Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت زهرا علیهاالسلام در بخشی از خطبه خود می‌فرماید: … و شما بر لبه پرتگاهی از آتش قرار داشتید جرعه آبی برای تشنگان و شکار بی رنجی برای آزمندان بودید، آنگاه خدای بزرگ به وسیله حضرت محمد صلی الله علیه و آله و پس از چه فراز و نشیب‌ها و گرفتار شدن به دست مردان حیوان صفت و گرگان آدمخوار عرب و گردنکشان اهل کتاب نجاتتان بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگاه که آتش جنگی بر می‌افروختند خدا خاموش می‌کرد و اگر شاخ شیطانی سرک می‌کشید و یا مرزی از سوی مشرکان گشوده می‌شد پیامبر، برادرش حضرت علی علیه السلام را در کام آن می‌افکند و او نیز تا هنگامی که یال و بال آنان را با کف پای خود پایمال نمی‌کرد و آتش آنان را با شمشیر خاموش نمی‌ساخت بر نمی‌گشت.

متن حدیث:

مِن خُطبَتِها علیهاالسلام: … وَکُنْتُمْ عَلی شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النّارِ مُذْقَةَ الشّارِبِ وَنُهْزَةَ الطّامِعِ… فَاَنْقَذَکُمُ اللّه ُ تَبارَکَ وَ تَعالی بِمُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله بَعْدَ اللَّتَیّا وَاللَّتی وَبَعْدَ اَنْ مُنِیَ بِبُهَمِ الرِّجالِ وَذُؤْبانِ الْعَرَبِ وَمَرَدَةِ اَهْلِ الْکِتابِ کُلَّما أوْقَدُوا نارا لِلْحَرْبِ اَطْفَأَهَااللّه ُ، اَوْ نَجَمَ قَرْنُ الشَّیْطانِ اَوْ فَغَرَتْ فاغِرَةٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ قَذَفَ اَخاهُ فی لَهَواتِها، فَلایَنْکَفِی ءُ حَتّی یَطَأَ جَناحَها بِاَخْمُصِهِ وَیَخْمِدَ لَهَبَها بِسَیْفِهِ.

«احتجاج، جلد ۱، صفحه ۱۳۵»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حضرت محمد حیوان حضرت علی حضرت فاطمه زهرا س امام علی ع خطبه حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روش،‌ گرایش و قواعد تفسیری رهبر انقلاب در بازار کتاب

ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظله‌العالی)» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سال‌های قبل از انقلاب و در دوران مبارزه برای شکل‌گیری حکومت اسلامی و همچنین پس از پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران، برگزاری جلسات تبیین و تفسیر آیاتی از قرآن کریم بوده است.

آنچه در این کتاب آمده تلاشی است برای تبیین روش و گرایش و نیز استخراج مبانی، قواعد و ویژگی‌های تفسیری ایشان که از بررسی تفسیر سوره‌ برائت، به دست آمده است. همچنین موردپژوهی و ارائه‌ نمونه‌های عینی ذیل هر مبنا و قاعده‌ تفسیری، از ویژگی‌های متمایز این نوشتار است که بر کارآمدی و سودمندی آن افزوده است.

 کتاب حاضر، یک نوبت در سال 1393 با عنوان «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در تفسیر سوره‌ برائت چاپ شده بود و اکنون با بسط مطالب، ارائه‌ دلایل، شواهد و نمونه‌های بیشتر در مباحث و توسعه‌ی عناوین، گسترش یافته و با حجم بیش از دو برابر، در قالب اثری مستقل با 312 صفحه در اختیار پژوهندگان علوم قرآنی قرار گرفته است.

خاطره رهبر انقلاب از کرایه کتاب جزوه‌ای و مطالعه یک‌شبه + فیلم

لازم به ذکر است تاکنون 10 عنوان از تفاسیر رهبر معظم انقلاب از سوره‌های صف، منافقون، حمد، حشر، جمعه، بقره، تغابن، مجادله، ممتحنه و برائت توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و تفسیر سوره‌های ملک و طلاق نیز در آینده منتشر خواهند شد.

کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)» در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فروردین 1403 عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعای بدون عمل سرانجامی ندارد
  • برنامه‌های تحویل سال در حرم حضرت معصومه (س)
  • برنامه‌های تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س)
  • نگاه زیبای یکی از بزرگان جهان مسیحیت به امام علی (ع) + فیلم
  • فیلم/ سفره افطار در صحن حضرت زهرا(س)
  • کتاب جدیدی درباره رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • «روش،‌ گرایش و قواعد تفسیری رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • دشمن به دنبال فریب مردم و استحاله فرهنگی است
  • ستاد گرامیداشت ۱۲ فروردین و روز جهانی قدس در خراسان جنوبی تشکیل شد