Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین نظرسنجی‌ها در فرانسه از افت فاحش محبوبیت رئیس جمهور این کشور و افزایش میزان نارضایتی‌های مردمی حکایت دارد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اکثریت مردم فرانسه از مدیریت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور ناراضی هستند.

به نوشته «پرنسا لاتینا» براساس نظرسنجی موسسه فرانسوی «افکار عمومی» که یکشنبه منتشر شد، 72 درصد از شهروندان فرانسوی از سیاست‌های ماکرون «ناراضی» و 40 درصد نیز از عملکرد وی  «بسیار ناراضی» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی نشان داد که تنها 27 درصد مردم از عملکرد ماکرون «راضی» و 5 درصد نیز «بسیار راضی» هستند. مردم فرانسه نسبت به عملکرد «ادوارد فیلیپ»  نخست وزیر خود نیز نظر مساعدی نشان ندادند و تنها  30 درصد از وی رضایت داشته به عبارت دیگر، اکثریت شهروندان فرانسوی از مدیریت ادوارد فیلیپ هم ناراضی‌اند.

این نظرسنجی در حالی صورت گرفت که این کشور با بحران «جلیقه زردها» مواجه است. معترضان موسوم به جلیقه زرد با افزایش قیمت سوخت و مالیات آن مخالف هستند. موج اعتراض‌های مردمی در فرانسه از 17 نوامبر (26 آبان ماه) شروع شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

جدیدترین نظرسنجی‌ها در فرانسه همچنین نشان داد که از هر سه نفر، دو نفر حامی اعتراض‌های اخیر مردمی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرانسه افکار عمومی نظرسنجی امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین در جریان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت که ماکرون اول باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند و سپس پیشنهاد آتش‌بس بدهد.

زاخارووا تاکید کرد: در پاسخ به ماکرون، پیشنهادی دارم؛ تامین سلاح‌هایی که برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شود را متوقف کنید و دست از تامین مالی تروریسم بردارید!

وی تصریح کرد: همچنین به ماکرون پیشنهاد می‌دهم که به طرفین جنگ خاورمیانه (غزه) نیز پیشنهاد مشابهی بدهد. حرف فرانسه احتمالاً آنجا بیشتر خریدار دارد!

ماکرون پیش‌تر گفته بود که از روسیه درخواست خواهد کرد تا در بازه برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در اوکراین آتش‌بس برقرار شود. بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود.

کد خبر 6057224

دیگر خبرها

  • کیهان: امثال خاتمی و خوئینی‌ها به ۱۰۰ درصد ملت ایران خیانت کردند
  • بحران جدی اعتماد بین پاریس و برلین
  • کیهان : امثال خاتمی و خوئینی ها به ۱۰۰ درصد ملت ایران خیانت کردند / خاتمی برای این که دیده شود، این‌بار سعی کرد خود را در دسته تحریمی ها جا‌نمایی کند
  • کبوتر صلح ماکرون چگونه به شاهین جنگجو بدل شد
  • امانوئل مکرون: احتمالا ناتو علیه روسیه عملیات زمینی کند
  • پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون
  • آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست
  • تحولات اوکراین| تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه با افزایش حملات به شهرهای مرزی
  • اکثر شهروندان آلمانی هیچ نقطه قوتی در دولت ائتلافی نمی‌بینند
  • مکرون: فرانسه ابتکارات تهاجمی علیه روسیه نخواهد داشت