Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@19:22:13 GMT

سگ‌هایی هم قیمت پراید! +عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۲۱۹۲

سگ‌هایی هم قیمت پراید! +عکس

خبرگزاری فارس: انتهای آذرماه بود که یک خانواده تهرانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان واقع در شمال پایتخت رفته بودند مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند که در این حادثه بهار، دختر مشغول بازی در این پارک از ناحیه دست و پا دچار جراحت سنگین شد.

برای شستشوی زخم‌ها، دخترم را بیهوش می‌کردند

پدر بهار، دختر مجروح شده در این حادثه به خبرنگار فارس گفت: «ما روز تعطیل برای تفریح و دوچرخه سواری دخترم به این پارک در لواسان رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینکه یک خودرو در خیابان مجاور پارک می‌کند و یکباره دو سگ که در تصویر منتشر شده هم عکس‌شان موجود است از نژادهای پیتبول و ژرمن شپرد بدون قلاده و کنترلی از خودرو خارج شدند و دور ما را می‌گیرند. یکباره صاحبان سگ فریاد می‌زنند که کسی از جایش تکان نخورد اما دخترم بهار حسابی ترسید و به همین خاطر به سمت مادرش دوید که همین کار باعث تحریک و حمله سگ‌ها به بهار شد».

عکس| سگ گردانی پسران جوان در لواسان باعث یک حاثه دلخراش مصدومیت دختر بچه شد.

وی درباره زمان وقوع این حادثه گفت: «بعد از اینکه این اتفاق افتاد ما تلاش می‌کردیم سگ را از بهار جدا کنیم اما سگ‌ها جدا نمی‌شدند و من و دوستم به سگ‌ها لگد می‌زدیم که دخترم را رها کنند که صاحبان سگ‌ها به ما خرده گرفتند که چرا سگ‌ها را می‌زنید؟ ما بلافاصله به بهار را بیمارستان منتقل کردیم و به پلیس هم زنگ زدیم. شدت جراحت دخترم به قدری سنگین بود که در چند روزی که بیمارستان حضور داشتیم نمی‌توانستند او را به راحتی شست‌و‌شو بدهند و هر بار برای شست‌و‌شو باید او را بیهوش می‌کردند. صاحبان سگ نیز با قید وثیقه آزاد شدند و متاسفانه هیچ جریمه قانونی جز دیه برای برخورد با آن‌ها وجود ندارد».

ورود سگ به پارک ممنوع است یا آزاد!؟

علی‌رغم نصب تابلوی ورود ممنوع حیوانات در برخی پارک‌ها اما به نظر می‌رسد به دلیل نبود ضابطه مشخص در این زمینه، شهرداری‌ها نمی‌توانند جلوی ورود حیوانات به پارک‌ها را بگیرند و عملا شاهد پاتوق‌هایی ویژه برای سگ‌بازها هستیم. با توجه به تشدید پدیده سگ گردانی در سال‌های اخیر قانون جامعی در این باره وضع نشده است. عده‌ای معتقدند که کلا باید آوردن سگ به معابر عمومی ممنوع شود و گروهی دیگر که بیشتر فعالین حقوق حیوانات را شامل می‌شود بر این باورند که نمی‌شود جلوی این کار را گرفت و کسانی که سگ نگهداری می‌کنند باید محلی برای تفریح حیوانات خود داشته باشند و باید قوانینی جامع در این باره با مشارکت جامعه شناسان، کارشناسان حوزه بهداشت و قانونگذاران وضع شود.

خلأ قانونی داریم

محمدهادی حیدرزاده، مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره ورود سگ‌ها به پارک، می‌گوید: در قانون آمده است که ورود حیوانات به اماکن عمومی که باعث سلب آسایش می‌شود، ممنوع است. او با بیان اینکه عمدتا در تمام پارک‌ها تابلوی «ورود سگ ممنوع» را زده‌ایم، گفت: نگهبانان پارک از ورود حیوانات جلوگیری می‌کنند، اما در برخی از پارک‌ها برای ورود سگ‌ها محدودیتی وجود ندارد. حیدرزاده در پاسخ به این پرسش که با افرادی که سگ‌هایشان را به پارک می‌آورند چه برخوردی می‌شود، گفت: قانون مشخصی برای ورود حیوانات به پارک نداریم، فقط گفته‌اند در اماکن عمومی ورود این حیوانات ممنوع است، حتی نگفته‌اند جرم است؛ نگهبان پارک فقط این افراد را به بیرون پارک مشایعت می‌کند.

عکس| پیت بول نوعی از سگ‌های شکاری است که نگهداری آن در کشور‌های زیادی ممنوع اعلام شده است

شهرداری: اجازه ورود سگ‌‌ها را به پارک نمی‌دهیم/ صاحب پیت‌بول: نگهبان‌ پارک آشنا است

امیر افراسیابی رئیس شورای اسلامی شهر لواسان در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه در تمامی پارک‌های لواسان تابلوی «ورود سگ ممنوع» نصب شده است افزود: پارک دریاچه لواسان دو ورودی رسمی دارد که توسط نگهبانان شهرداری محافظت می‌شود و از ورود سگ از طریق این دو ورودی ممانعت به عمل می‌آید اما ورودی‌های متعدد دیگری برای ورود به این پارک وجود دارد که امکان کنترل را از عوامل شهرداری خارج می‌کند.

وی از تشدید مراقب‌ها در پارک‌های لواسان خبر داد و افزود: آوردن سگ به محدوده پارک علیرغم ممنوعیت، جرم محسوب نمی‌شود و عوامل شهرداری هم فقط در حد تذکر شفاهی امکان برخورد دارند و برای برخورد جدی با متخلفان نیازمند ورود نیروی انتظامی به موضوع هستیم.

این در حالی است که صاحب این سگ‌ها در گفت‌و‌گویی با روزنامه «هفت صبح» تصریح کرده است که حمله به دختر بچه در داخل پارک بوده، افزود: ما هر هفته سگ‌هایمان را داخل پارک می‌بریم، نگهبان‌ها نیز در جریان‌اند و ما را می‌شناسند، نه تنها ما بلکه افراد دیگری هم سگ‌هایشان را به داخل پارک می‌آورند.

رئیس دادگستری لواسانات: قانون نقص داد

محسن شریعتی رئیس دادگستری لواسانات در گفت‌و‌گو با روابط عمومی قوه قضائیه با بیان اینکه سهل انگاری متهم محرز است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم.

اما برای بررسی مشکلات قانونی مطرح شده از سمت شهرداری و شورای شهر و رئیس دادگستری لواسانات به سراغ متن قانون رفتیم؛ بر اساس ماده 522 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 مجلس، متصرف هر حیوانی که از احتمال حمله آن آگاه است، باید آن را حفظ کند و اگر در اثر تقصیر او، حیوان مزبور به دیگری صدمه وارد کند، ضامن است. این در حالی است که اگر از احتمال حمله حیوان آگاه نبوده و ناآگاهی ناشی از تقصیر او نباشد، ضامن نخواهد بود.

طبق تبصره یک این ماده، نگهداری حیوانی که شخص توانایی حفظ آن را ندارد، تقصیر محسوب می‌شود. همچنین بر اساس تبصره 2، نگهداری از هر وسیله یا شیء خطرناکی که دیگران را در معرض آسیب قرار دهد و شخص قادر به حفظ و جلوگیری از آسیب‌رسانی آن نباشد، مشمول حکم تبصره یک این ماده است.

بر طبق ماده ۶۸۸ مکرر قانون مجازات اسلامی نیز «گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که مضر برای سلامت عمومی بوده یا نجس العین می باشند از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال به ضبط حیوان مذکور محکوم می گردد».

«گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که مضر برای سلامت عمومی بوده یا نجس العین می‌باشند از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب، علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال و به ضبط حیوان مذکور محکوم می‌گردد».

فرمانده کلانتری لواسان: به دستور دادستان، سگ‌باز‌ها جلب می‌شود

الهی فرمانده کلانتری 166 لواسان در گفت‌وگو با فارس از دستور دادستان لواسان برای جلب افرادی که سگ به داخل پارک‌ها می‌آورند خبر داد و افزود: مردم هر کجا تخلفی در این رابطه ببینند می‌توانند به مامورین ناجا اطلاع دهند و نیروی انتظامی به طور جدی در این رابطه عمل خواهد کرد.

 

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:مردم خودشان رعایت کنند!

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درخصوص ورود حیوانات به پارک‌ها گفت: طبق ضوابط، ورود حیوانات مانند سگ به پارک ممنوع است.

وی اضافه کرد: همانطور که باید در سطح شهر حقوق حیوانات رعایت شود باید حقوق شهروندان هم رعایت شود. یاد بگیریم به حقوق همدیگر احترام بگذاریم و توصیه می‌کنیم شهروندان حیوانات خود را به پارک‌ها نیاورند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند کاری کند، تعداد پارک‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توانیم افرادی را بگذاریم که از ورود سگ‌ها جلوگیری کند. شهروندان باید خودشان رعایت کنند و حیواناتشان را به اماکن عمومی نیاورند.

سگ‌هایی هم قیمت پراید!

یکی از گردانندگان پانسیون‌های فروش سگ در تهران می‌گوید، نژاد و اصالت یک سگ تعیین کننده قیمت این حیوان است. «علی اصغری» می‌افزاید: قیمت یک سگ در تهران از 500 هزار تومان شروع و به صورت معمول به 40 میلیون تومان ختم می‌شود که البته قیمت برخی نژادهای خاص به 200 میلیون تومان نیز می‌رسد. حال افرادی که شاید مبلغی معادل خرید یک خودرو پراید و یا یک سمند کار کرده را برای خرید یک سگ پرداخت می‌کنند، پس از خرید این حیوان خانگی باید هزینه‌هایی را نیز بابت خرید وسایل، مکمل‌هایی غذایی و واکسن بپردازند.

براساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری، ۳ هزار و ۷۵ تن فرآورده‌ غذایی مخصوص سگ و گربه وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم غذای سگ و گربه به کشور، ۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۷۸۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۲۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

سال 96 بیش از 9میلیون دلار بابت غذای سگ و گربه از کشور خارج شده است. وزارت صنایع پیش‌بینی کرده در سال آینده بیش از 20میلیون دلار ارز، خرج غذای سگ و گربه شود. هر سگ از چندصدهزار تا 40میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت بعضی سگ‌های تزئینی به 200میلیون تومان نیز می‌رسد. سگ‌گردانی، یکی از مشاغل کاذبی است که تا 150هزارتومان در روز درآمد دارد. هزینه نگهداری سگ تا 2میلیون تومان یعنی بیش از حداقل حقوق قانون کار در ماه است.

 

در رابطه با تشدید موضوع سگ گردانی ابعاد مختلفی وجود دارد که بدون پرداختن به ابعاد مختلف موضوع تحلیل ما از این واقعه ناقص خواهد بود. حیوانات وحشی که قیمت آنها گاهی به چند ده میلیون تومان هم می‌رسد به راحتی در فضای مجازی و حتی برخی مکان‌های خاص بدون مزاحمت خرید و فروش می‌شوند و جریمه‌هایی که در قالب دیه برای صاحبان سگ‌های حمله کننده به مردم صادر می‌شود بازدارنده نیست. قدر مسلم این موضوع ابعاد فرهنگی و اجتماعی خاص خود را هم دارد چرا که پدیده سگ گردانی در بین خانواده های مرفه و بالاشهر نشین بیشتر از طبقات متوسط و ضعیف جامعه دیده می‌شود و این معضل در سایه غفلت متولیان قانونی و فرهنگی در کشور ما در حال گسترش است.

علاوه‌بر معضل جولان برخی افراد با حیوانات نامتعارف و وحشی در سطح شهر پراکنده شدن و افزایش حضور سؤال برانگیز سگ‌های ولگرد نیز در سطح برخی محلات شهر تهران و همچنین برخی شهرستان‌ها تبدیل به مشکلی اساسی برای مردم شده است که می‌طلبد سازمان‌های مسؤول از جمله شهرداری‌ها با استفاده از روش‌های استاندارد و رعایت اصول اخلاقی و بهداشتی نسبت به کنترل جمعیت و جمع‌آوری این حیوانات که می‌تواند باعث بیماری و ترس و وحشت مردم شود اقدام نمایند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سگ گردانی لواسان اشرافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلتفرم، فیلم سینمایی «ورود خروج ممنوع» از پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در پلتفرم فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

این فیلم داستان یک روحانی است که بر اثر اتفاقاتی وارد یک زندان می‌شود. او در برخورد با زندانیان متوجه نحوه رفتار آنها شده و به چالش‌های فراوانی کشیده می‌شود.

فیلم «ورود و خروج ممنوع» اثری کمدی به نویسندگی و کارگردانی امید آقایی جلیانی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده در سال ۱۳۹۸ است که از ۱۵ آذر ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، علی صادقی، محمدرضا هدایتی، نعیمه نظام دوست، پوریا پورسرخ، سعید امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، مجتبی شفیعی، نیما شاهرخ‌شاهی، یاسر جعفری، پژواک ایمانی، مرتضی علی آبادی بازیگران فیلم هستند.

این فیلم با قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان در بخش «سینما آنلاین» پلتفرم، از ساعت ۲۰ روز ۹ فروردین عرضه می‌شود.

کد خبر 6063435 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴ گونه حیوان تاکسیدرمی از یک منزل مسکونی در گیلان
  • اعلام تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران
  • ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
  • تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر ممنوع است
  • کشف ۲۴ گونه حیوان تاکسیدرمی شده از یک منزل مسکونی در رشت
  • لاشه این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد/ قیمت عجیب پراید تصادفی را ببینید
  • ورود روس‌ها به استرالیا ممنوع می‌شود
  • اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع» از فردا در فیلم‌نت
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • اعلام زمان اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع»