Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@12:35:59 GMT

اینم نتیجه حملات اخیر به کی روش+عکس

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۴۱۴۷

اینم نتیجه حملات اخیر به کی روش+عکس

اینم نتیجه حملات اخیر به کی روش+عکس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حرم امام رضا قاجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند

آفتاب‌‌نیوز :

این انسداد معمولاً ناشی از تجمع رسوبات چربی و پلاک در دیوارهٔ عروق قلبی، که به عنوان بیماری عروق کرونربیماری عروق قلبی) شناخته می‌شود؛ هنگامی که یک پلاک در دیوار عروق قلبی پاره شده و به همراه لخته‌ای از خون به اندازه کافی بزرگ‌تر شده و موجب انسداد عروق قلب شود، خونرسانی به قسمتی از عضله قلبی قطع شده و باعث حمله قلبی می‌شود.

استرس و تغذیه فاکتور‌های مهم نوسانات حمله قلبی

دکتر حمید قربانیان درباره تاثیر تغذیه بر این حملات قلبی گفت: تغذیه سالم باعث کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی می‌شود. مصرف میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات، کم کردن مواد چربی اشباع شده و پر کلسترول، و مصرف مواد غذایی پرفیبر (مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل) به کاهش خطر حملات قلبی کمک می‌کند، اما در مقابل استرس می‌تواند فاکتوری باشد که خطر ابتلا به حملات قلبی را افزایش دهد؛ استرس می‌تواند منجر به افزایش فشار خون، تغییرات در ضربان قلب و افزایش ترشح هورمون‌های استرسی شود که همگی ممکن است به تعداد انسداد عروق کرونر و حمله قلبی کمک کنند.

این پزشک عمومی درباره تاثیر سن بر میزان بروز حملات قلبی بیان کرد: سن یکی از عوامل مهم در ابتلا به حملات قلبی است چرا که با پیرتر شدن، ریسک ابتلا به حمله قلبی افزایش می‌یابد همچنین عوامل دیگری مانند فشار خون بالا، دیابت و چربی بالا در خون نیز می‌توانند باعث افزایش خطر حمله قلبی در افراد مسن‌تر شوند.

او افزود: افرادی که یک بار حمله قلبی داشته‌اند، در معرض خطر بیشتری برای تکرار حمله قرار دارند که این امر نشان‌دهنده اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مداومت در درمان برای جلوگیری از حملات مجدد است.

تاثیر وجود سابقه خانوادگی

این پزشک تصریح کرد: سنی که برای آقایان و خانم‌ها در خانواده به عنوان سابقه مثبت حمله قلبی در نظر گرفته می‌شود، ممکن است بر اساس مطالعات و راهنمایی‌های پزشکی مختلف متغیر باشد، اما به طور عمومی در نظر گرفتن سابقه حمله قلبی در اقوام خونی به عنوان عامل ریسک می‌تواند در سنین میانسالی تا پیرسالی معتبر باشد؛ برای آقایان معمولاً سنین بالای ۴۰ تا ۵۰ سال به عنوان سنی مهم برای در نظر گرفتن سابقه مثبت حمله قلبی در خانواده مطرح می‌شود برای خانم‌ها نیز به دلیل تأثیر عوامل هورمونی و سایر عوامل مرتبط با زنان، سنین بالای ۵۰ تا ۶۰ سال به عنوان سنی معتبر برای در نظر گرفتن سابقه مثبت حمله قلبی در خانواده به نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: باید توجه داشت که این سنین تخمینی است و بسته به عوامل فردی و تاریخچه خانوادگی، ممکن است متغیر باشد همچنین در مواردی که سابقه خانوادگی مثبت در حمله قلبی وجود دارد، پیشنهاد می‌شود که مشاوره پزشکی جهت ارزیابی دقیق‌تر و اتخاذ تدابیر مناسب انجام شود.

جهت پیشگیری از ابتلا به چنین حملاتی باید تغذیه سالم با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، مواد غذایی پرفیبر و کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، فعالیت بدنی منظم، کنترل فشار خون، دیابت و موارد دیگری که به افزایش خطر حملات قلبی منجر می‌شوند، قطع کامل استفاده از سیگار و مداومت در مصرف دارو‌های معین به شکل منظم، به‌ویژه در افرادی که قبلاً حمله قلبی داشته‌اند را رعایت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • حملات اسرائیل به خان یونس و رفح / ۲۶ کشته
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات هوایی اشغالگران به رفح ، اردوگاه المغازی و جنوب لبنان
  • حمایت مردمی از عملیات وعده صادق
  • حملات داس رکورد جدید زدند
  • رژیم صهیونیستی آماج دوباره حملات هکر‌ها
  • مهاجری: وزیر کشور شرایط ۱۴۰۱ را تشدید کرد
  • فیلم/در حملات ایران و رژیم صهیونیستی به یکدیگر چه گذشت؟