Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نوروزی ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی از ۱۵ اسفند اجرا می‌شود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به برنامه‌های این ستاد در ماه‌های پایانی سال اظهار داشت: طرح نوروزی ساماندهی، ارزیابی و نظارت بر نمازخانه‌های بین راهی از 15 اسفند امسال اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جشنواره "خاطرات من" از دیگر برنامه‌های اجرایی طی نوروز 98 است که از 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد، افزود: در این جشنواره که از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود آثار حدود 20 تا 30 نفر از شرکت‌کنندگان به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

کریمی خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره خاطرات نماز من می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس chb_namaz.ir ارسال یا از طریق لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره در محل ستاد ارائه دهند.

ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش به شورای عالی نماز ارتقا یافتانعقاد توافق‌نامه میان ستاد اقامه نماز و ادارات پیرامون تبلیغ، تمهید، تشویق در امر نمازدعوت ستاد اقامه نماز قم از مردم برای شرکت در "نماز باران"

وی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا تا پایان سال 97 عنوان داشت: نشست‌های هم‌اندیشی برای دانش‌آموزان، اولیا و مربیان، اصناف، بازاریان و اساتید حوزه و دانشگاه در حال برگزاری است.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح هجرت خبر داد و گفت:  برنامه اعزام روحانیون به سراسر استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی افزود: جشنواره مهدویت نیز به صورت مجازی در زمینه‌های مختلف مانند کلیپ، موشن‌گرافی، پوستر و پویانمایی در روز 15 اسفند برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 25 بهمن است.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشاعه فرهنگ اقامه نماز در بین قشر کودک تصریح کرد: جشنواره سرود ویژه کودکان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی برگزار می‌شود که کودکان علاقمند می‌توانند آثار خود را تا 10 بهمن به دبیرخانه این جشنواره در محل ستاد اقامه نماز ارائه دهند.

انتهای پیام/ش

R41350/P/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دادگاه عالی لندن در حکمی در 16 آوریل اقامه نماز در مدرسه مایکلا در برنت، در شمال غربی لندن را ممنوع کرد که منجر به ناامیدی جامعه دانش‌آموزان مسلمان در این شهر شد.
 
این مدرسه خود را سکولار اعلام و درخواست تجدیدنظر را رد کرد.
 
این در حالی است که مدارس بریتانیا به طور معمول سکولار نیستند و وظیفه دارند فرصتی را برای عبادت جمعی فراهم کنند.
 
در همین حال برخی دانش‌آموزان و افراد دیگر نظرات و نگرانی‌های خود را از این حکم دادگاه به اشتراک گذاشتند. الیور ایستوود گفت: «من از حکم دادگاه در مورد ممنوعیت نماز در مدرسه مایکلا ناامید و از دیدن شادی چندین سیاستمدار برجسته شوکه شدم.»
 
وی افزود: «دانش‌آموزانی که در مدرسه نماز می‌خوانند مزاحم یا تهدید نیستند. ممنوعیت نماز به مسلمانان می‌گوید که اعمال مذهبی و فرهنگی آنها بیگانه و نامطلوب است.»
 
الیور ادامه داد: «من با تعداد زیادی دانش‌آموز مسلمان در مدرسه کاتولیک در گلاسکو تحصیل کردم. بسیاری از آنها حجاب داشتند و ماه رمضان را گرامی می‌داشتند و هر جمعه تعداد زیادی از دوستانم برای نماز ظهر به مسجدی در همان نزدیکی می‌رفتند.»
 
مو شهد لو، یک معلم گفت: «تمایز قائل شدن بین آزادی عقیده و عمل به آن باورها در یک نهاد سکولار بسیار مهم است. اتهام اسلام‌هراسی جدی است.»
 
یکی دیگر از کسانی که از این اقدام متاسف است، گفت: «من یک مسیحی متعهد هستم و به شدت نگران سکولاریزاسیون فزاینده‌ای هستم که جامعه ما را فرا گرفته است. همه ما به طور طبیعی موجوداتی روحانی هستیم که غذایی معنوی می‌خواهیم که ممنوع کردن آن به معنای انکار انسان بودن است.»
 
در این میان نیز برخی از این اقدام دادگاه حمایت کرده و گفتند که دستاوردهای مدرسه بسیار عالی است و بدون دین می‌توان به آن دست یافت.
 

دیگر خبرها

  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه