Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از باران‌های اخیر حجم آب پشت سد مارون بهبهان به ۶۶ درصد رسیده که شمارش معکوس برای باران آتی و رسیدن آب به سطح دریچه آغاز شده است. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان؛ سد مارون بهبهان در شمال شهرستان واقع شده که وظیفه تامین آب کشاورزی شهرها و روستاهای حوزه آبریز از بهبهان تا شادگان را برعهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر بر اثر  عدم بارندگی و خشکسالی چند ساله اخیر، میزان ذخایر آب در مخزن سد مارون کاهش  و به مرز هشدار رسید که  و در سال آبی 1396 به پائین ترین حد خود را تجربه کرد.

پل شبدری مارون بهبهان تفرج‌گاه خانوادگی مردمخوزستان| کمبود آبی شدید در حوضه آبی رودخانه مارون بهبهانخوزستان| کم آبی حوزه مارون و زهره خسارت 11 هزار تنی به کشاورزان بهبهانی وارد کرد

در پاییز و زمستان امسال نیز پس از بارندگی‌های پی در پی و  بالا آمدن مجدد سطح آب در مخزن سد مارون موجی از خوشحالی را در دل شهروندان به ویژه کشاورزان ایجاد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم حجم  آب جمع آوری شده پشت سد مارون از ابتدای سال آبی جاری تا کنون به میزان 570 میلیون متر مکعب رسیده و 66 درصد حجم مخزن در حال حاضر پر شده است.

آخرین بار در سال 1386  آب از دریچه های سد مخزنی مارون سرریز شد که پس از آن و در سال‌های خشکسالی تا کنون  سطح آب به دریچه‌ها نرسیده است.

در حال حاضر سطح آب از کف بتنی زیر دریچه‌ها بالا آمده  و حدود 4 متر پائین تر از سطح دریچه‌های سرریز است که انتظار می‌رود  با تداوم بارش‌ها در فصل زمستان و بهار، مردم بهبهان بار دیگر  شاهد بالا آمدن آب در مخزن سد و سرریز شدن آب از دریچه‌ها‌ "پس از 12 سال" باشند.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نمایشگاه توانمندی‌های زنان عشایر و روستایی در قلعه مدرسه خیرآباد شهرستان بهبهان برپا شد.


علی حداد، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی، غذا‌های سنتی و صنایع دستی و تولیدات و مشاغل خانگی بانوان روستایی و عشایر این شهرستان عنوان کرد.


در این نمایشگاه بانوان روستایی و عشایر شیرینی‌ها و نان‌های سنتی، غذا‌های محلی و هدایا و... را در معرض دید علاقمندان گذاشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول
  • لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو
  • فوتبال از دریچه فان؛ تلاش بازیکنان لیورپول برای گلزنی داروین نونیز
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • شایع‌ترین و جدی‌ترین مشکلات دریچه‌ای قلب چیست؟
  • اقدام‌های عملیاتی نفت و گاز مارون با هدف پایداری تولید در ۱۴۰۲
  • فیلم| رویت پهپاد شاهد ۱۳۶ در آسمان بهبهان خوزستان
  • آغاز شمارش معکوس برای حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل/ لغو همه فعالیت های آموزشی در سراسر اسرائیل
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان