساس به دلیل نبود مدیریت درست شدیدا استرس می‌گیرند؛ در مواجهه با مشکلات، سریعا برانگیخته می شوند و بیشتر زندگی شان را در نا امیدی به سر می برند.

اکبری با اشاره به اینکه دلبستگی نا ایمن دارای سبک هایی چون اجتنابی، اضطرابی و آشفته هستند، گفت: در دلبستگی نا ایمن اجتنابی، کودکان به هنگام حضور مادر بی اعتنا هستند و وقتی مادر آن ها را ترک می کنند، ناراحت می شوند و به فرد غریبه ای که در اتاق حضور دارد به شکل مادرشان نگاه می کنند.

این وانشناس افزود: کودکان به سبک دلبستگی نا ایمن اجتنابی، در آینده قلدر و مغرور می شوند، همدلی و ابراز احساسات را بلد نیستند و نسبت به دیگران رفتارهای تخریبی دارند. آن ها به دلیل بدگمانی و سو ظن نسبت به دیگران غالبا وارد رابطه صمیمی نمی شوند و به افراد اعتماد ندارند در نتیجه روابطشان کوتاه مدت و با خصومت است.

بیشتر بخوانید: عوارض وابستگی شدید والدین به فرزندان 

اکبری با اشاره به دلبستگی ناایمن اضطرابی و دو سو گرا در کودکان تشریح کرد: این کودکان اصل مادر رها نمی کنند و در غیاب مادر به شدت مضطرب می شوند. پس از بازگشت مادر به او می چسبند و یا با کتک زدن و خشم او را از خود می رانند. بسیاری از آن ها با بغل کردن هم آرام نمی شوند و بی وقفه گریه می کنند.

وی عنوان کرد: این افراد در بزرگسالی به دیگران وابسته می شوند و نمی توانند عزت نفس خود را در مقابل یک فرد که از او تعریف می کند حفظ کنند و با گفتن جملات محبت آمیز خود را گم می کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تربیت فرزندان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق سعی کرد با غوغای رسانه‌ای این عملیات بزرگ را کوچک بشمارند ولی پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری سردار غلامرضا سلیمانی امروز _یکشنبه سوم اردیبهشت_ در همایش همپای طوفان، با اشاره به رشادت‌های حاج محمد کیانی اظهار کرد: حاج محمد کیانی از عناصر مؤثر لشکر قمربنی هاشم (ع) بود، گردان او در عملیات والفجر۸ بیش از ۳۰ حمله ارتش صدامی را دفع کرد و مانع از شکست این عملیات شد در عملیات کربلای ۴ به کمک لشکر امام حسین (ع) شتافت و در عملیات کربلای ۵ موانع را تصرف کرد و خودش را به لشکر ۱۰ زرهی عراق رساند.

وی افزود: جمعلی هیچ گاه پشت به دشمن نکرد و همیشه مقابله دشمن بود؛ گردان او یک گردان خط‌شکن و همیشه آماده بود که سخت‌ترین مأموریت‌ها را با موفقیت به سرانجام می‌برد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آموزش نیرو و کادرسازی از دیگر ویژگی‌های این سردار بزرگ بود که هم‌زمان با ماموریت‌هایش این وظیفه را هم انجام می‌داد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس نه تنها فعالیت‌های جمعلی کم نشد بلکه بیشتر هم شد با شهادت او چهارمحال‌وبختیاری یک سرباز ولایتمدار، یک شهید زنده، یک فرمانده بزرگ و یک خادم مردم را از دست داد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق افزود: عملیات وعده صادق یک قاعده جدیدی را در دنیا برجای گذاشت؛ بعد از این عملیات آینده جهان به کلی تغییر کرد و راه جدیدی پیش روی جهانیان باز شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مؤلفه امنیت بعد از عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق به کلی از بین رفته است و امروز شهرک نشنیان در حال فرار از سرزمین‌های اشغالی هستند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق سعی کرد با غوغای رسانه‌ای این عملیات بزرگ را کوچک بشمارند ولی پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده مشخص خواهد شد.

وی افزود: سنت الهی پیروزی حق بر باطل است و ما ۴۵ سال است که شاهد تحقق این وعده هستیم.

کد خبر 747023

دیگر خبرها

  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند (فیلم)
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور