Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس نوشت: بهمن‌ماه 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد. این ماه در سال 57 آنقدر حوادث عجیب و جالب داشت که مرور آنها می‌تواند نکات تاریخی زیادی برای ما روشن کند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم حوادث بهمن‌ماه 1357 را از روزنامه اطلاعات دنبال کنیم.

برای مشاهده تصویر با کیفیت روی آیکون روبرو کلیک کنید: 

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صورت دارایی خاندان پهلوی

در صفحه 8 روزنامه اطلاعات جزییات این خبر این‌گونه آمده است: آسوشیتدپرس در مطلبی نوشته است مقام‌های آگاه آشکار کردند که اعضای خاندان پهلوی دارای مالکیت کامل یا عمده 105 موسسه ایرانی هستند که در آنها فرآورده‌هایی از سرکه و نان گرفته تا تراکتور و موتورسیکلت ساخته می‌شود. گفته می‌شود که دارایی شخصی خاندان پهلوی تا 25 میلیارد دلار می‌رسد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: شاه ایران پیش از ترک ایران، اسناد املاک شخصی خود را به مبلغ 233.95 میلیون دلار به بنیاد پهلوی واگذار کرد.

2. نماز جمعه با امام خمینی در تهران

در صفحه 8 روزنامه اطلاعات یکشنبه 1 بهمن 57 در این باره آمده است: خبرگزاری فرانسه از قول محافل ایرانی طرفدار امام خمینی در پاریس گزارش داد که رهبر شیعیان جمعه به ایران بازخواهند گشت.

البته این بازگشت به دلیل ممانعت شاپور بختیار، نخست‌وزیر وقت، در روز جمعه انجام نشد و در نهایت امام خمینی (ره) در روز پنجشنبه، دوازدهم بهمن پس از 15 سال تبعید وارد ایران شدند.

3. آمریکا: امکان وقوع حوادث ناگوار در ایران

در روزهای منتهی به انقلاب یکی از سیاست‌های آمریکایی‌ها بحرانی نشان دادن اوضاع ایران بود و اغلب مسئولین آمریکایی سعی می‌کردند شرایط داخلی کشور را به‌گونه‌ای جلوه دهند که با ورود امام خمینی (ره) احتمال درگیری داخلی و آشوب وجود دارد. بر همین اساس یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای می‌گوید: اگر حضرت آیت الله خمینی طبق قولی که داده است این هفته به ایران بازگردد، در این کشور رویارویی بوجود خواهد آمد و هرگونه تلاش به منظور اعاده نظم و آرامش با شکست روبرو خواهد شد.

وی در عین حال گفت: تلاش دولت آمریکا برای ترغیب حضرت آیت‌الله به شناختن دولت بختیار ادامه دارد، زیرا امکان وقوع هرگونه واقعه ناگواری وجود دارد.

این مقام آمریکایی گفت تا آنجا که ما اطلاع داریم ارتش ایران در حمایت از بختیار یکپارچه است. او در عین حال فاش کرد که وقایع ایران کشورهایی چون عربستان سعودی را نگران ساخته است، بطوری که ماه آینده امیر فهد ولیعهد عربستان سعودی به واشنگتن می‌آید تا راه‌های ثبات بخشیدن به منطقه را بررسی نماید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی آقای «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، از حمایت‌های مردم و مجاهدان یمنی از مردم مظلوم و مقتدر غزه، تجلیل کرد‌.

رئیس جمهور گفت: این حمایت‌ها در کنار کارهای تحسین برانگیز، مانند راهپیمایی‌های با شکوه، اعلام مواضع روشن و قاطع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همچنین تلاش برای قطع شریان‌های اقتصادی رژیم جنایتکار صهیونیستی، از خاطر ملت‌های آزاده جهان فراموش نمی‌شود و مایه مباهات امت اسلامی است.

آقای رئیسی با توجه به رفتار مزوّرانه و ریاکارانه کشور‌های غربی درباره جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان غربی این رژیم را بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در جهان امروز برشمرد و تصریح کرد: سکوت و بی‌عملی این کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال بیش از شش ماه جنایات هولناک و نسل‌کشی در غزه، رژیم صهیونیستی را به جنایات بیشتر و افزایش تنش در منطقه، ترغیب کرده است.   رئیس جمهور، همچنین با توجه به ابتکارات دلاورانه یمنی‌ها برای توقف این نسل‌کشی، گفت: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن در کنار ملت فلسطین، قطعاً در بازدارندگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، مؤثر است و معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه، رقم می‌زند.   آقای رئیسی، همچنین توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و یمن را به نفع دو ملت و جهان اسلام دانست.   رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در این گفتگوی تلفنی، عملیات غرورآفرین و افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را تبریک گفت.    آقای «مهدی المشاط» اظهار داشت: این کار شجاعانه در تنبیه و مجازات دشمنی که به هیچ یک از قوانین بین‌المللی، پایبند نیست و زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد، تکرار دوباره انقلاب شکوهمند اسلامی و برگرفته از آموخته‌های حضرت امام خمینی رحمه الله علیه بود.   رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه عملیات غرورانگیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، به امت اسلامی شرف و آبروی دوباره بخشید، تأکید کرد که جبهه مقاومت، یک جبهه واحد بوده و همواره به مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت و پشتیبانی از ایران، پایبند است.   آقای «مهدی المشاط» همچنین بر علاقه‌مندی یمن برای گسترش و تقویت روابط با ایران در حوزه‌های مختلف، تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع ساخت و ساز مؤید پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است
  • رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • ۹۴۰ واحد مسکونی مددجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • پرواز تمام فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • برگزاری شب شعر روایت عشق در بهمن