Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@11:05:25 GMT

گرفتاری «ترزا می» در باتلاق برکسیت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۳۵۲۹

گرفتاری «ترزا می» در باتلاق برکسیت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، پس از اینکه مجلس عوام انگلیس توافق ترزا می، نخست‌وزیر این کشور با اتحادیه اروپا را رد کرد، وی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کارهای مختلفی را باید انجام دهد.

مخالفان نخست‌وزیر انگلیس به او گفته‌اند اگر به دنبال مذاکرات جدی است باید فکر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق را از سر خود بیرون کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترزا می روز یکشنبه سی‌ام دی ماه با وزرای کابینه دولت در خصوص مذاکرات با احزاب رقیب صحبت کرد و آنها را از نظرات احزاب مخالف مطلع ساخت. می سپس روز دوشنبه یکم بهمن برای مذاکرات بیشتر به پارلمان می‌رود.

نیک اِردلی، خبرنگار سیاسی در امور برکسیت گفت اینکه آینده‌ باید چه شکلی باشد انگلیس را دچار دودستگی کرده است. برخی می گویند باید اتحادیه اروپا را هر چه زودتر ترک کنیم ولی در مقابل برخی دیگر می گویند برکسیت اصلاً نباید اتفاق می افتاد، حتی در مراحل ابتدایی.

اردلی افزود، برخی نمایندگان پارلمان خیلی از شرایط ناراضی هستند و بر این اعتقادند که دولت به هیچ وجه به دنبال سازش نیست.

در همین راستا و در خصوص مذاکرات نخست‌وزیر انگلیس با پارلمان این کشور، لیام فاکس، عضو پارلمان انگلیس گفت: «پارلمان نمی تواند برکسیت را بدزدد، زیرا پارلمان به مردم این کشور گفته است ما با هم قرارداد بسته‌ایم، شما تصمیم می گیرید و ما به آن احترام می‌گذاریم.»

خبرنگار سیاسی بی بی سی افزود، پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد بسیار سخت است و مذاکرات پیچیده‌ای انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس