Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جزء چند استان نخست کشور در بحث عرضه قلیان هستیم، گفت: سن گرایش به قلیان در استان ما به جوانان و نوجوانان رسیده است. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

ابراهیم نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 70 مرکز بهداشتی-درمانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار داشت: در چشم‌انداز چند سال آینده، افزایش تعداد مراکز بهداشتی استان به 85 مرکز، افزایش تعداد خانه‌های بهداشت به 301 مورد و افزایش پایگاه‌های بهداشتی به 50 پایگاه هدف‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برنامه ثبت الکترونیک یا سامانه سیب را از آیتم های مهم و اولویت‌دار وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: از 725 هزار نفر جمعیت استان حدود 712 هزار نفر دارای پرونده ثبت الکترونیک هستند که از این تعداد نیز بالغ بر670 هزار از نفر حداقل یک بار از این سیستم بهداشتی خدمت دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به بحث بهداشت محیط اشاره داشت و گفت: حدود 15 هزار صنف در استان وجود دارد که از این تعداد حدود پنج هزار صنف معادل 30 درصد آن‌ها صنوف حساس هستند.

نعیمی با بیان اینکه 170 بازرسِ ویژه مامور بازدید مستمر از صنوف استان هستند، عنوان کرد: این بازرسان با ساز و کارهای مناسب علمی و تجهیزاتی که به همراه دارند از صنوف حساس استان بازدید ماهیانه داشته و از سایر صنوف هر دو ماه یک بار بازدید می‌کنند.

وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال حدود 78 هزار و 565 بازدید توسط بازرسین ما از مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد و بازرسان ما موفق شدند از عرضه حدود 650 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف ممانعت کنند.

منوی باز قلیان‌سرا‌ها از دو سیب تا افزودنی غیرمجاز!شما قلیان را می‌کِشید قلیان شما را می‌کُشدکاهش سن مصرف قلیان در کشور به دلیل کنجکاوی نوجوانان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مدت همچنین 189 هزار مورد کلرسنجی، 69 هزار مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمایی و 17 هزار و 264 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی در سطح استان انجام شد.

نعیمی سامانه 190 را سامانه‌ای قابل اعتماد برای ارائه گزارشات مردمی دانست و ابراز کرد: این سامانه کشوری بوده و مردم می‌توانند از طریق تماس با این سامانه تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را گزارش دهند تا وزارت بهداشت در اسرع وقت رسیدگی کند.

وی با اشاره به بحث عرضه قلیان در استان، گفت: ما جز چند استان نخست کشور در بحث عرضه قلیان هستیم که این موضوع یک مسأله آسیب‌زا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سن گرایش به قلیان در استان ما به نوجوانان و جوانان رسیده، افزود: آخرین هماهنگی‌ها با دادستان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از این عارضه انجام شده است.

نعیمی به خطرات مصرف نمک و نقش آن در بروز بیماری‌هایی مانند فشار خون اشاره داشت و بیان کرد: مصرف نمک در استان ما سه برابر استاندارد است که باید برای این موضوع هم چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

 رییس سازمان اورژانس کشور در این مراسم از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.



 جعفر میعادفر با اشاره به اینکه در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت، افزود: دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی نیز در ایام نوروز فعال بود و در این ایام حدود یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، عنوان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سورتی پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند.

 
 انجام بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی در ایام نوروز

 
معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این مراسم از انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و بر اهمیت و لزوم مشارکت مردمی در ارتقای حوزه بهداشت و پیشگیری، تاکید کرد.

 حسین فرشیدی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران
  • "قلیان اکسیژن"؛ بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن
  • آغاز مرحله جدید طرح یسنا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری کنگره شهدای جهادگر به میزبانی دهدشت