Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@07:13:28 GMT

طرز تهيه آرانچيني با سس تند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۴۰۴۳

طرز تهيه آرانچيني با سس تند

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه آرانچيني کوفته برنجي سرخ شده
آرانچيني در لغت به معناي پرتقال کوچک است. آرانچيني در ريز و يک پيش غذا يا به نوعي غذاي خوشمزه و محبوب ايتاليايي است که به معني توپ برنج است.
اين کوفته برنج مي تواند يک فينگرفود شيک براي مهماني ها باشد که با سس کچاپ يا سس فلفل خيلي خوشمزه است.
مواد لازم براي آرانچيني :
برنج پخته 4 پيمانه تخم مرغ 5 عددآرد سوخاري 2 پيمانه پنير پارمزان رنده شده 1 پيمانهجعفري خرد شده2 قاشق غذاخوريپنير موزارلابه مقدار لازمنمک و فلفلبه ميزان لازم
طرز تهيه آرانچيني :
برنج پخته شده را داخل کاسه اي بريزيد (براي کوفته برنجي بايد برنج شل و چسبنده باشد) سپس پنير پارمزان رنده شده، 2 عدد تخم مرغ، نمک و فلفل اضافه کنيد و با دست خوب مخلوط کنيد تا مواد نرم و يکدست شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقداري از مايه کوفته برنجي را برداريد و کف دست تان پهن کنيد، تکه اي پنير موزارلا در وسط آن قرار دهيد سپس به شکل توپ فرم دهيد، تمام کوفته ها را به همين صورت آماده کنيد. آرد سوخاري را داخل کاسه اي بريزيد و مخلوط کنيد، 3 تخم مرغ باقي مانده را داخل کاسه اي بشکنيد و با چنگال بزنيد تا يکدست شود، داخل ماهيتابه مقدار زيادي روغن بريزيد و روي حرارت متوسط قرار بدهيد تا داغ شود.
کوفته هاي برنجي را ابتدا در تخم مرغ بزنيد سپس در آرد سوخاري بغلطانيد و در روغن داغ قرار دهيد تا سرخ شود، کوفته هاي سوخاري را روي دستمال کاغذي قرار دهيد تا روغن اضافي آن ها گرفته شود. روي کوفته برنجي سوخاري جعفري خرد شده بريزيد و سپس همراه با سس آن را سرو کنيد و نوش جان کنيد.
طرز تهيه سس فلفل خانگي تند و خوشمزه
شما مي توانيد به سادگي سس فلفل تند گوجه فرنگي را خودتان درست کنيد. با اين کار خيالتان از بابت رنگ‌ها و مواد افزودني هم راحت است.

طرز تهيه سس تند خانگي
مواد لازم براي سس فلفل :
فلفل قرمز 6 عدد آب1 ليوان شکر 2 قاشق مرباخوري سرکه سيب1 قاشق غذاخوري نمک1/2 قاشق چايخوريگوجه فرنگي500 گرم
طرز تهيه سس فلفل :
فلفل هاي تازه را بشوييد و کلاهک آن را جدا کرده و آماده کنيد. دانه هاي داخل فلفل را حذف کنيد و فلفل ها را خرد کنيد. بعد فلفل ها را به همراه يک ليوان آب داخل قابلمه بريزيد و در آن را بگذاريد. با شعله ملايم بگذاريد تا بپزد. تا وقتي که فلفل ها خوب نرم شود بگذاريد بپزد. و بعد گوجه را له کنيد و اضافه کنيد.
حال با مخلوط کن دستي فلفل ها را به حالت پوره درآوريد. (آب آن را جدا نکنيد) از صافي درشت رد کنيد و آن را داخل يک ظرف شيشه اي بريزيد. توجه داشته باشيد هيچ پوست يا دانه ي فلفلي باقي نمانده باشد.
حالا به فلفل پوره شده، نمک، شکر، سرکه سيب و فلفل قرمز (به هر ميزان که دوست داريد تند شود) را اضافه کنيد و آن را به خوبي بهم بزنيد.
سس حاضر شده را مي توانيد داخل شيشه هاي کوچک پر کنيد و داخل يخچال نگهداري کنيد. تهيه ي اين سس غير از خوشمزه و تندي دلخواه، بسيار به صرفه بودن آن است.
نکته براي تهيه آرانچيني (کوفته برنجي سرخ شده ):
براي جلوگيري از باز شدن کوفته ها دقت کنيد که مايه کوفته بايد يکدست باشد، کوفته را در زمان شکل دادن به خوبي فشرده کنيد، روغن در زمان اضافه کردن کوفته برنجي بايد حسابي داغ باشد.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ دو مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۳۰: ۵ دقیقه بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در پی تماس تلفنی با دیسپچ مرکز پیام اورژانس استان، مبنی بر گاز گرفتگی دو مرد در روستای گلزار مرند بلافاصله کارشناسان اورژانس به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه این دو مرد در این حادثه جان باختند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد علت فوت آنها گاز گرفتگی ناشی از روشن کردن پیک نیک و استفاده از ذغال داخل چادر مسافرتی بوده است.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی به مسافران تاکید کرد: موارد و اصول ایمنی را در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی در چادرهای مسافرتی را به طور جدی رعایت کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

کد خبر 6082852

دیگر خبرها

  • تصاویری از داخل پایگاه کالسو بعد از انفجار + فیلم
  • ببینید | تصاویر منتشر شده امروز از داخل پایگاه کالسو بعد از حمله هوایی
  • فیلم| تصاویر جنبش النجباء عراق از داخل پایگاه کالسو
  • مرگ تلخ دو مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی
  • طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 
  • ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی داخل پایگاه کلسو ناشی از حمله هوایی آمریکا
  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری