Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶، ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ و ۴۵ میلون تومان قبل از سال ۹۶ برای هزینه کرد نذورات مردم در صحن‌های حضرت فاطمه و عقیله بنی‌هاشم هزینه شده است. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به هزینه کرد آذربایجان غربی در صحن عقیله بنی هاشم و حضرت فاطمه زهرا (ص) اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 96، 700 میلیون تومان در سال 97 و 45 میلون تومان قبل از سال 96 برای هزینه کرد نذورات مردم در این دو صحن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش مشارکت مردمی و افزایش نذورات خاطر نشان کرد: با ورود اصحاب رسانه و اطلاع رسانی توسط این قشر در مورد موضوع عتبات؛ نذورات مردمی بیشتر از پیش افزایش داشته و به جرئت می‌توان گفت رسانه و اطلاع رسانی بیشترین نقش را در این میان دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: در جذب نذورات بحث فقیر و غنی وجود ندارد، حتی اقشار متوسط و متوسط به پایین بیشتر به این امر اهتمام دارند. هدف از برگزاری جشنواره نشان محبت گل‌ریزان نبود ولی در نهایت توجه وصف ناپذیر عموم سبب شد تا به گل‌ریزانی تبدیل شود که رتبه استان را به مقام نخست برساند.

وی یادآور شد: در این جشنواره بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون تومان تعهد ایجاد شد که قرار شد در طی 2 مرحله پرداختی‌ها صورت گیرد و تا پایان سال 97 رقم 2 میلیارد تومان وصول خواهد شد. همچنین در این جشنواره 800 میلیارد تومان به صورت نقدی دریافت شد و مابقی رقم به صورت تعهد در سال 98 وصول می‌شود.

آغاز پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی در دهه اول بهمن ماهگرانی پروازهای هوایی منجر به کاهش سفر به عتبات عالیات در سمنان شدصحن عقیله بنی‌هاشم تا اربعین ‌98 ‌اسکان زائران را تأمین می‌کند‌صحن حضرت زینب(س) در کربلا از اربعین 98 به بهره‌برداری می‌رسد

حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد شبهه آفرینی در حیطه هزینه کرد نذورات مردمی تاکید کرد: برخی افراد ادعا می‌کنند وقتی در منطقه خودمان فقرایی وجود دارد برای چه در دیگر کشورها هزینه کنیم در حالی که این نذورات همه مردمی هستند و مردم تشخیص می‌دهند نذورات خود را در چه موضوعاتی هزینه کنند و موضوع مهم‌تر عمل کردن به فرمایشات قرآن کریم است.

وی با بیان این که به دنبال نشان دادن ارادت خود به ائمه اطهار (ع) هستیم تصریح کرد: از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و تمامی این مبالغ در داخل کشور به کالا تبدیل شده و جنس و کالا از کشور خارج می‌شود که همین موضوع در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و به اقتصاد کشورمان کمک می‌کند.

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  دراین جلسه که دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از 82700 زائر حج 1403 ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و  تنها 143 نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید  مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پروازها و اسکان در هتل ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات درسال 1401 بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد.  


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما... | حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود /حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود