Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@10:23:06 GMT

کشته شدن ۸ صلح‌بان سازمان ملل در «مالی»

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۲۹۲۴

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» یک منبع مطلع گفت که در این حمله مسلحانه به یکی از مقرهای سازمان ملل واقع در ۲۰۰ کیلومتری (شمال استان کیدال) نزدیک مرز با الجزایر هشت صلح‌بان اهل کشور چاد کشته شده‌اند.
بعد از تصرف بخش‌هایی از شمال مالی در سال ۲۰۱۲ از سوی داعش ،بیش از ۱۳ هزار صلح‌بان از سوی سازمان ملل در این کشور مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که بین دولت حاکم در مالی و گروه‌های مسلح در سال ۲۰۱۵ توافقی صورت گرفت، اما این امر به توقف خشونت از سوی افراط‌گرایان منجر نشده است.
آمریکا و فرانسه اخیرا از مقام‌های مالی به دلیل ناتوانی در آرام کردن اوضاع و وخیم‌تر شدن امنیت منطقه انتقاد کرده‌اند. این در حالی است که فرانسه پنج سال در این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم مداخله نظامی کرده است.
کشور مالی در غرب آفریقا ماوای عناصر القاعده و داعش است و هر از چند گاهی حملات مسلحانه مشابهی رخ می‌دهد. فروردین ماه امسال به دنبال یک حمله مسلحانه دیگر در این کشور، ۲ صلح‌بان سازمان ملل کشته و چند تن دیگر مجروح شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: القاعده سازمان ملل مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقبال سیستم روسی «میر» در آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشور «مالی» از تمایل خود برای به کارگیری سیستم پرداخت «میر» روسیه در تبادلات مالی خود خبر داد.

«درا آلو کولیبالی» کنترل کننده خدمات عمومی کشور مالی روز شنبه اعلام کرد که این کشورعلاقه مند به استفاده از سیستم پرداخت «میر» روسیه در تبادلات مالی خود است.

این مقام کشور مالی در پاسخ به سوالی در حاشیه نشست دوجانبه با روسیه گفت که این اقدام سطح قابل توجه همکاری میان این دو کشوررا تقویت خواهد کرد.

پس از آنکه تحریم‌های روسیه ناشی از جنگ اوکراین، انجام تراکنش‌های فرامرزی با استفاده از پول و سامانه های پرداخت غربی مانند سوئیفت را برای روسیه تقریباً غیرممکن کرد، سیستم میر مورد توجه قرار گرفت.

کشورهای بسیاری از جمله ایران، اندونزی، مصر، تایلند، هندوستان، ونزوئلا، موریس، نیجریه و اتیوپی نیز نسبت به این سامانه ابراز تمایل کرده‌اند.

کد خبر 6076952

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه
  • تازه‌ترین جزئیات از خسارات بارش‌ها در جنوب کشور
  • عملیات مسلحانه دستگیری زورگیرهای اتوبان صدر
  • دفاع یکجانبه نمایندگان ژاپن، فرانسه و انگلیس از تل آویو
  • جهان فقط دو سال فرصت دارد؟
  • «مالی» از هوش مصنوعی برای آموزش زبان‌های محلی به دانش‌آموزان استفاده می‌کند
  • اقبال سیستم روسی «میر» در آفریقا
  • حمله مسلحانه به یک اتوبوس در بلوچستان با ۱۱ کشته
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی
  • حمله مسلحانه به یک اتوبوس در بلوچستان پاکستان با ۱۱ کشته