Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید فریور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه خانه و مدرسه با هدف ارتقای انعطاف پذیری کودکان در مقابل عوامل خطر و توانمندسازی والدین برای ایفای هرچه بهتر نقش خود به عنوان اولین منابع پیشگیری اولیه از مصرف مواد مخدر طراحی و تدوین شده است.
وی اظهار داشت: این برنامه یکی از تاثیرگذارترین برنامه های خانواده، فرزندپروری، مدرسه محور و جامعه محور در پیشگیری از مصرف مواد است که از سال 1395 با توجه به تامین اعتبار توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در 2 مهد کودک اجرا می شود که در صدد هستیم این تعداد را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این طرح کودکان به همراه والدین در کلاس های آموزشی که به مدت هشت هفته برگزار می شود، شرکت می کنند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: اهداف کلی اجرای طرح خانه و مدرسه افزایش عوامل محافظتی در مراقبت از کودکان به‌ ویژه افزایش رابطه والدین با فرزندان، بهبود توانایی والدین برای گوش کردن به سخنان فرزندان و برقراری ارتباط موثر با آنهاست.
فریور افزود: کاهش تمسخر و پرخاشگری در مدارس، جلوگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان، بزهکاری نوجوانان، خشونت و ترک تحصیل از عوامل بسیار مهم در امر پیشگیری از اعتیاد است.
وی اضافه کرد: بهبود پیشرفت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان توجه و دقت، توسعه مهارت‌های اجتماعی و کاهش استرس به عنوان فاکتورهای مهم پیشگیرانه می‌تواند تاثیر زیادی در این امر داشته باشد.
وی با اشاره به چارچوب نظری این طرح ادامه داد: این طرح متاثر از پروژه‌های روانپزشکی، روانشناسی، روانشناسی کودک، بازی درمانی، خانواده درمانی تئوری دلبستگی، یادگیری اجتماعی، گروه درمانی، توانمندسازی و تئوری رشد تحول کودک و نظریه‌های مرتبط با استرس خانواده است.
وی اضافه کرد: در این کلاس های آموزشی در قالب عملی و غیرمستقیم از طریق فعالیت های جذاب و انواع سرگرمی مورد علاقه کودکان، آموزش های لازم با حضور اعضای خانواده و مربیان به آنها داده می شود.
وی بیان کرد: برنامه خانه و مدرسه، برنامه ای با ساختار، شامل فعالیت هایی با هدف حمایت از ارتباط مثبت و مؤثر میان والدین و فرزندان و توانمندسازی والدین در خصوص راهبردهای مثبت فرزندپروری است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: با وجود ارتباط و تعامل مثبت و مؤثر میان والدین و مدرسه، کودکان کمتر در معرض افت تحصیلی، مصرف مواد و الکل، بزهکاری، رفتارهای ضد اجتماعی، سوء استفاده جنسی، غفلت و مشکلات روحی و روانی قرار می گیرند.
وی افزود: ایجاد عوامل محافظتی در برابر اختلالات مختلف رفتاری در دانش‌آموزان، بهبود توانایی خانواده‌ها برای گوش فرا دادن به مسائل کودکان و برقراری ارتباط با آن‌ها از جمله اهداف این طرح است.
وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و در اجرای این طرح افزایش مهارت زندگی برای کودکان و افزایش مهارت های فرزندپروری برای خانواده ها در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: افزایش انسجام خانواده، افزایش اعتماد به نفس کودکان، بهبود ارتباط خانه و مدرسه و افزایش سازگاری کودک از جمله نتایح مهم حاصل از اجرای طرح مذکور است.
فریور افزود: علاوه بر این طرح ، برنامه مصون سازی خانواده محور در برابر اعتیاد در 90 مهد کودک استان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا،برنامه خانه و مدرسه را سال 1988 میلادی خانم لین مک­دونالد پروفسور تحقیقات اجتماعی طراحی و تدوین کرد که در 30 سال گذشته در بسیاری از مناطق دنیا به اجرا درآمده است.
8137/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی بازی خشونت ستاد مبارزه با مواد مخدر مدرسه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه دراین رابطه اظهار داشت: ۱۲ نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی به همراه اساتید دانشگاه از تصفیه خانه آب ارومیه بازدید کردند.   وی با اشاره به اینکه دانشجویان از قسمت‌های مختلف تصفیه خانه و روند تصفیه آب آشنا شدند، افزود: کارشناسان امور آب و فاضلاب در این بازدید توضیحات لازم در خصوص نوع تصفیه، کیفیت و مراحل و روند تصفیه آب را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه