Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@08:29:50 GMT

گرفتاری ترزا می در باتلاق برکسیت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۳۷۵۹

گرفتاری ترزا می در باتلاق برکسیت

مخالفان نخست‌وزیر انگلیس به او گفته‌اند اگر به دنبال مذاکرات جدی است باید فکر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق را از سر خود بیرون کند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از اینکه مجلس عوام انگلیس توافق ترزا می، نخست‌وزیر این کشور با اتحادیه اروپا را رد کرد، وی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کارهای مختلفی را باید انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفان نخست‌وزیر انگلیس به او گفته‌اند اگر به دنبال مذاکرات جدی است باید فکر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق را از سر خود بیرون کند.

ترزا می روز یکشنبه سی‌ام دی ماه با وزرای کابینه دولت در خصوص مذاکرات با احزاب رقیب صحبت کرد و آنها را از نظرات احزاب مخالف مطلع ساخت. می سپس روز دوشنبه یکم بهمن برای مذاکرات بیشتر به پارلمان می‌رود.

نیک اِردلی، خبرنگار سیاسی در امور برکسیت گفت اینکه آینده‌ باید چه شکلی باشد انگلیس را دچار دودستگی کرده است. برخی می گویند باید اتحادیه اروپا را هر چه زودتر ترک کنیم ولی در مقابل برخی دیگر می گویند برکسیت اصلاً نباید اتفاق می افتاد، حتی در مراحل ابتدایی.

اردلی افزود، برخی نمایندگان پارلمان خیلی از شرایط ناراضی هستند و بر این اعتقادند که دولت به هیچ وجه به دنبال سازش نیست.

در همین راستا و در خصوص مذاکرات نخست‌وزیر انگلیس با پارلمان این کشور، لیام فاکس، عضو پارلمان انگلیس گفت: «پارلمان نمی تواند برکسیت را بدزدد، زیرا پارلمان به مردم این کشور گفته است ما با هم قرارداد بسته‌ایم، شما تصمیم می گیرید و ما به آن احترام می‌گذاریم.»

خبرنگار سیاسی بی بی سی افزود، پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد بسیار سخت است و مذاکرات پیچیده‌ای انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس برکسیت ترزا می

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران

ریشی سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

به گزارش همشهری آنلاین دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت تلفنی گفتگو کردند. نخست وزیر انگلیس در این گفتگو ادعا کرد که لندن از امنیت (رژیم) اسرائیل و ثبات منطقه‌ای حمایت می‌کند.

او برای دلگرمی و تقویت روحیه طرف صهیونیستی مدعی شد: «ایران به شدت اشتباه محاسباتی کرده و به طور فزاینده‌ای در صحنه جهانی منزوی شده است.» سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال تاکید کرد: تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و تنها ناامنی را در خاورمیانه عمیق‌تر می‌کند.

او همچنین به تحولات غزه اشاره و ادعا کرد که به شدت نگران تشدید بحران انسانی در این منطقه است. سوناک اضافه کرد که لندن خواهان افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به داخل این باریکه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی بدون اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه، مدعی شد: بسیار ناامید کننده است که حماس در آخر هفته مانع از توافقی شد که می‌توانست جان فلسطینی‌ها را نجات دهد و آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را تضمین کند.

اما اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره اقدام تنبیهی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد