Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@10:41:38 GMT

تقش‌سیستم‌ایمنی‌درتنظیم‎فشارخون

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۲۶۹۹

مطالعات جدید محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس نشان می دهد نوعی سلول ویژه ایمنی نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد. ناطقان: در این مطالعه محققان نوعی از سلول های سفید خون به نام «ماکروفاژ» را مورد بررسی قرار دادند. نقش ماکروفاژ ها شناسایی و انهدام بقایای ناشی از جراحت و عفونت است. سلول های ایمنی همچنین ضایعات سلولی غیر قابل استفاده را نیز از بین می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،ادامه مطالعات نشان می دهد ماکروفاژ ها وظیفه دیگری نیز دارند که مصرف مولکول های اندوتلین است. اندوتلین هورمونی است که در تحریک عروق خونی نقش دار د و می توان با کنترل میزان آن، به استراحت (relax) عروق خونی و کاهش فشار خون کمک کرد. این دستاورد نقش مهمی در توسعه روش های درمانی موثر برای کنترل فشار خون دارد.


فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.


به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی و بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.


نتایج این مطالعه در نشریه European Heart Journal منتشر شده است.


برچسب ها: سیستم ایمنی ، فشار خون ، تنظیم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیستم ایمنی فشار خون تنظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع جدید دانشمندان کره‌ای: «برنج گوشتی»، منبع پروتئین آینده

پژوهشگران کره جنوبی موفق شده‌اند سلول‌های گوشت گاو را در دانه‌های برنج کشت کنند. آن‌ها «برنج گوشتی» خود را یک قدم بزرگ به سمت یک منبع پروتئین پایدار، ارزان و دوستدار محیط‌زیست می‌دانند که می‌تواند جایگزین دام‌های امروزی شود.

«جینکی هونگ» (Jinkee Hong) از دانشگاه یانسه سئول، می‌گوید برنج گوشتی آن‌ها اولین محصول در نوع خود است. آن‌ها نتایج خود را در ژورنال Matter منتشر کرده‌اند. آن‌ها از دانه‌های برنج به‌عنوان یک پایه برای کشت سلول‌های ماهیچه و چربی حیوان استفاده می‌کنند.

به گزارش دیجیاتو، پژوهشگران برای ساخت برنج گوشتی ابتدا دانه‌های برنج را آغشته به آنزیم می‌کنند تا یک محیط بهینه برای رشد سلول ایجاد شود. سپس سلول‌های گاو، که برای رشد در برنج کشت داده شده‌اند، به خورد دانه‌های برنج می‌روند. محصول نهایی دانه‌های برنجی به رنگ صورتی است.

برنج گوشتی در مقایسه با دیگر گوشت‌های مصنوعی

دانشمندان کره‌ای اولین کسانی نیستند که روی محصولات گوشتی آزمایشگاهی کار کرده‌اند. برای مثال، در سنگاپور گوشت‌های مرغ و مارماهی کشت‌شده برپایه سویا در بازار فروخته می‌شوند.

اما هونگ می‌گوید مزیت برنج نسبت به سویا و مغزهای دیگر این است که افراد کمتری به برنج حساسیت دارند. او می‌گوید اگر محصول‌شان با موفقیت به فرآورده‌های غذایی تبدیل شود، یک منبع پروتئین خوب برای مکان‌هایی خواهد بود که پرورش دام در آن‌ها ممکن نیست.

این برنج ۸ درصد بیشتر از برنج‌های معمولی پروتئین و ۷ درصد بیشتر چربی دارد. ۱۸ درصد پروتئین این محصول از نوع پروتئین حیوانی است که آن را به یک منبع غنی برای آمینواسیدهای ضروری تبدیل می‌کند.

قیمت این محصول ۲ دلار به‌ازای هر کیلوگرم و ردپای کربن آن بسیار کمتر از محصولات گوشتی سنتی است.

چالش اصلی این برنج این است که بتواند با طعم و بافت گوشت و برنج واقعی رقابت کند. هونگ می‌گوید این محصول مزه گوشت و پروتئین‌های گیاهی می‌دهد. همچنین ردی از طعم کَره در آن وجود دارد و کمی خشک است. افرادی که طعم این محصول را چشیده‌اند از آن رضایت دارند، اما می‌گویند هنوز نمی‌تواند با طعم و بافت گوشت واقعی رقابت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استفاده از سلول درمانی برای درمان کمردرد
  • دانشمند مشهور سلول‌های بنیادین در ماه رمضان به دین اسلام مشرف شد
  • باکتری‌های روده نوزادان سیستم ایمنی آنها را شکل می‌دهد
  • تشریح جزئیات ایمن سازی باغ کتاب/ ایمنی باغ کتاب جدی‌ترین دغدغه شهرداری تهران
  • استفاده از اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان
  • اختراع جدید دانشمندان کره‌ای: «برنج گوشتی»، منبع پروتئین آینده
  • با کشف این پروتیین، درمان طاسی سر ممکن شد
  • «دولت قادر به کنترل نرخ ارز نیست؛ چرا حقوق بگیران باید زیر فشار تورم باشند؟»
  • این ۵ خوراکی سرشار از ویتامین E هستند
  • فشار خون بالا را با این خوراکی‌ها کنترل کنید