Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@05:32:03 GMT

شکست زودهنگام طرح ترامپ در مجلس نمایندگان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۲۵۸۴

شکست زودهنگام طرح ترامپ در مجلس نمایندگان

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا که با واکنش شدید و فزاینده افکار عمومی کشورش به خاطر طولانی شدن تعطیلی دولت مواجه است، روز شنبه طرحی را به دموکرات‌ها پیشنهاد داد مبنی بر اینکه در ازای تصویب بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی، 700 هزار مهاجر غیرقانونی جوان به طور موقت از امریکا اخراج نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ندا آکیش خبرنگار            این طرح ترامپ اما در نطفه خفه شد زیرا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان حتی قبل از اعلام رسمی طرح، مخالفت خود را با آن اعلام کرد و چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا هم این طرح را «گروگان گیری» نامید. به گزارش سایت روزنامه امریکایی نیویورک تایمز، ترامپ روز شنبه به وقت واشنگتن در یک سخنرانی 13 دقیقه‌ای از داخل کاخ سفید از طرح به اصطلاح «سازشکارانه» خود برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال که دیروز 30 روزه شد، خبر داد و گفت، اگر دموکرات‌ها بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی را تصویب کنند، او هم اجرای فرمان اخراج حدود 700 هزار مهاجر جوان غیرقانونی که در کودکی به امریکا آورده شده‌اند اما هنوز نامشان به‌عنوان مهاجر قانونی در اسناد امریکا ثبت نشده را به طور موقت متوقف می‌کند. ترامپ در این سخنرانی گفت، حاضر است از 300 هزار مهاجر غیرقانونی به طور موقت حمایت کند و به 700 هزار رؤیاپرداز سه سال دیگر مهلت دهد از مزایای قانون داکا استفاده کنند.دموکرات‌ها اما به سرعت مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان حتی قبل از سخنرانی 13 دقیقه‌ای ترامپ این طرح را رد کرد و گفت، این طرح در واقع تلفیقی از چند ابتکار عمل پیشین است که همگی هم در زمان خودشان رد شده بودند زیرا هیچ‌کدام‌شان قابل قبول نبودند. او افزود، بعید است حتی یکی از اینها بتوانند از سد مجلس نمایندگان بگذرند و همچنین قرار دادن همه آنها در یک بسته و ارائه آن به‌عنوان یک طرح جدید به هیچ وجه یک شروع نیست. اگر بخواهیم تنها از یک منظر هم به این طرح نگاه کنیم باید گفت، این طرح به هیچ وجه راه حل دائمی برای مشکل رؤیاپردازان (مهاجران جوان غیرقانونی که به موجب قانون داکا در دوره اوباما صاحب حقوق شهروندی حداقلی شده اند) نیست.  سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا هم با رد کردن طرح پیشنهادی ترامپ و محکوم کردن این پیشنهاد گفت: این یک طرح آشتی نیست بلکه بیشتر شبیه به گروگان‌گیری است. از آنجا که تعطیلی دولت امریکا وارد هفته پنجم شده و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت افکار عمومی امریکا ترامپ را مقصر این تعطیلی می‌دانند، مشاوران ترامپ می‌کوشند یک استراتژی خروج از تعطیلی برای دولت ترسیم و به رئیس جمهوری دیکته کنند. سخنرانی روز شنبه ترامپ نیز بخشی از این تلاش‌ها بود که نتیجه همفکری مایک پنس، معاون رئیس جمهور، جارد کوشنر، داماد ترامپ و سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا بود.   این طرح نخستین پیشنهاد علنی ترامپ به دموکرات‌ها از پس از تعطیلی دولت فدرال به این سو بود. همچنین این طرح بعد از دعواهای لفظی روزهای اخیر ترامپ و پلوسی ارائه شد. پلوسی اخیراً گفته بود، ترامپ تا زمانی که دولت را از تعطیلی خارج نکند نمی‌تواند سخنرانی سالانه خود را انجام دهد و ترامپ هم در اقدامی تلافی جویانه مانع پرواز هواپیمایی که قصد داشت پلوسی را به مأموریت افغانستان ببرد، شد. البته ترامپ روز شنبه با سخنرانی  13 دقیقه‌ای خود و ارائه یک طرح پیشنهادی به دموکرات‌ها نشان داد که دست کم در شرایط کنونی در موضع ضعیف تری در قبال دموکرات‌ها قرار دارد و چاره‌ای جز سازش و انعطاف ندارد. این در حالی است که دموکرات‌ها همچنان تأکید می‌کنند حاضر نیستند هیچ پولی را به ساخت دیوار مرزی ترامپ اختصاص دهند. آنها حتی گفته‌اند تا زمانی که ترامپ دولت را از تعطیلی خارج نکند حاضر نیستند با رئیس جمهوری وارد مذاکره شوند.  دموکرات‌ها پیشتر سه دوره با ترامپ مذاکره کرده بودند که در هر سه بار مذاکرات شکست خورد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اوکراین باید بدهی ما را بپردازد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور با دیگر از حجم بالای کمک‌های مالی واشنگتن به کی یف انتقاد کرد و گفت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین باید قرضش را به دولت آمریکا پس دهد.

ترامپ در یک همایش انتخاباتی گفت: اوکراین باید بدهی ما را بپردازد.

وی افزود: من به شما می‌گویم، زلنسکی بزرگترین فروشنده تاریخ است. هر بار که به کشور می‌آید، ۵۰ یا ۶۰ میلیارد دلار را به جیب می‌زند و با خود می‌برد.»

ترامپ ادامه داد: چه باید کرد... ایالات متحده آمریکا برای اوکراین فقط در مورد تجاری است. بنابراین، آنها فقط چیزی را می‌بینند که می‌خواهند ببینند و آن دلار است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا که بار‌ها زلنسکی را دزد و یا تاجر توصیف کرده است با دیگر گفت که زلنسکی نه تنها یک دزد، بلکه یک قاتل و یک جلاد خونین نیز هست. 

دولت جو بایدن اخیرا اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته کمک نظامی به ارزش ٣٠٠ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد. این اولین بسته کمکی آمریکا به اوکراین، پس از ماه‌ها اختلاف کنگره بر سر این موضوع خواهد بود. 

ارتش اوکراین با کمبود شدید تسلیحات نظامی مواجه شده و کمک‌های نظامی ایالات متحده به این کشور ماه‌ها است که در کنگره با اختلاف قانونگذاران بر سر این موضوع به تعویق افتاده است.

مجلس سنای آمریکا روز ۱۳ فوریه پیش‌نویس لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرد. لایحه دولت بایدن دربرگیرنده کمک مالی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است، اما برای نهایی شدن نیاز به تصویب مجلس نمایندگان نیز دارد. حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرده که به این لایحه در مجلس نمایندگان این کشور رای نخواهد داد. جمهوری‌خواهان اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • کابینه وحشت ترامپ
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم،حمام خون راه خواهد افتاد
  • ترامپ: اوکراین باید بدهی ما را بپردازد
  • تهدید ترسناک ترامپ ؛ اگر رئیس‌جمهور نشوم ...
  • مثلث فروپاشی دموکرات‌ها
  • مسئولین باید کاری کنند نظرات مردم در حکمرانی اعمال شود