Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در برخی مناطق غرب کشور و زاگرس مرکزی شامل استا‌ن‌های لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز تا بعدازظهر فردا بخش‌های مرکزی و شرق خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود. 

بر این اساس آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 6 و صفر درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان و زنجان با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

فردا در 26 استان دمای هوا صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه ۹۷) تا روز ۲۲ دی‌ماه سال‌جاری ۱۰۴.۲‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۴.۴میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۲۰۲.۹درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۳درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته شانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۰۲.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۷.۶درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزبان ۱۱.۷ منفی درجه سلسیوس بوده است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا اخلاص‌مند با اشاره به گزارش بارش‌های استان در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، افزود: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی امسال در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است، درحالی که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی متر گزارش شده بود.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در همدان برابر ۲۹۶ میلی متر است، تأکید کرد: در این زمینه شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان در محدوده مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده و کمترین میزان بارش در محدوده مطالعاتی رزن، قهاوند، حوضه قره چای و ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان گزارش شده است.

اخلاص مند در ادامه از شهروندان به ویژه کشاورزان خواست تا در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان