Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@16:21:13 GMT

اتاق‌های بازرگانی جای رشد بیشتر دارند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۳۹۰۸

اتاق‌های بازرگانی جای رشد بیشتر دارند

ساعت24-مهدی پور قاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران درحالی‌که برای دوره جدید انتخابات اتاق بازرگانی تهران کاندیدا نشده است اما باور دارد اتاق‌های بازرگانی از نیرومندترین نهادهای مدنی به‌حساب می‌آیند و در رساندن صدای بخش خصوصی به جامعه و دولت موفق بوده‌اند.

اومی گوید ، با توجه به تجربه یک صدسال اخیر ایران و با توجه به تجربه تاریخی جامعه‌های انسانی توسعه اقتصادی بدون توسعه بخش خصوصی ناممکن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید بخش خصوصی توسعه یابد و برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد باید تشکل‌های  این بخش نیرومندتر شود. بنابراین اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن هنوز جای پیشرفت دارند. انتخابات آزاد که قلب و روح دموکراسی به‌مثابه کارآمدترین راهبرد برای اداره جامعه‌هاست می‌تواند بهترین نیروهای بخش خصوصی را به عضویت هیئت نمایندگان درآورد. پور قاضی در پاسخ به پرسش ساعت 24 که دلایل عدم کاندیداتوری برای عضویت در انتخابات اسفند 1397چیست توضیح داد: من 16 سال وچنددوره  دوره در اتاق تهران بوده‌ام و به نظرم می‌رسد حالا باید به نیروهای جوان‌تر و باانگیزه‌تر نیز فرصت داد تا بیایند و نفس تازه‌ای به جسم و روح این نهاد بدمند و آن را شاداب‌تر کنند. امثال من نیز می‌توانند اگر ضرورت داشت تجربه‌های خود را به نیروهای تازه‌نفس انتقال دهند. از سوی دیگر این‌یک واقعیت است که نهاد دولت در ایران به بخش خصوصی نگاه عمیق و مشارکت جویانه ندارد و اعضای قدیمی اتاق نیز دراین وضعیت توانایی تغییردیدگاه دولتها راندارند و بهتر است نیروهای باانگیزه‌تر راه را برای متقاعدکردن دولت برای تغییررفتار بازکنند. پور قاضی به این پرسش ساعت 24 که ارزیابی شما ازکارنامه 4 ساله ائتلاف برای فردا که در انتخابات قبلی اکثریت کاندیداهایش به عضویت هیئت نمایندگان درآمدند چیست گفت : من به کارنامه ائتلاف نمره قبولی می دهم و با توجه به رفتار مدرن اتفاق افتاده و اینکه اعضای این ائتلاف به هرحال چارچوب هایی را درتصمیم گیریها رعایت می کردند نقص ها کمتر بود اما نمی توانم نمره خیلی خوبی هم بدهم. ائتلاف می توانست برای جلوگیری از شبهه ها نظارت بیشتری بررفتار ها داشته باشد . رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران تاکید کرد هر کس می خواهد عضو هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و صنعت و معدن باشد باید توجه کند که دنبال کردن منافع فردی و بی اعتنایی به منافع بخش خصوصی که یک کل واحد است به زیان بنگاهها تمام  خواهد شد. تعارض اصلی بخش خصوصی ایران با نهاد دولت است که البته به معنای دشمنی نیست بلکه نهادخصوصی منافعی دارد که نهاد دولت آن را به سود خود نادیده می گیرد و این طبیعت دولتهاست که همه قدرت را به شکل متمرکز می خواهند و باید به صورت منسجم این تعارض را حل کرد. باید راههای موجود برای مالک یک بنگاه به طور خصوصی دنبال این وزیر یا آن وزیر باشد و بخواهد از اعتبار اتاق برای حل مشکل بنگاه خود استفاده کند مسدود شود و دنبال کردن منافع بنگاهها اصول و چارچوب داشته باشد.

کمیسیون صنعت  اتاق تهران در4سال اخیر یکی از کمیسیونهای موفق درترویج آزادی اقتصادی و دنبال کردن مسایل اساسی صنعت بوده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از ابراز علاقمندی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت بندر خشک جدید و بزرگ در قرقیزستان و اتصال این بندر به شبکه ریلی چین اعلام آمادگی کرده است. قرقیزستان از مهمترین همسایگان چین به حساب آمده و شاخه ای از کریدور میانی BRI با عبور از شبکه ریلی  این کشور به سمت غرب رهسپار می شود.

به نوشته اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، به منظور انجام توافق اولیه میان دو کشور، یک هیات اعزامی از قرقیزستان به استان شی یان چین سفر کرده و با مقام های ارشد این استان به رایزنی پرداخته اند.

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین در این خصوص اعلام کرده است: چینی ها سال گذشته کار ساخت بندر خشک مشابهی را در قزاقستان آغاز کرده اند. با توجه به برنامه ساخت راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در آینده نزدیک، مدیر بندر خشک شی یان چین، نسبت به ساخت بندری مشابه پروژه قزاقستان در کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مقام های اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، سران دو کشور نیز در خصوص ساخت بندر خشک در خاک قرقیزستان و با سرمایه گذاری چین، با یکدیگر رایزنی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!