Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس یونان برای متفرق کردن ده‌ها هزار نفری که خارج از ساختمان پارلمان این کشور در آتن گرد هم آمده بودند تا به رأی هفته آینده نمایندگان نسبت به تصویب توافق یونان و مقدونیه بر سر نام مقدونیه شمالی اعتراض کنند، گاز اشک‌آور شلیک کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، هزاران تن از مردم یونان از نقاط مختلف این کشور برای شرکت در اعتراضات به پایتخت این کشور رفته بودند و پرچم دورنگ آبی و سفید کشورشان را در دست داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان، با زوران زائف، نخست‌وزیر مقدونیه به توافق رسیده تا تنش چند دهه‌ای بر سر نام این کشور را که در گذشته بخشی از یوگسلاوی محسوب می‌شد، پایان دهند.

این توافق سال گذشته میلادی در منطقه مرزی بین دو کشور به امضا رسید و به توافقنامه «آتن - اسکوپیه» معروف است.

بر اساس این توافق، نام مقدونیه به «مقدونیه شمالی» تغییر خواهد یافت و پس از تصویب پارلمان، یونان نیز موانع پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و ناتو را رفع می‌کند.

با این حال شمار زیادی از شهروندان یونان معتقدند نام مقدونیه، ادعای مالکیت ارضی بر منطقه شمالی یونان را که به همین نام نامیده می‌شود، مطرح می‌کند.

یونانی‌ها نسبت به مقدونیه که در قدیم جزو پادشاهی یونان محسوب می‌شد و اسکندر کبیر بر آن حکمرانی می‌کرد، احساسات بسیار قوی ملی دارند.

با این حال دولت یونان پذیرفته که از این پس همسایه شمالی خود با دو میلیون نفر جمعیت را «مقدونیه شمالی» بنامد؛ کشوری که سازمان ملل در سال ۱۹۹۳ آن را با نام «جمهوری مقدونیه یوگسلاوی سابق» به رسمیت شناخته است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که این توافق یک پیروزی برای الکسیس سیپراس به حساب می‌آید و خود وی نیز توافق با اسکوپیه را نه تنها برای دو کشور و منطقه، بلکه برای کل اروپای واحد دارای اهمیت دانسته است.

سازمان ملل متحد و نماینده آن که میانجی‌گیری میان دو کشور را در این زمینه بر عهده داشته نیز از کسب این توافق استقبال کرده است.

پلیس یونان اعلام کرده که در اثر درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگانی که سنگ و بمب‌های دست‌ساز پرتاب می‌کردند، ۱۰ تن از نیرو‌های پلیس زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: متفرق کردن مقدونیه شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش به حضور جیمی جامپ زن و بغل کردن دروازه‌بان استقلال | ماجرای درگیری با پلیس چه بود؟

فارس نوشت: اگر اهل تماشای مسابقات ورزشی باشید، احتمالا افرادی را دیده اید که با آمدن به میادین ورزشی در خلال مسابقه وقفه ایجاد می‌کنند، به این افراد جیمی جامپ می‌گویند.

جیمی جامپ در واقع خراب کاری جلب توجه کننده است که نه تنها در برگزاری مسابقات ورزشی خلل ایجاد می‌کنند بلکه امروزه مسابقات اتومبیلرانی، کنسرت‌های معروف موسیقی را هم بی بهره نگذاشته اند.
اولین بار یک اسپانیایی به نام «یومه مارکت‌ای کوت»، نام جیمی جامپ را برای اقدام خود برگزید، او عملیات پریدن داخل زمین مسابقه را «پرش» یا «جامپ» نام گذاری کرده است.

تکرار این اختلال‌ها در جریان مسابقات ورزشی باعث شده تا فیفا جرایم سنگینی برای ممانعت از آن در نظر بگیرد.

آخرین بار فدراسیون فوتبال ایران به دلیل جیمی جامپ یکی ار هواداران تیم ملی در جریان باری ایران و امارات در جام ملت‌های آسیا به سه هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تهدید کرد که در صورت تکرار این ماجرا جرایم سنگین‌تری را برای ایران در نظر خواهد گرفت.

اما جیمی جامپ روز گذشته در کنار کشف حجاب ۲ زن ابعاد دیگری نیز دارد. از مدت‌ها قبل عده‌ای در دفاع از حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی استدلال می‌کردند که حضور بانوان می‌تواند فضای بعضا غیر فرهنگی استادیوم‌ها را اصلاح کند و مانع فحاشی‌ها و اقدامات غیر فرهنگی دیگر شود. اگرچه در روز‌های ابتدایی حضور بانوان تاثیرات این چنینی داشته، اما با گذشت زمان نه تنها وضعیت استادیوم‌ها اصلاح نشد بلکه برخی از افراد خاص به مصداق همرنگ جماعت شدن گوی سبقت را در مسائل غیر فرهنگی از مردان ربودند.

این امر ناخواسته محرومیت جدیدی را برای بانوان علاقه‌مند به فوتبال برای حضور در استادیوم‌ها ایجاد می‌کند چرا که به دلیل فضای غیرفرهنگی، بسیاری از خانم‌های علاقه‌مند حاضر به حضور در استادیوم‌ها نمی‌شوند و محیط ورزشگاه رفته رفته به جولانگاه افرادی با شرایط خاص محدود می‌شود.

اما نکته مهمتر در جریان بازی دیروز تضعیف پلیس در جریان ممانعت از جیمی جامپ زن بی حجاب بود. به طوری که دروازه بان استقلال با بغل کردن این فرد، به همراه برخی دیگر از همراهانش در حمایت از او شروع به حمله به پلیس کردند.

اقدامی جوگیرانه که در فضای مجازی به تک چرخ زدن جوانک‌ها در جلوی مدارس دخترانه تشبیه شد.

در همین زمینه محمدی، کارشناس فرهنگی ورزشی معتقد است که برخی باشگاه‌های ایرانی فقط نام فرهنگی ورزشی را یدک می‌کشند و وظایف فرهنگی خود را همچون مدیریت اقتصادی باشگاه‌ها به درستی انجام نمی‌دهند.

وی با یادآوری برخورد‌های حرفه‌ای ستاره‌های فوتبال دنیا در موارد مشابه می‌گوید:، چون این افراد مورد توجه قرار می‌گیرند و بعضا الگوی افرادی مثل نوجوانان هستند، باشگاه‌ها خود را در این زمینه مسئول می‌دانند و معمولا آموزش‌ها و مشاوره‌هایی به آنها برای مواجهه در شرایط مختلف داده می‌شود که تاثیرات مثبت فرهنگی دارد.

محمدی معتقد است در کنار آموزش‌های فرهنگی، جرایم بازدارنده نقش مهمی در ایجاد فضای منطبق با قوانین و هنجار‌ها دارد به ویژه اینکه تضعیف پلیس در هیچ جای دنیا قابل پذیرش نیست و با شدیدترین جرایم و محرومیت‌ها مواجه می‌شود.

منبع: فارس

tags # استقلال سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم
  • لحظات حمله با چاقو به یک کشیش در کلیسا
  • برنامه مسابقات تیم هندبال دختران جوان ایران در مقدونیه
  • نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند
  • دوستداران رانت؛ مخالفان مردمی‌سازی اقتصاد
  • عامل درگیری در پمپ بنزین تولم‌شهر دستگیر شد
  • دستگیری عامل درگیری در پمپ بنزین تولم‌شهر
  • موعد پرداخت جریمه های رانندگی تغییر کند
  • جزئیات شهادت مامور انتظامی در شهرستان هیرمند
  • واکنش به حضور جیمی جامپ زن و بغل کردن دروازه‌بان استقلال | ماجرای درگیری با پلیس چه بود؟